2017-05-04, 12:58
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Du kan valla mig en miljon ggr så hade jag vetat om jag mördat någon eller inte. Det här ju för fan löjligt. Tror ni på magisk healing också?
Nu har vi ett rättssystem som inte godtar enbart ett erkännande, tack och lov, för i så fall skulle vl en massa personer sitta inne för för mordet på Olof Palme tex
Det är alltså total avsaknad av teknisk bevisning i detta fall och man har via 31 ? långa förhör med två små barn fått fram fragment som man pusslat ihop till ett erkännande

Barnen hade ingen advokat eller vårdnadshavare med under dessa förhör
Stora delar av utredningsmaterialet har så passande försvunnit
Farbror blå skulle för fan skämmas för att dra slutsatser och påstå att det var dessa små barn som hade dräpt Kevin
Citera
2017-05-04, 13:00
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanElias
Inga problem att knäcka någon, två dagar utan sömn och blinkande ljus och utan mat så hade du erkänt att du mördade JFK. Männsikan är svag, även du...

Så du påstår alltså att barnen inte fick sova på två dagar utan mat och hade blinkande ljus i ögonen??

Cool story bro.

Ska vi hålla oss till verkligheten ett tag?

Citat:
Ursprungligen postat av Siasoss
Häxprocesser mm är kända fakta i historien. Det går lätt att få barn att säga det man vill. Barn vill vara folk till lags, vill svara "rätt" dvs det som förväntas.

Det finns kända experiment där man bett föräldrar fråga sina barn om en viss händelse (att de tappat bort föräldern på varuhuset), först minns inte barnet. Det har ju inte hänt. Nästa gång vet dom att dom pratat om det förut och föräldern uppmuntrar, därefter börjar barnet "komma ihåg " alldeles själv och fylla i detaljer... som aldrig hänt.

Mmm. Det är ju precis samma som att mörda någon. Dvs sparka någon på pungen och trycka en pinne mot halsen och släpa någon tilll sjön för att dränkas...

Du har löst dä!!!
Citera
2017-05-04, 13:01
Bannlyst
Citat:
Bara det faktum att den ene av de iq-befriade bröderna sitter och säger "jag minns inte om jag mördat någon var ju så längesen" , det är ju inte ett helt stabilt försvar. Om man inte har mördat någon så säger " jag har inte mördat någon" i vuxen ålder. Inte "njaaa njäääe det kan jag inte minnas".

När pappan pratade om mördade Kevin och beskriver honom som att han hade "ett gott självförtroende" och han säger det inte som att det var något positivt. Det förstår alla som kan läsa vanligt kroppspråk. Skulle inte förvåna mig om det fanns någon form av avundsjuka mot kevin och hans familj och pappan kanske har ventilerat detta med sina söner då och då.

Man kan ju också fråga sig vilken typ av livsstil den ena brodern har som sitter med blåklocka över ögat i intervjun. KANske är han fortfarande kriminell?

Bröderna kriminella CV är relevant. Dock är deras minnen inte det, man kommer inte ihåg så mycket av barndomen. rent emotionellt behöver det inte varit en så stark upplevelse för dem, inte alls som om en vuxen dödade en annan människa. Kommer du ihåg alla du slagit som liten?
Citera
2017-05-04, 13:03
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Bröderna kriminella CV är relevant. Dock är deras minnen inte det, man kommer inte ihåg så mycket av barndomen. rent emotionellt behöver det inte varit en så stark upplevelse för dem, inte alls som om en vuxen dödade en annan människa. Kommer du ihåg alla du slagit som liten?

Du kan inte jämföra dussinminnen med exceptionella händelser. tror du att dom skulle glömma bort om en gris knullat dom i stjärten när dom var 5 år gamla?
Citera
2017-05-04, 13:04
Bannlyst
Citat:
Så du påstår alltså att barnen inte fick sova på två dagar utan mat och hade blinkande ljus i ögonen??

Cool story bro.

Ska vi hålla oss till verkligheten ett tag?

Mmm. Det är ju precis samma som att mörda någon. Dvs sparka någon på pungen och trycka en pinne mot halsen och släpa någon tilll sjön för att dränkas...

Du har löst dä!!!

