2017-05-04, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siasoss
Jag undrar mest.. hur hade reaktionerna varit om vd:n inte haft ett svensk namn utan hetat typ "Abdullah Hassan"??

Då tror jag rätt säkert att flashback kören varit rörande enig om att han haft jäkligt fel. Då hade ni definitivt skrivit: Åk tillbaka till ditt hemland om du inte accepterar svenska värderingar och normer, mm. Ännu ett bevis på islamismens kvinnosyn/förtryck etc etc...

Men nu hette han inte Abdullah utan ett svenskt namn och då är det helt ok att vara emot jämställdhet.....

Det är ju inte så konstigt med tanke på hur islam ser ut. Om Abdullah däremot inte var muslim så skulle det funka bra. Det går utmärkt att exempelvis kritisera invandringen och ha arabiskt namn.
Citera
2017-05-04, 10:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av rebekk
Lugn nu tangetbordskrigaren, vi sitter i samma båt.

Oavsett budskap eller politisk tillhörighet finns det inget att tjäna på dessa uttalanden i näringslivet, speciellt inte uttalanden som inte är PK.

Modigt? Ja abslout, men varför? Är den en personlig agenda han driver i sin yrkesroll? Mycket oprofessionellt i vilket fall

Det är naturligtvis felaktigt att alla företag skulle gynnas av en pk-hållning. Det beror på vilka de främsta målgrupperna är.

Snarare är det så att fältet ligger vidöppet för företag som positionerar sig som anti-pk och det finns stora pengar att tjäna.
Citera
2017-05-04, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Det är naturligtvis felaktigt att alla företag skulle gynnas av en pk-hållning. Det beror på vilka de främsta målgrupperna är.

Snarare är det så att fältet ligger vidöppet för företag som positionerar sig som anti-pk och det finns stora pengar att tjäna.
Ju UJ!

Vad just gruppen finniga rasister och kivnnohatare är duktiga konsumenter.

jag ska genast bli sveriges nya Kamprad och satsa på butik med varor av sorten..

Svenska flaggan! i 1000 produktvarianter.
T-shirts med: "Jag hatar blattar" / "Jag hatar feminister"/ "I grab them by their pussy"
Jävlar vad jag kommer bli rik!
Citera
2017-05-04, 10:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Ju UJ!

jag ska genast bli sveriges nya Kamprad och satsa på butik med varor av sorten..

T-shirts med: "Jag hatar blattar" / "Jag hatar feminister"/ "I grab them by their pussy"

Vilken halmgubbe, men vad annat kan man vänta sig av en svagbegåvad extremfeminist? Ni är en liten, högljudd grupp som knappast har några stora pengar att röra er med.

Vi konservativa som bor på ställen som Östermalm har däremot resurser.
Senast redigerad av borskungen 2017-05-04 kl. 10:36.
Citera
2017-05-04, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Abdullah Hassan är emot jämställdhet för att det hindrar honom att fritt tafsa och våldföra sig på unga vita kvinnor. Ungefär som att höra en pedofil säga att han är barnkär. Så det handlar lika mycket om att ha trovärdiga motiv för sitt ställningstagande.

Vad har vd:n för trovärdiga motiv dör sitt ställningstagande menar du?
Citera
2017-05-04, 10:53
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KriIIe
Går inte riktigt att jämföra ett uttalande som anses rätt hos de flesta med ett uttalande som ifrågasätter det folk ser som det rätta. Jag talar givetvis om jämställdhet och feminism. Det blir givetvis mer uppmärksammat om man säger att feminism är trams jämfört med om man hyllar feminismen. Sedan lägger jag ingen värdering vid vad som jag tycker är det rätta, men jag instämmer i att det var ett tveksamt uttalande för företagets framtid och verksamhet.

Det är en propagandamyt att PK-värdegrund skulle vara så lönsamt för företag. Vi minns Brandos. Sen om vi ska fortsätta att röra oss mot ett läge där "anses rätt hos de flesta" blir liktydigt med det "folk ser som det rätta" så krävs det sådana som VDn ifråga. Människor som törs säga att kejsaren är naken.
Citera
2017-05-04, 10:55
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Vad har vd:n för trovärdiga motiv dör sitt ställningstagande menar du?

Gissningsvis att feminism och jämställdhet är marxistisk dynga vars enda syfte är att så split mellan könen.
Citera
2017-05-04, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikdem
Det är ju inte så konstigt med tanke på hur islam ser ut. Om Abdullah däremot inte var muslim så skulle det funka bra. Det går utmärkt att exempelvis kritisera invandringen och ha arabiskt namn.

Nä jag vet, det är ok , eller t o m bra , att vara en vidrig skitstövel om man är vit (grab them by the pussy) men är man muslim då fan ska man häklas och tamefan stenas alldeles oavsett. Logik??

Skit ska skit ha alldeles oavsett åskådning, religion eller övertygelse som ligger bakom.
Citera
2017-05-04, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Ju UJ!

Hihihi... Japp, jag tänkte också det... På samtliga fina golfbanor och en särskild avdelning på Ikea i alla universitets städer med ovanstående sortiment, tavlor inredning mm... Det kommer nog (inte) gå som smör i solsken.
Citera
2017-05-04, 10:58
Medlem
Citat:
Nä jag vet, det är ok , eller t o m bra , att vara en vidrig skitstövel om man är vit (grab them by the pussy) men är man muslim då fan ska man häklas och tamefan stenas alldeles oavsett. Logik??

Skit ska skit ha alldeles oavsett åskådning, religion eller övertygelse som ligger bakom.

Logiken handlar ju om vad islam har för kvinnosyn. Det är klart att man gör en annan bedömning om en muslim säger samma sak.
Citera
2017-05-04, 11:03
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Vilken halmgubbe, men vad annat kan man vänta sig av en svagbegåvad extremfeminist? Ni är en liten, högljudd grupp som knappast har några stora pengar att röra er med.

Vi konservativa som bor på ställen som Östermalm har däremot resurser.

Tokfeminismen är främst ett ungdomsproblem. Ett förvirrat och oroligt sökande och vägande av ord. Pådrivet av en liten grupp som får stort utrymme.

Lika lön för lika arbete. Att inte behöva riskera att bli sexuellt trakaserad. Att dela på ansvar för barn, hem och bilar är inte feminism, det är nordisk jämnstäldhet. Något inte alla klarar men som på inget sätt är extremt.

Risken med feminism är att den alierar sig med extremvänster, islamism och gayrörelsen.
Villket är totalt kontraproduktivt.
Risken är stor att jämnställdheten hotas av dessa grupper.
Citera
2017-05-04, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikdem
Logiken handlar ju om vad islam har för kvinnosyn. Det är klart att man gör en annan bedömning om en muslim säger samma sak.

Men om en icke-muslim har exakt samma jävla skit-kvinnosyn så hyllas det. Det är det som jag anser är fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in