2017-05-04, 20:00
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Nej, man måste ha vissa diagnoser vad jag vet. Typ begåvningshandikapp eller demens (det sista drabbar ju nästan bara äldre). Sedan finns det ju även konkursförvaltare; då behövs förstås inget begåvningshandikapp utan det räcker med stora skulder som du säger, men det är något annat.

Ja precis, det är något vad man i folkmun brukar kalla ett myndighetsförklarande egentligen. Det har som sagt vissa krav för att man ska få en God Man och att du har särskilda problem som inte kan avhjälpas på andra sätt.
Citera
2017-05-04, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Jag tror att mamman har någon slags psykos och att pappan gjort allt för att skydda henne/familjen.

Ju mer jag läser i fupen så får jag också den känslan. Ganska vanligt att mammor som får postpartumpsykos just mördar sitt barn 😢
Citera
2017-05-04, 20:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Patrow
Ju mer jag läser i fupen så får jag också den känslan. Ganska vanligt att mammor som får postpartumpsykos just mördar sitt barn 😢

Läs fup så förstår du att mamman inte är psykotisk. Trasig ja, men psykotisk nej. Hon har säkert en grav empatistörning eller något. Extremt manipulativ i förhören.
Citera
2017-05-04, 20:10
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feuer
Läs fup så förstår du att mamman inte är psykotisk. Trasig ja, men psykotisk nej. Hon har säkert en grav empatistörning eller något. Extremt manipulativ i förhören.

Håller med, psykos är något annat. Det är när modern mördar sitt barn för att hon tror att det är en alien hon har fött, eller att hon hör röster som säger att hon måste göra det. Erika var inte sjuk på DET sättet - hon hade inga vanföreställningar.
Citera
2017-05-04, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feuer

Har inte läst FUP än vet inte om jag orkar läsa igenom så många sidor. Kan hon ha Borderline
Citera
2017-05-04, 20:13
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avalancheking
Är dom avkunnad i detta ärende eftersom FUP finns? Skulle uppskatta den.

Rättegången har inte varit än.
Citera
2017-05-04, 20:14
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avalancheking
Är dom avkunnad i detta ärende eftersom FUP finns? Skulle uppskatta den.
Nej, förundersökningen släpps när åklagaren lämnar in stämningsansökan (väcker åtal) till TR.
Sen sätts datum för förhandling.
Citera
2017-05-04, 20:16
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTSweden
Har inte läst FUP än vet inte om jag orkar läsa igenom så många sidor. Kan hon ha Borderline

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, förundersökningen släpps när åklagaren lämnar in stämningsansökan (väcker åtal) till TR.

Någon i tråden skrev att rättegången börjar nu på måndag 8 maj.
Citera
2017-05-04, 20:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WTSweden

Borderline verkar väldigt rimligt faktiskt. Manipulativ, skör och sårbar, hetsiga humörsvängningar, trasigt förflutet etc.
Citera
2017-05-04, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113

Jag vet när den offentliggörs. Men om åtal är väckt så menar jag att då kanske dom är avkunnad också beroende på när åtal väcktes. Men då är har det inte varit rättegång iaf.
Citera
2017-05-04, 20:23
Medlem
Tuvtramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
De hade en hund tidigare som Erika tydligen desperat gav bort, eftersom de "inte kunde ha hund". En kompis hade då tagit hand om den och hon skrev på Facebook att hunden var uppenbart strykrädd. Dessutom hade de skaffat ny hund bara några dagar senare.

Jag drar paralleller mellan babyn och hundarna. De ville nog stundtals helst "ge bort babyn" precis som hunden, men intalade sig nog att allt skulle bli bättre. Men precis som med hundarna så "löste" de istället all frustration med våld.
Ja det var precis det jag också gjorde! Slår man sin hund i frustration eller ilska så är förmodligen inte steget så långt att även kunna ta och slå sitt barn(?).

Sen reagerade jag på detta också;
Citat:
Fhl: Redtube, nåt du känner igen eller känner till?
E: Vet vad det är, en av de första sidorna folk får veta. När vi gick i högstadiet kunde killarna ta upp en sån sida på powerpoint i datasalen, det tyckte de var kul. Det har hänt, efter att Hailey hade kommit för jag ville inte ha sex, han ville att jag skulle hjälpa honom med nåt o då har han velat kolla. T ex säger vi att vi ska nånstans o jag säger nej jag kan inte åka för jag måste fixa det först, då måste han "ta hand om det här" innan vi skulle åka nånstans. Det var ofta, några gånger i månaden. Han blir typ kåt o vi har inte tid, vi ska göra nåt annat, det är inte läge, han vill o jag vill inte. Det vanligaste är att han går in i badrummet o tar hand om det.

Fhl: Var det nåt sånt nu när ni skulle åka in?
E: Tror inte det, jag vet inte om vi börjat åka men jag hoppas att vi var hemma. Vet att vi hade sex den dagen vi åkte in, hade läst att det skulle kunna sätta igång förlossningen. Sista gången vi hade sex.

Fhl: Kan det ha varit nåt sånt han skulle fixa eftersom han gjorde de här sökningarna?
E: Vet inte, men vi skulle ju åka o det var en del att fixa.

Fhl: Var det besked att åka direkt?
E: Nej mer typ kom när ni är klara. Om han inte får sina behov fixade säger han att han får ont.
Nästan så man börjar tycka att det var tur att barnet dog så tidigt i livet som hon gjorde så hon slapp bli medveten om sig själv och sin tillvaro.
Hemskt det var att skriva den meningen..
Citera
2017-05-04, 20:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tuvtramp
Ja det var precis det jag också gjorde! Slår man sin hund i frustration eller ilska så är förmodligen inte steget så långt att även kunna ta och slå sitt barn(?).

Sen reagerade jag på detta också;

Nästan så man börjar tycka att det var tur att barnet dog så tidigt i livet som hon gjorde så hon slapp bli medveten om sig själv och sin tillvaro.
Hemskt det var att skriva den meningen..

Asså jag blir lätt illamående, fy vad äckliga dem verkar vara. Killen verkar ju vara helpervo och hon likaså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in