2017-04-30, 22:24
Medlem
introvertos avatar
All respekt till Klitschko, och all heder åt Joshua. Men vi skall minnas att den som plockade ner Klitschko från tronen var Tyson Fury. Före mötet mellan Joshua och Fury så finns ingen kung i tungviktsdivisionen. Den är ingenmansland.
Citera
2017-05-01, 01:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av introverto
All respekt till Klitschko, och all heder åt Joshua. Men vi skall minnas att den som plockade ner Klitschko från tronen var Tyson Fury. Före mötet mellan Joshua och Fury så finns ingen kung i tungviktsdivisionen. Den är ingenmansland.

Fast Klitchko var ju en annan boxare mot Joshua. Tycker Furys bedrift bleknar i jämförelse. Klitchko var mätt i den uppgörelsen mot Tyson Fury, även om Fury är ett geni.
Citera
2017-05-01, 16:45
Medlem
Överste-Rövhåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acerbic
Fast Klitchko var ju en annan boxare mot Joshua. Tycker Furys bedrift bleknar i jämförelse. Klitchko var mätt i den uppgörelsen mot Tyson Fury, även om Fury är ett geni.

Nja. Olika stilar. En stillastående Joshua bjöd upp Klitschko att se bättre ut.
Citera
2017-05-01, 16:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Överste-Rövhål
Nja. Olika stilar. En stillastående Joshua bjöd upp Klitschko att se bättre ut.

Som jag minns det slog Klitschko fan knappt en cross i hela matchen mot Fury trots att lägen fanns
Citera
2017-05-01, 18:45
Medlem
Överste-Rövhåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acerbic
Som jag minns det slog Klitschko fan knappt en cross i hela matchen mot Fury trots att lägen fanns

Han fick inga jättemöjlighetet heller. Och faktiskt så träffade han inte så många fler högrar den här gången. Det är lättare att slå på en stationär tavla än en rörlig oavsett om den rörliga ger dig några snabba lägen ibland.
Citera
2017-05-01, 18:59
Medlem
introvertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Överste-Rövhål
Han fick inga jättemöjlighetet heller. Och faktiskt så träffade han inte så många fler högrar den här gången. Det är lättare att slå på en stationär tavla än en rörlig oavsett om den rörliga ger dig några snabba lägen ibland.
Instämmer med översten och vidhåller att den som tog ned Klitschko var Fury, inte Joshua.
Citera
2017-05-02, 00:17
Medlem
Det var en rejäl upplevelse att vara på Wembley som en av de nittiotusen,även om jag höll på Wlad.
Lennox Lewis strosade ju för f-n förbi på bara en meters avstånd under Campbells fight.
Personligen så hade jag Klitschko ett poäng före efter tio ronder och kände mig övertygad om att han skulle göra slut på Joshua i rond sex.
Det var en av de stora,klassiska fighterna med båda boxarna kommandes från canvasen för att vända på stek.Inte ofta sådant händer i tungvikt.

Det är naturligtvis lätt att vara efterklok,men Wlad borde verkligen försökt hårdare att dra ut Joshua när han var skakad.Kanske att över tio års dominans via jabben gjort att Wlad aldrig utvecklat naturlig killer instinct.Respekt till ukraina ändå..Wlad har varit underskattad därför att klassen i övrigt varit så svag.Emot Joshua visade han att han skall betraktas som en habil mästare och historiskt så är det så han kommer att ses.

Joshua visade framförallt att han kan komma tillbaka från canvasbesök.En ovärderlig egenskap.
Han slår hårt och har ett hjärta som till exempel Tyson aldrig hade.Dessutom visade han att han pallar championship distance.Han är lite för tung för närvarande och i femte och sjätte ronden påminde han mer om Frank Bruno än en stor mästare.
Trimma ned de alltför stora musklerna lite och vi kan vara inne för en ny lång tungviktsdominans.

Respekt till båda fighters.Det var en sjujäkla fight att se live.Joshua är den rättmätige mästaren.
Har dessutom inget emot en returmatch.Detta var hälsosamt för hela proffsboxningen.
Citera
2017-05-02, 21:21
Medlem
Skoglund verkar ha en fight mot Nathan Cleverley på g.
Den kommer naturligtvis att säljas som en VM fight..men vilken titel är det egentligen de boxas om?
Sunda förnuftet säger att det egentligen bara kan finnas en mästare per viktklass,och denna enkla och ärliga regel bör respekteras då det finns enkelt identifierbar sådan.
Det finns i lätt tungvikt.Andre Ward är självfallet världsmästare och alla andra är därmed endast utmanare.Bland annat håller Ward WBA bältet...vilket också Cleverley gör..en annan och mycket lättviktigare version.
Skoglund vs Cleverley är därmed ingen VMfight.Snarast bör den betraktas som en fight som världsrankar Erik topp tio om han skulle vinna.

Lätt tungvikt är knallhård division.Skoglund kan knappast rankas högre än sjua-åtta även om han skulle besegra pappersmästaren Cleverley.
Citera
2017-05-03, 12:31
Medlem
Är helt klart en match Skogis kan vinna. Clevery är en tuff rackare. Hade en hård fight mot Bellew. Sen vann han väl titeln mot Brehmer som bröt matchen pga skada om jag inte minns fel.
Helt klart en match på väg uppåt för Skoglund.
Citera
2017-05-03, 14:12
Medlem
Mx_1337s avatar
Blir som sagt ingen äkta world title på spel. Cleverly har väl en "B-titel", det blir rörigt när det redan finns en drös större och mindre bälten och nästan alla har nivåer knutna till sig (Gold/silver, Super/regular osv).

Så om nu Cleverly har kvar sin "WBA-nummer 2 i världen bakom Ward"-titel sätts väl den på spel. Skoglund har ju ett par "International"- och en "Inter-continental"-titel också..

Intressant match i vilket fall, om den blir av.
Citera
2017-05-04, 10:17
Medlem
Överste-Rövhåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Det är naturligtvis lätt att vara efterklok,men Wlad borde verkligen försökt hårdare att dra ut Joshua när han var skakad.Kanske att över tio års dominans via jabben gjort att Wlad aldrig utvecklat naturlig killer instinct.

Nja. Jag uppfattade det mer som att Klitschko blev trött och var tvungen att varva ner för att inte slå ut sig. Har ju hänt förr. Han har så mycket massa.

Samma hände Joshua i 11e ronden. Helt slut I armarna efter slagen. Tur för Joshua att domaren faktiskt tog ett tveksamt beslut att bryta matchen där.

Men Joshua är nog Klitschkos överman när det kommer till explosivitet>uthållighet...

Tog 3-4 ronder innan han fyllt upp batterierna för en sista chansartad urladdning att avsluta Klitschko.

Tror Joshua kommer väga in lättare hädanefter... han hade nog dessutom mått bättre av lite manny steward filosofi framöver! - precis som klitschko!

I övrigt håller jag med dig.

Bästa tungviktsmatchen jag någonsin sett i realtid.

Hoppas bara det blir rematch!

Fortfarande en 50-50 fight !!
Citera
2017-05-04, 13:16
Medlem
Hur ser motståndet ut för Badou Jack nu när han "vacatat" sina titlar och gått upp i division?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in