2017-05-04, 23:20
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Det här var 2008. När läste hon soc?

Vet ej, jag har inte kommit så långt i fuppen, men det tas upp någonstans. Hon läste först Komvux för gymnasiekompetens och sedan sökte hon (och kom in ) på Socialhögskolan i Örebro

Måste kolla med min kompis, hon pluggade också där, men troligen lite tidigare.
Citera
2017-05-04, 23:25
Medlem
perlezoumi72s avatar
Har suttit och läst igenom fuppen nu och läst om lapparna och brevena som dom tagit av henne på häktet, och tjitt vilket djävla stolpskott asså, ha ha hon lägger ju ut allt på dom lapparna motiv/hela planen. och hur det igentligen är men att det abbsolut inte får komma fram??! sen vad hon vill att folk ska säga mm, polisen måste ju verkligen varit roade av dumheten
Citera
2017-05-04, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Vänta bara... Hon har inte snickrat färdigt än: FUP:ets innehåll består mest av skvallerhypoteser, hjärntvätt, rasism och rena lögner. 7000 sidor humorbefriad häxjakt.

Hon har övergett stickningen. Helt klart.

Nu bygger hon ett Nytt Hus.

Jag har ytterst svårt att skymta några bärande bjälkar i det husbygget.
Senast redigerad av Remark 2017-05-04 kl. 23:42.
Citera
2017-05-04, 23:54
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Det riktigt hemska i denna historia är ju att hon med sin manipulativa natur kunde få Akis mord till en "olycka". Tänk om man redan då hade kollat detta med kiselhalt, då hade mycket elände kunnat förhindrats. För mig i alla fall, är det ju uppenbart att Aki inte dränktes i Hjälmaren. Ska bli intressant att se hur Fahlander tänker lägga upp scenariot ang detta. Försvaret verkar ju stenhårt gå på att det var en olycka. Herregud stackars advokat, hur ska hon få till någon som helst trovärdighet hos Johanna?
3 kiselalger hittades i AP:s lungor. Ett mindre antal än 20 kan bero på kontamination.

Hjälmaren är rikt på kiselalger (särskilt i augusti). Hade AP drunknat utanför bryggan hade han haft avsevärt fler kiselalger i sina lungor; det hade – om inte fullständigt kryllat av dem – som ett absout minimum hittats åtminstone 20; något annat är orimligt.

Den rimliga slutsatsen är därför att AP har drunknat i vatten som inte härrör från Hjälmaren; således inte i det grunda vattnet intill bryggan. Fyndplatsen kan i stället vittna om att mördaren inte vågat exponera sig någon längre sträcka med ett tungt lik i öppen båt (särskilt inte framemot morgonsidan); det fanns grannar/vittnen som i princip dygnet runt kunde ha begett sig ut för att fiska eller vittja nät. - En kompromiss blev därför att dra ut AP en bit i vattnet, alt. via bryggan dumpa liket genom en staketöppning. Mest diskret var att (i skydd av bryggan) dra ut honom i vattnet, t.h. om bryggan, sett från boningshuset: Det var precis där han återfanns - och båten hade lösgjorts och tillåtits driva in mot land.

JM säger sig ha varit den enda vuxna personen som befunnit sig på platsen där AP återfanns drunknad - och det har genom s.k. temsning också visats att hon inte varit inne i huset vid relevanta tidpunkter, jämfört med vad hon själv uppgett.

Större mängder mat och dryck har inköpts strax före avfärden till sommarstugan - vilket pekar på medhjälpare i ett förberett mordscenario.

JM har uppgett ett flertal olika dödssätt och dödsplatser. - Hon har vid tre tillfällen sökt fårmå sina bägge döttrar resp. svärsonen att döda AP. Äldste sonen har berättat att hon med hjälp av en tung soffa ville se AP krossad och ihjälklämd. - Med vetskap om tidigare manipulationer och påhittighet kan dock inte uteslutas att hon till sist tagit saken i egna händer.

Sedan har vi livförsäkringarna och den förfalskade bouppteckningen.

