Vågar man gissa att TS är relativt ung? Under 25? Är beredd att instämma i övrigas beskrivning av harmonisk.
En tanke på det här med harmonisk är, att ju längre man lever, och ju fler erfarenheter man gör av livet, desto svårare kan det bli att harmonisera dessa med varandra, och bli, eller förbli, harmonisk.
Citat:
Ursprungligen postat av
starke_adolf
Att du är harmonisk innebär att du käftar emot för lite och inte står upp för dina egna tankar och åsikter. Antagligen är du loj och har funnit en fix plats i ditt liv som du bara accepterar och lever ditt enformiga liv i. Det gör att du utåt upplevs som lugn och lycklig. På insidan är du förmodligen en slätstruken idiot.
Ett alternativ är att du helt enkelt har funnit ett bra sätt att förhålla dig till sociala situationer som gör att du upplevs som lugn och lycklig. Jag kan tänka mig ett scenario där du sitter i en soffa med ett förnöjt leende och växlar mellan att titta in i väggen och på människor och le brett när människor omkring dig samtalar. Själv sitter du tyst och flikar endast in någon gång då och då, alltid med en artig och snäll ton. Du säger aldrig någonting kontroversiellt eller nytänkade och du hamnar sällan eller aldrig i ordväxlingar.
Det kan nog ligga en del sanning i det där. Man kan verkligen tycka det är konstigt att folk inte är mer kritiskt och mer upprörda eller seriöst intresserade, utan bara så som du beskriver, "loja". Känns ofta bortkastat att lägga mycket tid med sådana mänskor eller i sådana sammanhang. Ibland vet jag inte heller om det loja egentligen är något mer åt det bedövade hållet.
Men ur ett lite mer omvänt perspektiv, så kan det nog vara bra att låta folk vara lite loja, eller "enkla" också. Har själv upplevt situationer när jag var yngre och mer bekymmersfri(mycket mer än idag iaf), då 20-30 år äldre mänskor kunde sticka upp framför en och säga "varför är du så jävla glad då?!", och det känns ju då som man blir lite attackerad, trots att man inte gjort någon något.