2017-05-04, 18:15
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
1. Tryck på länken.
2. Tryck på "Calculate Blood Alcohol Concentration".
3. Ange age: 63
4. Ange kön (gender): Female
5. Ange vikt (pounds, 65 kg -> 143 lbs): 143
6. Select your beverage: Whine (half a large glass)
7. Ange antal glas: 5
8. Ange tid efter förtäring: (här räknade jag på en och sex timmar)
9. Tryck på "Calculate"

Notera resultatet och tryck sedan på föregående sida för att räkna igen. Testa gärna med olika vikt, mängder och tider.

Jag fick:

5 stora glas vin.
Efter 1 timme: 0,15‰
Efter 6 timmar: 0,09‰

Länk:
https://www.healthstatus.com/calculators/

Jag kanske har gjort helt fel men jag slog in 8 drinkar vodka samt min egen vikt och sen fyra timmar senare och fick då värdet 0.12

Är det 0.12 promille? Låter som en väldigt låg berusningsgrad. I drink innehåller 1,5 oz. Åtta drinkar innehåller då alltså 12 oz.

12 oz är lika mycket som 350 milliliter om jag förstått det rätt. Ska jag alltså ha 0.12 promille alkohol i blodet efter fyra timmar på den mängden (350 milliliter vodka) starksprit?

Citat:

consumption of 8 drinks of vodka, and your sex, your blood alcohol concentration is estimated to be 0.12.

Det måste väl ändå innebära att jag har 1,2 promille alkohol i blodet efter fyra timmar? Det låter mycket rimligare. Man är ju full utav bara satan på den mängden sprit efter fyra timmar.
Citera
2017-05-04, 18:20
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dharmabum
Jag vet inte om jag skulle satsa mina pengar på att det är troll som nu, i elfte timmen och mot allt sunt förnuft, hårdlanserar DB som tänkbar gärningsman, bland annat genom att kränka och svartmåla honom och brottsoffren.

Har det tidigare funnits misstankar om att försvaret, i ett uppmärksammat mål, försökt utnyttja diskussionsforum för att utöva påverkan inför en rättegång?
I de flesta trådar om mordfall som jag medverkat i så har det alltid varit ett par stycken figurer
som gjort sitt bästa för att försöka framställa brottsoffer i så ogynnsam dager som möjligt.
Som mot bättre vetande pekar ut alternativa GM. De har en agenda svår att missta sig på.

I det uppmärksammade fallet med mordet på Marina Johansson i Spekeröd så kunde
man nästan få intrycket av att det förhöll sig så som du talar om i andra stycket ovan.
Där var ett par riktigt ihärdiga s.k. "mördarkramare" som inte hade ett skit för sina
ansträngningar...deras "gunstling" håller som bäst på att avtjäna sitt långa straff.

Här har det nu varit ett jävla tjat om ett brottsoffers drickande som om det var hennes
alkoholkonsumtion som var det viktigaste man hade att avhandla under de nära
förestående tingsrättsförhandlingarna...
Senast redigerad av Grandioso 2017-05-04 kl. 18:41.
Citera
2017-05-04, 18:20
Medlem
Är det inte så att alkoholister behöver mer och mer sprit för att känna sig berusade?

Jag tex som aldrig dricker blir lullig efter två klunkar vin. Men min väns kompis (som är alkoholist) han slevar i sig allt möjligt för att uppnå berusning.
Citera
2017-05-04, 18:37
Medlem
Smhfs avatar
Jag får den uppfattningen att JM trivs i förhörsrollen hon blir medelpunkten som hon gillar, när hon blir pressad då ifrågasätter hon förhörsledarnas trovärdighet, precis som de skulle fantisera ihop påståenden från förhörda familjemedlemmar och andra vittnen.

Hennes uttalanden om hennes barn och far, ang övergrepp och mkt annat är ju saker som hon arbetat med i sin yrkesroll som socionom, där har hon nog mkt inspiration och en vana.

Undrar om hennes offerkofta är färdigstickad?
Citera
2017-05-04, 18:44
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Utstuderat trollande?
Går det att påverka presidentval så kanske man kan ha ett inflytande som kan nå till nämndemän och domare också?

Tendensen i tråden har funnits till och från hela tiden. Ofta nyreggade konton, liknande agenda.

I det här fallet tror jag knappast att det har någon betydelse.

Man kan undra över motiv och ditt är ett tänkbart.
Det borde tas upp i advokatsamfundets regler om god advokatsed.

Den JM vi "känner" skulle nog inte sky några medel...

Man kan ju också tänka sig "ideologiska" skäl, t.ex. från dom som uttrycker allmänna önskemål om att brottslingar ska gå fria eller hyllar dom som är mer eller mindre uppenbart skyldiga, men ändå går fria i brist på bevis.
Kanske kan det vara lite gangstergargong, med "bevisa det!" inför alla anklagelser?

Är JM utomordentlig vedervärdig eller är hon en hjälte?
För mig är det en retorisk fråga. Jag har aldrig kommit nära (via media, via tråden och via FUP) en person som haft ett så motbjudande beteende och agerande som JM förefaller att ha. Samtidigt vet jag att det kommer att dyka upp dom som hyllar henne på olika sätt. Inom ett halvår kommer hon att ha en hel hög med löften om giftermål! Man undrar hur en del neuroner är tvinnade. Borde jag skriva skruvade?

