2017-05-04, 09:51
Medlem
Ni som spelar med Aubameyang, vilket kemikort kör ni? Jag kör just nu hawk, men funderar på att byta så han får tre pilar på skott & dribbling.

Hatkärlek till honom på spelet då han gör mycket mål, men pace på FIFA 17 är inte hela världen, och märks inte på han heller. Sen är han lite kantig :-)
Citera
2017-05-04, 10:59
Medlem
eshkoshkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Nej! Han får 87 i in-game rating på basic kemistil. Cahill t.ex. som är 83 i rating får 84 in game på basic. Dessutom spelar deras offensiv inte så mycket roll för deras rating, är inte så det fungerar. Det baseras på hur bra de är för just den positionen.

Ett annat exempel är SIF Brooks (84) och Boateng (90) båda får 94 in game rating med anchor som kemistil.

Sen är det också stor skillnad på hur de känns att spela med. Vissa är OP.

Är det säkert att tots drar igång snart? Har sparat några paket. Investeringstips för 200k?
Det är sant iofs. Kortets 'overall' är baserat på x av y.

Dom får båda 94 med anchor men hur ser det ut om man jämför stats mot stats? Ingame overall måste väl räkna med alla stats och inte bara plocka ett urval?
Citera
2017-05-04, 12:47
Medlem
C8H11Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jockel
Ni som spelar med Aubameyang, vilket kemikort kör ni? Jag kör just nu hawk, men funderar på att byta så han får tre pilar på skott & dribbling.

Hatkärlek till honom på spelet då han gör mycket mål, men pace på FIFA 17 är inte hela världen, och märks inte på han heller. Sen är han lite kantig :-)
Marksman för skott, dribble och fysik. Han behöver knappast pacen han får från Hawk. Annars är Sniper rätt gött också, för skott & dribbling - men föredrar den extra fysiken då det gör stor skillnad i detta FIFA

Har hans 87-kort och han får med MM:
Pace 96
Skott 84 --> 91
Dribbling 81 --> 86
Def 37
Fysik 73 --> 77
Pass 76

Har du hans 89 eller 90 kort hade jag kört Sniper, då 80+ fysik räcker gott och väl
Senast redigerad av C8H11N 2017-05-04 kl. 13:15.
Citera
2017-05-04, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C8H11N
Marksman för skott, dribble och fysik. Han behöver knappast pacen han får från Hawk. Annars är Sniper rätt gött också, för skott & dribbling - men föredrar den extra fysiken då det gör stor skillnad i detta FIFA

Har hans 87-kort och han får med MM:
Pace 96
Skott 84 --> 91
Dribbling 81 --> 86
Def 37
Fysik 73 --> 77
Pass 76

Har du hans 89 eller 90 kort hade jag kört Sniper, då 80+ fysik räcker gott och väl

Tack för svar. Jag ska testa Marksman i så fall. Spelar också med hans 87 ratade-kort och han funkar sjukt bra. Men känns alltid som att något fattas :P
Citera
2017-05-04, 14:40
Medlem
C8H11Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eshkoshka
Det är sant iofs. Kortets 'overall' är baserat på x av y.

Dom får båda 94 med anchor men hur ser det ut om man jämför stats mot stats? Ingame overall måste väl räkna med alla stats och inte bara plocka ett urval?

Som du ser är det ingen större skillnad, dessutom krossar Brooks Boateng i passningar ingame - om man däremot kollar på korten kan man tro att Boateng har bättre passar, vilket beror på att han har mer i crossing, vision och freekicks - men dem statsen är inte särskilt relevanta för en CB, dem lär inte skruva in frisparkar eller inlägg ändå.. så man ska inte stirra sig blind på ratingen på kortet. Ofattbart att Boateng kostar 150k mer.
Senast redigerad av C8H11N 2017-05-04 kl. 14:52.
Citera
2017-05-04, 15:00
Medlem
https://www.futbin.com/17/squad/1352512

Förslag på förbättringar?
Begränsad budget...
Citera
2017-05-04, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nordahl69
https://www.futbin.com/17/squad/1352512

Förslag på förbättringar?
Begränsad budget...

Hur begränsad budget?
Jag hade t.ex. inte spelat med Sturridge, försökt ersätta honom med något vassare. Gillar inte hans 3* skills mooves och work-rate.

Har du råd med Hazard funkar det att spela han som ST, har har LF som position, loyal och ett BPL tränarkort så får han 7 i kemi
Citera
2017-05-04, 15:49
Medlem
Citat:
Hur begränsad budget?
Jag hade t.ex. inte spelat med Sturridge, försökt ersätta honom med något vassare. Gillar inte hans 3* skills mooves och work-rate.

Har du råd med Hazard funkar det att spela han som ST, har har LF som position, loyal och ett BPL tränarkort så får han 7 i kemi

Väldigt begränsad budget, typ 40k max
Citera
2017-05-04, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C8H11N
Ofattbart att Boateng kostar 150k mer.

Det är ju så mycket lättare att göra bra hybrids med boateng än brooks. Sedan påverkar nog hans rating till att priset ökar också, då han har hög rating för sbc's och liknanade. Vet inte hur hög rating påverkar hur vanligt förekommande korten är, men det kan vara en variabel också.

Boateng, vidal och alaba är ju en väldigt vanlig trio i hybrider. Sedan är boateng bra om man vill lira med fährmann/neuer.
Citera
2017-05-04, 19:25
Medlem
Boomshiggabangs avatar
Citat:
Hur begränsad budget?

Sturridge har dock fått en uppgradering nu till 4* skill moves
Citera
2017-05-04, 19:38
Medlem
ingen som har svaret på varför alla spelare är trötta? passar fel? försvarar sig bedrövligt, skotten går ej bra allt känns slött? Så var det inte för 2 veckor sen? kommer och går lite? vad fan är problemet
Citera
2017-05-04, 20:30
Medlem
Herculandes avatar
Känslan när man vinner Hazard (94 rated) i sitt "team of the week-paket"..

Edit:

Jag vann ett rött kort (Hazard 94 rated), paketet ingick i FUT-champs awards.

Frågan jag undrar är, vilka andra spelare hade jag kunnat vinna? (Har för mig att paketet jag öppnade hette "Team of the week players").
Senast redigerad av Herculande 2017-05-04 kl. 20:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in