Det här (plus lite till) kan sammantaget tala för en fällande dom. - Försvararens enda chans är att hävda att man (t.ex. i avsaknad av tillräckligt många studier på området - och särskilt inte efter att kroppen befunnit sig en längre tid under jord, osv) inte vågar utesluta drunkning till följd av ett olyckstillbud.
Senast redigerad av letsdoit 2017-05-04 kl. 23:57.
Citera
2017-05-05, 00:06
Medlem
Citat:
3 kiselalger hittades i AP:s lungor. Ett mindre antal än 20 kan bero på kontamination.

Hjälmaren är rikt på kiselalger (särskilt i augusti). Hade AP drunknat utanför bryggan hade han haft avsevärt fler kiselalger i sina lungor; det hade – om inte fullständigt kryllat av dem – som ett absout minimum hittats åtminstone 20; något annat är orimligt.

Den rimliga slutsatsen är därför att AP har drunknat i vatten som inte härrör från Hjälmaren; således inte i det grunda vattnet intill bryggan. Fyndplatsen kan i stället vittna om att mördaren inte vågat exponera sig någon längre sträcka med ett tungt lik i öppen båt (särskilt inte framemot morgonsidan); det fanns grannar/vittnen som i princip dygnet runt kunde ha begett sig ut för att fiska eller vittja nät. - En kompromiss blev därför att dra ut AP en bit i vattnet, alt. via bryggan dumpa liket genom en staketöppning. Mest diskret var att (i skydd av bryggan) dra ut honom i vattnet, t.h. om bryggan, sett från boningshuset: Det var precis där han återfanns - och båten hade lösgjorts och tillåtits driva in mot land.

JM säger sig ha varit den enda vuxna personen som befunnit sig på platsen där AP återfanns drunknad - och det har genom s.k. temsning också visats att hon inte varit inne i huset vid relevanta tidpunkter, jämfört med vad hon själv uppgett.

Större mängder mat och dryck har inköpts strax före avfärden till sommarstugan - vilket pekar på medhjälpare i ett förberett mordscenario.

JM har uppgett ett flertal olika dödssätt och dödsplatser. - Hon har vid tre tillfällen sökt fårmå sina bägge döttrar resp. svärsonen att döda AP. Äldste sonen har berättat att hon med hjälp av en tung soffa ville se AP krossad och ihjälklämd. - Med vetskap om tidigare manipulationer och påhittighet kan dock inte uteslutas att hon till sist tagit saken i egna händer.

Det här (plus lite till) kan sammantaget tala för en fällande dom. - Försvararens enda chans är att hävda att man (t.ex. i avsaknad av tillräckligt många studier på området - och särskilt inte efter att kroppen befunnit sig en längre tid under jord, osv) inte vågar utesluta drunkning till följd av ett olyckstillbud.

Beviskraven är höga. Sista stycket kan nog bli något som kommer upp under rättegången. Sedan har vi avsaknaden av bevis om vem som i så fall har dränkt honom och bristen på bevis att JM var inblandad snarare än upptagen med att skydda någon.
Citera
2017-05-05, 00:06
Medlem
Vidrig paraist GM. Narkotikamissbruk, omger sig med kriminella asylsökare, lever på andras jobb, hatar samhället. Nackskott på samtliga inblandad. Samhället är inte skyldiga sådant här skit något alls. Allt utom direkt avrättning är en eftergift som dessa inblandade ser som ett erkännande av deras gärning, och anledning att göra det igen
Citera
2017-05-05, 00:08
Medlem
Pandalina4s avatar
Läst färdigt FUP nu.
Ang Anki å Göran å berusningsgrad -ser ingen tabell relatera till deras tolerans av alkohol så alla kalkyler ni ger är väl irrelevanta?

-Tycker de sista tillägsprokollen daterade i april ger mest. Jm är desperat erbjuder JJ å Jb 1 mille. David 500k. Brevet daterat i januari 17 el 18, gömt i ett försäkringskassans kuvert.

