2017-05-04, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Oavsett vilka alkoholproblem som fanns/finns hos GM och AM så kan vi ju konstatera att det inte var av alkoholförgiftning eller delerium tremens GM dog av utan han blev brutalt knivmördad av MR med JM,s benägna bistånd, djävligt lustigt att det hängs upp på parets alkoholvanor, det var ju inte deras vanor som ledde till överfallet utan en dödssynd hos JM, nämligen girighet.

Ju mer man läser i FUP desto mer inser man att Amanda Hikes har ett riktigt sisofysarbete framför sig, det kommer inte att bli lätt för henne att väcka rimligt tvivel på det som JM är anklagad för.
Jag tänker i liknande banor. De må ha varit vilket patrask som helst, hela bunten, men det handlar om att en har blivit mördad och en nästan mördad. Samt att en möjligen, troligen blivit dränkt.
Det är lite larvigt att använda funderingar över MGMs utveckling och bisarra psyke som förevändning att övergå till karaktärsmord. I några fall vittnar det mer om babblaren än om offer och gärningsmän.
Om det så är att offren var en suput till hingst, med ett sto i varje hamn resp. en förgrämd och halvt alko till hustru, så finns det inga bra skäl att t.ex. håna deras vitmålade staket, inredningen i husen och leverera annat tjafs för att förringa och förklena. Den ekonomiska framgångens gissel, att bli nedtagen hur man än gör, vad man än dricker (försåvitt det inte är Lapin Kulta i en omålad sauna, kanske?) Så larvigt!
Som sagt, Amanda H lär få jobba för pengarna för att hålla koll på både protokoll och Johanna.
Citera
2017-05-04, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Tar upp frågan igen:
327 - 330 BUP DAVID
Finns lite om DBs BUP, men det mesta blir oklart
------
Under förhör med Annki kommer frågan upp, PDF-sid 242
"Annki tillfrågades om det förekommit något sexuellt övergrepp på Johanna, David eller någon
annan från någon som hörde till familjen?
Kan jag aldrig tänka mig. Jag vet en gång. En gång när hon hade barnen på Sundvägens dagis,
då var hon ju ihop med en kille som hette Anders Olsson. De bodde nästan grannar inom ett
villaområde. Och då reagerade personalen på att han var väldigt röd i anus och besvärad när
han skulle bajsa och så där. Och då vet jag att Johanna sa att hon misstrodde Anders Olsson,
att han hade gjort något övergrepp. Då kom hon till oss på landet och grät. Och jag sa det, det
där måste du ju gå vidare med i sådana fall för det där kan man inte acceptera. Och, nej han är
psykopat sa hon så det tordes hon väl inte eller någonting sådant, det blev inget mer av det.
Och sedan vet jag att hon har sagt till sin ex, Magnus. Att Göran har förgripit sig på henne,
har hon bara slängt ur sig så här då. Men det talade ju Magnus om för oss, Göran och mig när
vi var. Och det har han ju inte gjort. Så att det. Det var ingenting som vi tog upp till
diskussion eller någonting. Det är inte sanning om hon säger så."
------
PDF-sid 261, förhör med Ulr.Fossh
"Fhl informerar om vad som Johanna fört fram rörande ev sexuella övergrepp mot David och
också eventuellt mot Ulrika. Ulrika har inte upplevt något sådant, och inte heller att Johanna
skulle ha varit utsatt för något sådant. Hon anser att det är helt osannolikt att Göran skulle ha
gjort något mot David under dennes uppväxt."

Det finns kanske mer, men det var detta jag lutade mig mot i går.

Mina tankar om saken just nu:
Bara DB och Johanna vet vad som faktiskt hänt. Obs att i dag är glosor som "hora" och "peddo" vanligare än "skitgubbe" och liknande tillmälen; de tycks ha tappat sin ursprungliga betydelse för dagens unga och aldrig haft den för invandrarbarn, så om det snvänds vill jag själv inte blåsa upp det, hur illa jag än tycker om det.
Naturligtvis vet jag inte vad som är sant och inte men lutar åt misstanken att Johanna brett på undan för undan, inte bara för att övertyga omgivningen utan även sig själv. Eller så är det att när korken äntligen är ur, så kommer allt på en gång?
Vi lär aldrig få veta vad som är sant

Har ni läst vittnesförhör A (alltså ej i huvudprotokollet)? En svåger till GM/AM vittnar om ett gammalt rykte om övergrepp mot JM.
Citera
2017-05-04, 08:59
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stativera
Nu när FUP är släppt väljer jag att citera mig själv.

Att Göran var otrogen var ju ingen nyhet och nu omnämns en älskarinna vad jag vet men det fanns såklart flera. Det var inte hans enda misstag då han drack kopiösa mängder whiskey var dag men heller det var ingen nyhet. Vad som däremot är jäkligt dysfunktionellt är att han förgripit sig på DB enligt BUP.
Många var de slantar hans samvete bekostade till höger och vänster släkt såsom oäktingar har alla fått hans vanvett och kassaklirr när spriten inte täckte upp det dåliga samvetet.

Självklart och det går som en röd tråd var AM medveten om alla problem, så även systern. AM är inte nykter för fem öre om man värmer sig i ett blodbad och samlar tänder före man kollar sin makes puls eller andning. Eller ta en dusch och våndas i fåtölj innan man ringer 112.

Fösrvaret har en guldgruva i FUP och slask, och det slaskade tillika under AMs fötter när hon satt där i fåtöljen..

PS. Någon som sett vem som vann promilletävlingen ännu?

