Citat:
Ursprungligen postat av
lasternassumma
Jag högg bara den första jag hittade i google och testade bara med vin.
Det verkar som dom anger % när jag trodde att det var ‰.
1,5 oz är ungefär en fyra.
Kollar ändå vad som händer med tiden.
Jag drog i mig 9 shots vodka, nästan en kvarter och det borde få mig lite berusad.
Då fick jag 0.2 efter en timme, vilket måste vara 2,0‰ och inte 0,2‰ som jag trodde.
Efter 4 timmar: 1,6‰
Efter 6 timmar: 1,4‰
Efter 8 timmar: 1,1‰
Efter 10 timmar: 0,09‰
Hur relevant det är vet jag inte, men fullt klart är att om ambulanspersonalen säger "inte onykter", om man går själv, trots skador, till ambulansen och om man efter sex timmar konstateras ha 0,10‰, så är man snarast nykter. Man är definitivt inte "full som ett ägg".
–
Okej! Ja, det var lite det som var min poäng - att någon kanske hade missbedömt vad den sidan menade. Jag gjorde det själv först och tog därför upp det.
Jag har inte hunnit läsa i tråden så mycket men har sett att det finns många inlägg som handlar om att vissa som skriver om Görans och Ankis alkoholvanor är troll. Jag vet inte om detta delvis är riktat till mig men jag vill bara framföra att jag tog upp ämnet från början utan baktanke om att söka föra över någon slags skuld till de båda BO.
Jag har lite mer utdrag ur FUP som jag vill lyfta fram...
Citat:
Ulrika säger vidare att hon sagt åt Johanna med anledning av att denna ljuger och även strular till sitt liv, att hon behöver söka hjälp. De har pratat om det och Johanna själv har sagt att hon nog har ADHD men att det bara är positivt med det drivet för en företagare. Ulrika uppger också att när föräldrarna var på sin 100-dagarskryssning flyttade Johanna och Aki in i Göran och Ankis lägenhet, då värmesystemet inte fungerade i Johanna och Akis hus. Under den tiden försvann allt guld och andra släktklenoder som fanns i ett säkerhetsskåp i lägenheten. Ulrika vet inte om det hela blev polisanmält. Johanna hade dock talat om för föräldrarna att det var Julia som hade tagit guldet.
På fråga om Johannas män och andra kontakter med män uppger Ulrika att hon tror det redan var under Per Gamalielssons tid som Johanna kunde åka bort över en helg, och som Ulrika förmodar träffat andra män. Ulrika har också fått information om att Johanna funnits med någon form av annons på prostitutionssajter.
Huvudprotokollet, sidan 255.
Det första stycket i citatet inleds med att systern uppmanar JM att söka psykiatrisk hjälp. Detta kontrar JM genom att ge medhåll men samtidigt säga i nästa andetag att den psykiatriska åkomman (ADHD) bara är en tillgång som entreprenör. Här ser vi manipulatörens typiska sätt att komma runt hela grejen med att omgivningen tycker hon behöver ändra på sig. Först hålla med, för att i nästa stund få det till att problematiken är något bra.
Grejen är ju att en sociopat som JM är ointresserad av att ändra på sig. Sen är det också så att ADHD innebär ju inte att man har massa extra energi. Det innebär snarare att man är rörig, glömmer saker, och saknar motivation. JM:s bild av ADHD som någon slags turbodrift är taget ur det blå.
Att det är JM som ligger bakom kassaskåpsstölden håller jag för sannolikt! Vem sjutton annars liksom? Om det nu skulle vara Julia eller någon annan så har JM åtminstone sanktionerat det och krävt att få del av bytet.
Det här med att hon skulle ha sålt sin kropp stämmer ju in på psykopatens flacka känsloliv. För att komma på att prostitution är en smart idé så behöver man nog vara abnorm i känslolivet. Psykopatens ytliga affekter gör att denne inte berörs av sådant som prostitution. Det är bara ett smart sätt till enkla pengar.