Upplever Jafar J som skyldig. Titta på telefon Hök JJ.
Julia när Jafar är häktad å Julia testat positivt på narkotika å får hämta sonen Millon på familjehemsplacering med soc. Hon bryter ihop.

Tror JJ oc Julia var med när Aki dog.
Tror JJ å Jb vet massor om mordet på Aki men även Göran. Så många luckor i JJ försvar 3/8-4/8 även under Görans mordkvöll.
Gashem, undrar om Han inte var med Hussein å MR vid Granliden. Gashems telefon kopplar upp redan 2/8 där. Gashem tappar sin mobil 5/8. Gashem är nu i Iran. Kolla antal samtal kontra vittnesmål på dessa 3. Banalt.
Sist men inte minst mycket fakta på få timmar. Reserverar mig mot ev minnesluckor efter alla dessa sidor.

Tror (bli inte arga nu) men sannolikheten att bara en liten del av hela spelet finns i Fup. Leo tatueraren, t.ex... Tomas C.
Inte läst slasken.
Hur har JJ 70k SEK att låna till Johanna? Varför? JM betalar JJ för Akis mord tror jag.
Senast redigerad av Pandalina4 2017-05-05 kl. 00:18.
Citera
2017-05-05, 00:09
Medlem
blodgivarens avatar
Citat:

När jag hade fått min hjärnblödning ( hade aldrig ens varit sjukskriven före det ) märkte jag att vissa inom vårdkarusellen var duktiga på att notera " bäst att absolut inte ljuga" tänkte jag då och har sean dess hållit den linjen Det vi ser nu är ju hur t.ex. av JM medflera i " klanen " utlagda dimridåer befäster uttrycket " synden straffar sej själv " !
Citera
2017-05-05, 00:09
Medlem
lasternassummas avatar
Väven i nätet tätnar
I huvudsak tycker jag att det sällan är riktigt stora överraskningar i FUPen. Det fylls på med detaljer hela tiden så att bilden efter hand blir mer och mer komplett. På sätt och vis ännu kusligare. En inblick i en värld som man tror inte finns.

MRs erkännande – En process
Jag håller just på att skaffa en bild av hur det gick till när MR så småningom erkände.
Han har fått klart för sig att han ligger illa till. Hans DNA fanns under Göran naglar. Avtryck från likadana skor som MR hade på sig, efter mordet på en bild, fanns i sovrummet. Han har fått höra hur JM instruerat honom att inte berätta vad som hänt, från avlyssning. Hans "alibi" håller inte.

2016-10-13, s 491 i Huvudprotokoll_2017-02-06.pdf

"Då han får sagt till sig att det börjar bli många omständigheter nu som börjar bli besvärande för honom, så svarar han att han inte har någonting att säga om detta.
Då han informeras om att han riskerar att få ett långt fängelsestraff så säger han att han inte han inte tar på sig det här och att han inte har gjort detta.
Han tillägger sedan att han bara vill prata med sin mamma nu och att han inte längre vill ha något med vare sig polisen eller Johanna att göra. (tårar i ögonen på Mohammad)"

"Han tillägger att under de 10 månader som han levt med Johanna, så har hon aldrig varit ärlig mot honom."

"Han får sedan frågan om det inte skulle kännas bättre om han nu här, och även inför sina föräldrar berättar om hur det egentligen har gått till och hur han har påverkats av den här kvinnan att utföra detta dåd så svarar han.
(Här har Mohammad gråten i halsen)
Han svarar sedan att hans föräldrar i Teheran vet att han är kär i en annan person och att han inte skulle kunna göra en sådan här gärning."

2016-10-26, s 526:

"Fhl konfronterar honom med att påminna honom om att dna finns från Mohammad under Görans naglar av graden +3.
Mohammed svarar då att, det är det som jag tänker på om jag är skyldig eller oskyldig.
Fhl svarar återigen att Johanna påstår att hon är oskyldig och att du Mohammad är skyldig. Jag vet inte svarar Mohammad."

