2017-05-05, 13:50
Medlem
Ok någon som har tips på hur man skriva sin presentation och vad man ska skriva i meddelanden?

Jag får en del matchningar jag försöker skriva till dem, får korta svar eller inga sen rinner det ut i sanden.
Citera
2017-05-05, 13:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KonstigKoala
Ok någon som har tips på hur man skriva sin presentation och vad man ska skriva i meddelanden?

Jag får en del matchningar jag försöker skriva till dem, får korta svar eller inga sen rinner det ut i sanden.

Meddelanden: Kommentera gärna profilbilden i en lättsam stil. Var inte rädd för att vara lite excentrisk. Fråga vad denne person gör om dagarna?
Citera
2017-05-05, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acerbic
För att komma till bland mer åtråvärda tjejer genom ökad popularitet. Inget att förlora, allt att vinna.
Hur menar du komma till mer åtråvärda tjejer? Bara för att du matchar med massa tjockisar betyder inte att din popularitet ökar och således skulle göra att du visar för snyggare tjejer efter. Din popularitet är beroende av hur många som swipar på dig, inte av faktiska matchningar. Detta bestäms dessutom främst under den initiala perioden (3-4 dagar) när du som ny visas för många.

Det finns mycket som tyder på (läs tidigare i tråden) att mass-swipande dessutom straffas av Tinders algoritm. Detta eftersom det är i allas intresse med selektivt swipande.
Citera
2017-05-05, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkm4t
Hur menar du komma till mer åtråvärda tjejer? Bara för att du matchar med massa tjockisar betyder inte att din popularitet ökar och således skulle göra att du visar för snyggare tjejer efter. Din popularitet är beroende av hur många som swipar på dig, inte av faktiska matchningar. Detta bestäms dessutom främst under den initiala perioden (3-4 dagar) när du som ny visas för många.

Det finns mycket som tyder på (läs tidigare i tråden) att mass-swipande dessutom straffas av Tinders algoritm. Detta eftersom det är i allas intresse med selektivt swipande.

Jag har kört nu ett tag att swipea höger på ALLA tjejer varje dag. Ändå får jag inte många matchningar. Är man verkligen så ful eller har tjejer sjukt höga krav? Eller är de nästan aldrig inne?
Citera
2017-05-05, 14:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Burkm4t

Finns inget som tyder på det.
Citera
2017-05-05, 14:33
Medlem
Citat:
Meddelanden: Kommentera gärna profilbilden i en lättsam stil. Var inte rädd för att vara lite excentrisk. Fråga vad denne person gör om dagarna?

Hmm okej.... Ska försöka komma på något excentriskt och lättsamt....

Kan inte folk lägga upp lite lyckade tinderkonvos så man får se mer konkret vad man sikta på?
Citera
2017-05-05, 14:34
Medlem
Citat:
Jag har kört nu ett tag att swipea höger på ALLA tjejer varje dag. Ändå får jag inte många matchningar. Är man verkligen så ful eller har tjejer sjukt höga krav? Eller är de nästan aldrig inne?
Tinder har förändrats för ett tag sedan, att är man inte precis skitsnygg så visas man ganska sällan (åtminstone för de snygga). Detta gör ju så klart att du får färre matchningar. Tjejer har visserligen väldigt höga krav också. Din attraktivitet kan jag inte sia om, spec då jag inte är tjej.

Jag vill minnas att jag sett statistik på att tjejer swipar (Höger/Vänster) på fler i varje "session" än killar gör, men att killar generellt är mer aktiva typ. Sen är det ju känt att tjejer är mer selektiva, vilket jag tycker killar borde vara också. Tjejer har i regel fler matchningar också, kanske även fler som de är nöjda/intresserade av, vilket gör att de inte har samma behov av att swipa så mycket, vilket då leder till färre matchningar för de som ligger längre ner i kortleken för dem.
Citera
2017-05-05, 14:47
Medlem
Citat:
Hmm okej.... Ska försöka komma på något excentriskt och lättsamt....

Kan inte folk lägga upp lite lyckade tinderkonvos så man får se mer konkret vad man sikta på?
Generellt vill du inte köra kallprat (vad jobbar du med, vad gör du på fritiden osv) det första du gör, utan du bör ganska kvickt (om inte direkt, så efter hälsningsfraserna) försöka få till en unik konversation som gör att de är intresserade av att svara. Vet själv att det inte är så inspirerande med 5-10 konvos om vad jag jobbar med, speciellt inte när man skrivit det 100 gånger förut, och speciellt inte för attraktiva tjejer som har siffror säkert 10 gånger det.

Det är svårt att beskriva exakt, men som någon föreslagit tidigare kommentera deras bilder eller profiltext (om det finns). I USA är det poppis med ordvitsar, men det känns inte riktigt som det funkar lika bra i Sverige. Hursomhelst försök vara unik.
Citera
2017-05-05, 15:58
Medlem
UgQvinnas avatar
Apropå att stå ut från mängden textmässigt.

En kille jag svepte höger på hade skrivit: ska man spela död om man möter en björn som är nekrofil.
Sånt är kul!
Han såg ok/bra ut gillade hans stil l övrigt också. Dreads och tatueringar.
Citera
2017-05-05, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UgQvinna
Apropå att stå ut från mängden textmässigt.

En kille jag svepte höger på hade skrivit: ska man spela död om man möter en björn som är nekrofil.
Sånt är kul!
Han såg ok/bra ut gillade hans stil l övrigt också. Dreads och tatueringar.

Ok tack för tipset ska börja analysera texter och humor lite mer och anpassa den mer till vad tjejer kan tänkas gilla. Personligen tycker jag att det där låter ganska vulgärt men vad gör man inte för att få fett på sylen.
Citera
2017-05-05, 16:29
Medlem
Bara drygt att använda tinder som man i Sverige, mansöverskott vilket bara gör det hela onödigt. Plus bidrar inte med något men hört att boost gynnar en men har aldrig provat skitet.
Pojkar, ni får emigrera utomlands.

//Siegestor
Citera
2017-05-05, 17:34
Medlem
Citat:
Min synlighet för andra tjejer kan påverkas av populariteten. Jag har ju redan bevisat min tes genom att starta om mitt konto och trycka på alla. Helt plötsligt rasslar det in matchningar varje omgång, och det är på helt okej tjejer. Förklara det. Jag har samma bilder.
Fast det är väl inte konstigt att nya konton högre synlighet?
Det vill ju så klart att nya användare ska fortsätta använda appen och gå över till att vara betalande kunder.

Sen är det ju också klart att du får fler matchningar om du själv matchar med flera, det förstår du väl själv?
Jag kanske drar höger på 5-10% av profilerna, är ju klart som fan att jag skulle börja matcha med fler ifall jag drar höger på alla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in