Om det är så att JM är allergisk mot oxfile, hummer, beluga och Bollinger så hoppas jag att det inte ställer till problem på Hinseberg, om det är där hon hamnar. Jag hoppas att det blir betydligt enklare kost i hennes nya hem.

Menyn består av husmanskost, lite lyxigare på helgen kanske, ingen oxfilé det har inte kommunen råd med.
Citera
2017-05-04, 18:53
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Jag får den uppfattningen att JM trivs i förhörsrollen hon blir medelpunkten som hon gillar, när hon blir pressad då ifrågasätter hon förhörsledarnas trovärdighet, precis som de skulle fantisera ihop påståenden från förhörda familjemedlemmar och andra vittnen.
Jaså? I de förhör jag läst, bryter hon samman och börjar gråta.
Citera
2017-05-04, 18:57
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stativera
Hon har ett mycket pillimariskt sätt att framhålla sig i förhör.
Men frågan kvarstår. Vad finns det för bevis att JM var med i bilen? Det finns bevis att en utflyttad afghan var med dagen innan..

Jag tror det är en kombination av gränslöshet, humor och halvsanningar i det hon säger. Förhörsledarna får ingen ordning och man måste ta in hur hennes kroppspråk och nycker hit och dit påverkar. Lite Sharon Stone kanske när hon rättar till brösten och korsar benen och en och annan "" Hon verkar ta det hela väldigt lätt..

Någon som har hittat det av Fahlander upplevda hotet?

Förhörsledarna har full koll på denna kvinna ibland spelar de med. det är inga blåbär som arbetar som förhörsledare de har många års erfarenhet och utbildning, av brottslingar som ljuger det ingår i deras yrkesroll.
Citera
2017-05-04, 19:00
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Jaså? I de förhör jag läst, bryter hon samman och börjar gråta.

Ja ja gråta hör till en psykopat, sen om det är krokodiltårar eller äkta det är en annan fråga.

Hon tycker synd om sig själv att hon blivit avslöjad och satt i förvar, nu raseras hela hennes liv som hon har styrt med järnhand över sina offer, familjemedlemmar och vänner.
Senast redigerad av Smhf 2017-05-04 kl. 19:06.
Citera
2017-05-04, 19:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kennor63
Kolla kontoutdragen från 2014. Saldo nere på 10 spänn innan barnbidrag kommer in någon månad. Flera finansbolag som hon pröjsar till (inte billigt). Tror tvärtom att det ekonomiska är den utlösande faktorn, hon är utblottad och har inget att förlora.
Det tror jag också. Jag tror också att mycket av hennes identitet och hennes upplevda värde sitter i att hon försörjer och hjälper sina vuxna barn, betalar semestrar, ger flyktingpojkarna pengar - hon är Big Mama Johanna, helt enkelt.

Hon sätter t ex inte stopp för att hennes son David "lånar" hennes bilar och tar pengar av henne i smyg - trots att han kraschat en av hennes bilar bara veckor innan mordet. Hon låter sig utnyttjas för att hon trivs i rollen att alltid ha pengar, alltid vara generös, alltid sörja för "sin klan". Big mama. Jag tror att hon har känt det som en personlig katastrof att inte ha gott om pengar.
Senast redigerad av Zurfarn08 2017-05-04 kl. 19:40.
Citera
2017-05-04, 19:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Förhörsledarna har full koll på denna kvinna ibland spelar de med. det är inga blåbär som arbetar som förhörsledare de har många års erfarenhet och utbildning, av brottslingar som ljuger det ingår i deras yrkesroll.

Jag undrar verkligen om de stött på någon liknande figur men osvuret är bäst. GW har sagt att det är en mycket knepig kvinna.

Hur var det med hoten?
Citera
2017-05-04, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
Pyttsan. Hon spelar så pass mycket att t o m förhörsledarna känner sig tvungna att skriva in det med antingen kursiverad eller stora bokstäver mellan raderna. Hur ofta har du sett personlighetrsanalyser mitt emellan dialogförhör av förhörsledarna? En karaktärsbeskrivning av obildade mellan raderna, nja känns mindre bra det. C, inte du heller.

Tack och lov, är det inte så många som stöter på "fullblods-psykopater" som Johanna tycks vara. En framtida RPU är att förvänta.
Citera
2017-05-04, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stativera
Det har en jäkla betydelse att föräldrarna valde bort ett socialt liv och valde flaskan. Se hur det gick för JM hon är ju skvatt galen enligt dig och uppväxtförhållandena påverkar. Självklart lämnar man inte från sig barn till föräldrar som inte är kontaktbara kl.18 så därför som AM säger fick de inte träffas ofta.

JM är även utpekad av DB som inte har alibi och misstänks veta mer av polisen. Jag tror försvaret har vissa lägen här?

Man går inte på gatan om om man har små barn och man låter definitivt inte en pundare vara inneboende.
Sluta skylla på JM:s föräldrar. Som 40-åring borde man ha ansvar för sina handlingar.
JM:s föräldrar gjorde helt rätt som sa upp lägenheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in