Enligt det tekniska protokollet (sid 300) hade Anki 0,10 promille
https://minfil.org/y8fcD4b3bd/IMG_0841.PNG
Senast redigerad av T34Panzer 2017-05-04 kl. 09:10.
Citera
2017-05-04, 09:11
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Enligt det tekniska protokollet (sid 300) hade Anki endast 0,10 promille
https://minfil.org/y8fcD4b3bd/IMG_0841.PNG

Varvid det kan konstateras att hon låg långt under gränsen för rattfylla 0,2 promille så hon kunde till och med ha kört bil.
Citera
2017-05-04, 09:17
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Varvid det kan konstateras att hon låg långt under gränsen för rattfylla 0,2 promille så hon kunde till och med ha kört bil.

Precis! Man kan ju undra vad som ligger bakom Stativeras återkommande lögner och påhopp. Även klankande på deras inredningsstil!
Avundsjuka? Hat?
Det känns iallafall väldigt personligt.
Citera
2017-05-04, 09:22
Medlem
blodgivarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClaesFredrik
Ulrika dementerar det beloppet och säger att siffran 25 miljoner visar på företagets omsättning.
Lades " det lilla företaget " ned då bokföringen skulle granskas ? Var är den bokföringen idag ? ( den ska ju sparas i minst tio år ) Kanske låg den i en självantänd bil, jag har inte hunnit läsa igenom allt ännu
Citera
2017-05-04, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag tolkar det som att paret var på väg att Äntligen, frigöra sig från "rubbet", tänka på sig själva och med Husbilen åka ut i Europa och Njuta av Livet!

Var har du läst att dom höll på supa ihjäl sig? (PDFsida)
Jag utgick ifrån att det var ett faktum, att de var alkoholister, men jag har inte kollat detta i FUP. Alkoholister håller på att supa ihjäl sig: alkoholism är en obotlig, progredierande, dödlig sjukdom.
Citera
2017-05-04, 09:31
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloswagetc
Om inte jag minns fel så läste jag någonstans att systern refererar till sin syster som prosituterad någonstans, har dock inte hittat själva citatet, enbart läst att systern påpekat detta. Kan dock vara ute och cykla.

Så även om hon inte fanns med i polisens register är det givetvis möjligt att hon sålt sex. Kanske via den här sidan passionfruit (?) som nämns i FUP.

Framgår längre fram i FUP att polisen hittar en kontakt med polisen Stockholm 2010 där hon JM erbjuds hjälp ur prostitution. Tror inte jag missminner mig.
Citera
2017-05-04, 09:32
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Jag utgick ifrån att det var ett faktum, att de var alkoholister, men jag har inte kollat detta i FUP. Alkoholister håller på att supa ihjäl sig: alkoholism är en obotlig, progredierande, dödlig sjukdom.

Mycket möjligt att det är som du skriver men vi kan ju konstatera att GM åtminstone inte hann dricka sig till döds, MR och JM hann före, det är ju det som tråden handlar om.
Citera
2017-05-04, 09:36
Medlem
Citat:
Mycket möjligt att det är som du skriver men vi kan ju konstatera att GM åtminstone inte hann dricka sig till döds, MR och JM hann före, det är ju det som tråden handlar om.
Ja, om det nu var tveksamt i det hemligstämplade obduktionsprotokollet så undrar man ju över att åklagarna rubricerar det hela som "mord"? Chansar de bara och hoppas att Amanda H inte ska märka något?
Citera
2017-05-04, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Själv hade jag inga känslor alls. Konstaterade helt utan känslor att jag sannolikt skulle dö och agerade rationellt med ett antal steg för att öka mina chanser att överleva. Vidtog en åtgärd med min dotter i åtanke och låg sedan ned och väntade på ambulans. Gav ambulanspersonalen instruktioner om mitt tillstånd, bl a att jag nu börjat frysa och sa sedan godnatt och lycka till till kirurgen innan jag somnade. Hade jag råkat i panik hade jag nog inte skrivit det här. Det ger en viss trygghet att veta hur jag reagerade men händelsen i sig har gjort mig till fatalist - dör jag så dör jag - och lite dumdristig i relation till potentiellt farliga människor och situationer.

Hoppas AM finner styrka i sig själv och sitt agerande och slipper skuld och skamkänslor.

Det ser onekligen ut som föräldrarna hade alkoholproblem och att detta påverkat barnen. Detta ursäktar dock inte de fel deras barn gör som vuxna och JM ska straffas fullt ut enligt lagen för de brott som kan bevisas.
Känns bekant. Med tillägget att en våldsam reaktion kom som ett expresståg efter några dagar. Det är som att psyket kan skjuta upp bearbetning av jobbiga saker.

Att föräldrarna hade alkoholproblem (om det nu kan bevisas) har inget med JM:s skuld att göra. Alkoholism är en sjukdom och den drabbade har tillräckligt helvete med sin egen skuld- och skam-beläggning. För en psykolog är det ett faktum att barn i alkoholisthem far illa och påverkas i den ena eller den andra riktningen. Som vuxna får dessa barn naturligtvis ta ansvar för sina handlingar och handskas med de förutsättningar man fått i livet. Jag tycker att det äldre paret är tragiskt och grymt drabbade av livet. JM tycker jag inte ett dugg synd om.
Citera
2017-05-04, 09:38
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Ja, om det nu var tveksamt i det hemligstämplade obduktionsprotokollet så undrar man ju över att åklagarna rubricerar det hela som "mord"? Chansar de bara och hoppas att Amanda H inte ska märka något?

Eller hur?

Och dykningarna de gjort var egentligen efter alla de flaskor som MR och JM samlade ihop för att dumpa i ån så att ingen skulle fatta något.

Åtalet gäller mord och inte alkoholförgiftning under lång tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in