2016-10-26, s 527:

"Är det som Johanna säger? Är du skyldig och hon oskyldig?
Ja! Svarar Mohammed då. Fhl: Är det så? Mohammad: Ja!"

2016-10-26, s 528:

"Han säger därefter att han har berättat det han kan komma ihåg. Annars så skulle han berätta allt.
Han får frågan om han verkligen var själv.
(här gråter M när han svarar: Jag känner inte igen mig själv, jag kan knappt tro att det var jag.)"

2016-12-20, s 621:

"Detta förhör har påkallats av den misstänkte Mohammad Rajabi genom sin advokat. Inledningsvis så tillfrågades Mohammad vad det var han ville berätta.
Han börjar då med att säga att han vill korrigera vissa saker som han fått frågor om i tidigare förhör.
Han ombeds då att berätta vad han menar.
Mohammad svarar då med att säga att det är Johanna som har planerat hela den här händelsen."

2016-12-20, s 627:

"Mohammad får frågan om han vet om Johanna tillfrågat någon annan person än honom för att utföra ett mord på hennes föräldrar.
Han svarar att Johanna vid något tillfälle hemma hos henne, tjafsade om någonting med Jafar och Julia, men han vet inte säkert om det då handlade om att mörda Göran och Anki. Hon frågade dem om någonting då och det blev tjafs då uppfattade han"

Slutligen
2016-12-29, s 631:

"Då förhöret därefter ska påbörjas ber Mohammad att få berätta om saker som han inte berättat om i de tidigare hållna förhören.
Mohammad börjar då säga detta.
"Jag Mohammad Rajabi, född 1996-01-08 erkänner mord på Göran Möller och mordförsök på Anki Möller."
"Nu berättar jag att det var jag tillsammans med Johanna som har utfört det."
"Det var ingen annan person som var med och utförde det förutom jag och Johanna"."

På sidorna 631-639 finns en kuslig och detaljerad redogörelse för vad som hände mordkvällen.

Senast redigerad av lasternassumma 2017-05-05 kl. 00:31.
Citera
2017-05-05, 00:18
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Ja, hon säljer ut dem och hugger dem i ryggen till höger och vänster.

Intressant också att läsa sms-konversationen mellan hennes företagspartner Lotta I och JM, när sexskandalen rullas upp. Lotta är vansinnig medan JM försöker skämta bort det. JMs skäl till att ha sex med afghanen - "Jag gjorde det för att vara snäll, för att ge våra killar en familj"
Big Mama - eller vad hon nu kallades!
Citera
2017-05-05, 00:24
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Vänta bara... Hon har inte snickrat färdigt än: FUP:ets innehåll består mest av skvallerhypoteser, hjärntvätt, rasism och rena lögner. 7000 sidor humorbefriad häxjakt.

Häxjakt och skvaller?
Hur var teorin nu igen? "Alla anklagelser är bara häxjakt och skvaller från sociala medier!"

Jag har inte kommit så långt som LGW i läsningen av FUPen, om han nu verkligen har läst hela, men jag noterar ändå:
– Dom har gjort ett gediget arbete med förundersökningen.

LGW tror att det är givet att JM får livstid, men han tror att MR kommer undan med 12 – 16 år.
Han tror också att om JM skulle lyckas få rättspsykiatrisk vård i stället för fängelse så blir hon ändå inte utsläppt tidigare. Om det nu är det hon vill? Vilket sällskap passar bäst?

RPU
"– Det sägs att hon är hjärtligt välkommen att genomgå en större om hon döms. Jag har aldrig sett en så öppen inbjudan till en sinnesundersökning."

http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/gw-arbogakvinnan-blir-domd-till-livstid/

Senast redigerad av lasternassumma 2017-05-05 kl. 00:28.
Citera
2017-05-05, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Beviskraven är höga. Sista stycket kan nog bli något som kommer upp under rättegången. Sedan har vi avsaknaden av bevis om vem som i så fall har dränkt honom och bristen på bevis att JM var inblandad snarare än upptagen med att skydda någon.

JMs enda intresse, är henne själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in