2017-05-04, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanElias
här finns definitivt tvivel, men barnen har uppenbarligen sett något viktigt. Om detta frågas inget i programmet.

Nästa avsnitt heter väl Huvudvittnet. De går nog in på det då, hur det kom sig att pojkarna blev misstänkta.
Citera
2017-05-04, 13:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Precis, och vi får väl avvakta resten av programmen. Svårt att veta vad det var pappan sa att pojken hade sagt.

kan tala för att den äldre brodern är gm och att den yngre bara hjälpte till att bära. man ska heller inte utesluta att pappan faktiskt följde med 5-åringen ut och var den som flyttade kroppen till vassen.
Citera
2017-05-04, 13:26
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Du tillhör det intellektuella arbetarklassproletariatet, därav att du är där nere, utan kunskap om hur hjärnan fungerar, och ersätter det med arbetarklasstankar, dvs anekdotiska inbillningar som därmed kan utgöra bas för din verklighetsuppfattning. Det är inte ditt fel, det är dina gener och förortsuppväxt. Beklagar, men jag gillar er när ni städar mitt hem eller tvättar min mercedes...

Det här inlägget förklarar det mesta om din människosyn. Touché för min del. Snälla dela med dig av dina fantastiska kunskaper om hjärnans minne och hur man jobbar som förhörsledare eller varför inte krimonoligprofessor eller kanske du även bemästrar yrket polis?

Du är som klippt och skuren att jobba som journalist. ett yrke där man tror att man kan utöva alla andras yrken mycket bättre än yrkesutövarna själva. Smek du din Mercedes och stoppa in den i avgasarröret. Ditt intellekt har föga räckvidd in i den reella världen.

i din värld glöms allt bort av alla innan man fyllt 18. Jag får förmoda att du slagit dig riktigt illa i pannloben när du var yngre så det orsakade en grav minnesförlust och någon form av illusion om att du är en adelsman från 1700-talet.
Citera
2017-05-04, 13:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Nästa avsnitt heter väl Huvudvittnet. De går nog in på det då, hur det kom sig att pojkarna blev misstänkta.

den titeln är högst anmärkningsvärd då det inte finns något huvudvittne....
Citera
2017-05-04, 13:27
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Inte för att jag blev helt övertygad om deras oskuld efter programmet. Vad vet jag? Samtidigt är det skrämmande att läsa alla vuxna människor här inne som säger: klart det var dom, osv. Precis som alla andra har ni bara de offentliga handlingarna att utgå ifrån. Det är tydligt att utredningen som sådan skötts fel.

Bara att läsa rapporten som tydligen polisen själv ligger bakom. Hur man upphöjer sig själv, men inte minst hur man framställer familjen. Trasiga förhållanden, försöker hålla upp en ytlig fasad. Hur man ifrågasätter att föräldrarna vill vara med när deras icke-straffmyndiga söner ska förhöras. Min bild av den här familjen har bara varit baserad på fördomar eftersom de hållits anonyma. Så jag har aldrig kunnat tänka mig att de skulle se ut på det här sättet. Jag trodde det skulle vara social utslagenhet, alkoholism, barn som blir slagna hemma och att barnen och de biologiska föräldrarna inte skulle ha någon kontakt idag. Jag tycker inte familjen framstår som några socialfall, tvärtom verkar det vara en vanlig Svensson-familj med omtänksamma föräldrar.

Den vidriga rapporten och den högst tvivelaktiga psykologens delaktighet gör sammantaget att det luktar som att man dragit utredningen åt det håll man vill, den teori som skulle få mest uppståndelse. Ledande chef för utredningen och psykologen har kunnat sko sig på den här händelsen efteråt precis som de antagligen misstänkte när de började arbeta med spåret..
Citera
2017-05-04, 13:28
Medlem
Citat:
Du tillhör det intellektuella arbetarklassproletariatet, därav att du är där nere, utan kunskap om hur hjärnan fungerar, och ersätter det med arbetarklasstankar, dvs anekdotiska inbillningar som därmed kan utgöra bas för din verklighetsuppfattning. Det är inte ditt fel, det är dina gener och förortsuppväxt. Beklagar, men jag gillar er när ni städar mitt hem eller tvättar min mercedes...
Haha vilka vaneföreställningar du har. Härligt att du kan lite fina ord men tyvärr så avslöjas du av din skrift. En idiot är idiot hur fint han än skriver och låtsas ha fin bil o hus. Den som har allt har engen anledning att skryta. Din pajad
Citera
2017-05-04, 13:28
Medlem
Citat:
den titeln är högst anmärkningsvärd då det inte finns något huvudvittne....

Vi får väl se vad det handlar om.
Citera
2017-05-04, 13:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Haha fy fan. ja a är man konspiratoriskt lagd så är man... Vad skulle min agenda vara menar du? ni köper ju för fan allt bara man lägger till lite bakgrundsmusik, klipper ihop lite osäkra miner osv.
Jag vet inte vad din agenda är men helt klart är det något skumt med ditt beteende.
Varför går du ut så hårt och tvärsäkert?
Det är ju inte länge sedan Quick-skandalen. Var du lika säker där ocks?
Citera
2017-05-04, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenSvartaListan
Försök till karaktärsmord. Dom som har läst boken vet att den här kopplingen är smörja. Synd att det nog inte är så många.

Ja, herre min skapare!

Quick-laget är en hydra, kanske till och med med förgreningar på FB?
Citera
2017-05-04, 13:34
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brokigare
Jag vet inte vad din agenda är men helt klart är det något skumt med ditt beteende.
Varför går du ut så hårt och tvärsäkert?
Det är ju inte länge sedan Quick-skandalen. Var du lika säker där ocks?

Kan du peka på en enda sak i första avsnittet som rentvådde pojkarna?
Citera
2017-05-04, 13:35
Bannlyst
Citat:
Det här inlägget förklarar det mesta om din människosyn. Touché för min del. Snälla dela med dig av dina fantastiska kunskaper om hjärnans minne och hur man jobbar som förhörsledare eller varför inte krimonoligprofessor eller kanske du även bemästrar yrket polis?

Du är som klippt och skuren att jobba som journalist. ett yrke där man tror att man kan utöva alla andras yrken mycket bättre än yrkesutövarna själva. Smek du din Mercedes och stoppa in den i avgasarröret. Ditt intellekt har föga räckvidd in i den reella världen.

i din värld glöms allt bort av alla innan man fyllt 18. Jag får förmoda att du slagit dig riktigt illa i pannloben när du var yngre så det orsakade en grav minnesförlust och någon form av illusion om att du är en adelsman från 1700-talet.

Jag har delat med mig av det i tidigare inlägg, väl belagt i forskning och otaliga resningsfall i USA där barn givit falska erkänannden. Då du inte kan ta till dig av detta, kan man bara dra slutsatsen att din arbetarklasshjärna inte har förmågan att förstå, dvs man kan likaväl prata med ett lägre stående djur, en hund eller en katt, det är lika meningsfult. det är när sådan som du släpps in i mordutredningar som det går så här. därav att samhället organiserat det så att sådana med din hjärna tvättar bilar medan vi andra tar hand om samhället och för det framåt. Och får våra bilar tvättade och hem städade av proletariatet. Fungerat i 100-tals år.
Citera
2017-05-04, 13:35
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Kan du peka på en enda sak i första avsnittet som rentvådde pojkarna?
Vad var det för sak som rentvådde Quick?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in