Exemplifierade hur lätt det är att knäcka någon. Och exemplena för barn är hur många som helst pga att de pressats i förhör. Och, nej, det behöver inte alls vara något man kommer ihåg, hjärnan funkar inte så, i synnerhet inte på barn. Och det är lätt för dem att tro att de gjort något de inte gjort, ffa då alla säger att de gjort det...du vet inget om barnhjärnor uppenbarligen.
Citera
2017-05-04, 13:04
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
http://ninahjelmgren.com/dok/Kevin-fallet.pdf

Många här inne bör läsa denna innan ni pratar. Vissa saker i dokumentären rimmar inte med denna, bland annat att det är handavtryck, inte fingeravtryck, och att det inte gick att testa vem det kom ifrån snarare än att de inte var övernstämmande med brödernas.

dessutom har bröderna kommit hem och sagt att de sett Kevin dödas, vilket Pappan torde intygat, och att de sett den döde Kevin vid vattnet. Men inte ens detta kommer bröderna ihåg. Frågan är om inte DJ överspelat sina kort....

Dan Josefsson har uppenbarligen läst den rapporten. Den skymtade nämligen förbi i gårdagens program.
Citera
2017-05-04, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Nu har vi ett rättssystem som inte godtar enbart ett erkännande, tack och lov, för i så fall skulle vl en massa personer sitta inne för för mordet på Olof Palme tex
Det är alltså total avsaknad av teknisk bevisning i detta fall och man har via 31 ? långa förhör med två små barn fått fram fragment som man pusslat ihop till ett erkännande

Farbror blå skulle för fan skämmas för att dra slutsatser och påstå att det var dessa små barn som hade dräpt Kevin

Men lugn nu. Det är ju Åklagarmyndigheten som ledde utredningen som verkar ha gallrat dokument. Inte polisen. Det finns säkert kopior och eftersom både DN och DJ verkar ha läst förundersökningen så är det nog ingen fara.
Citera
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Du kan inte jämföra dussinminnen med exceptionella händelser. tror du att dom skulle glömma bort om en gris knullat dom i stjärten när dom var 5 år gamla?

Du är en okunnig fjant som tror att småbarn kan dömas och vägrar svara på frågor. Käft nu.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk

Blå har allt material, det är åklagaren som sållat helt enligt föreskrifterna. Och av de 31 förhören är minst hälften av den kontaktskapande typen, så 31 är inte riktigt sant.
Citera
2017-05-04, 13:07
Medlem
elpirros avatar
Citat:
Bara det faktum att den ene av de iq-befriade bröderna sitter och säger "jag minns inte om jag mördat någon var ju så längesen" , det är ju inte ett helt stabilt försvar. Om man inte har mördat någon så säger " jag har inte mördat någon" i vuxen ålder. Inte "njaaa njäääe det kan jag inte minnas".

När pappan pratade om mördade Kevin och beskriver honom som att han hade "ett gott självförtroende" och han säger det inte som att det var något positivt. Det förstår alla som kan läsa vanligt kroppspråk. Skulle inte förvåna mig om det fanns någon form av avundsjuka mot kevin och hans familj och pappan kanske har ventilerat detta med sina söner då och då.

Man kan ju också fråga sig vilken typ av livsstil den ena brodern har som sitter med blåklocka över ögat i intervjun. KANske är han fortfarande kriminell?
Det var ju en vagel han hade.
Citera
2017-05-04, 13:08
Medlem
Citat:
SAMMA DAG SOM MORDDAGEN DITT JÄVLA MIFFO

Är det vanligt att dina barn kommer hem av en tillfällighet och säger att de sett sin döda kompis INNAN någon VET att han är död? Vad gör du då? Lagar makaroner? Kvalificerad aphjärna...

Att de sett sin kompis betyder inte att de mördat honom.
Dessutom vet vi faktiskt inte exakt vad de hade sagt till pappan. Det kommer väl fram så småningom i programmet.
Mina barn berättar en hel del rövarhistorier iofs, men det är OT
Citera
2017-05-04, 13:08
Bannlyst
Citat:

ja, jag tror att det är möjligt att de skulle glöma att du knullat dem i stjärten. det beror på hur emotionellt kopplat handlingen varit. Och idag, efter alla förhören, har de nog svårt att veta vad som ar vad. Bara för att man inte kommer ihåg något, betyder inte det att det inte hänt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in