Citat:
Ursprungligen postat av
tantigheter
Det var inte Göran, det var inte DBs far som gjorde DBs anus röd. Det var en dåvarande sambo till Johanna.
Tar upp frågan igen:
327 - 330 BUP DAVID
Finns lite om DBs BUP, men det mesta blir oklart
------
Under förhör med Annki kommer frågan upp, PDF-sid 242
"Annki tillfrågades om det förekommit något sexuellt övergrepp på Johanna, David eller någon
annan från någon som hörde till familjen?
Kan jag aldrig tänka mig. Jag vet en gång. En gång när hon hade barnen på Sundvägens dagis,
då var hon ju ihop med en kille som hette Anders Olsson. De bodde nästan grannar inom ett
villaområde. Och då reagerade personalen på att han var väldigt röd i anus och besvärad när
han skulle bajsa och så där. Och då vet jag att Johanna sa att hon misstrodde Anders Olsson,
att han hade gjort något övergrepp. Då kom hon till oss på landet och grät. Och jag sa det, det
där måste du ju gå vidare med i sådana fall för det där kan man inte acceptera. Och, nej han är
psykopat sa hon så det tordes hon väl inte eller någonting sådant, det blev inget mer av det.
Och sedan vet jag att hon har sagt till sin ex, Magnus. Att Göran har förgripit sig på henne,
har hon bara slängt ur sig så här då. Men det talade ju Magnus om för oss, Göran och mig när
vi var. Och det har han ju inte gjort. Så att det. Det var ingenting som vi tog upp till
diskussion eller någonting. Det är inte sanning om hon säger så."
------
PDF-sid 261, förhör med Ulr.Fossh
"Fhl informerar om vad som Johanna fört fram rörande ev sexuella övergrepp mot David och
också eventuellt mot Ulrika. Ulrika har inte upplevt något sådant, och inte heller att Johanna
skulle ha varit utsatt för något sådant. Hon anser att det är helt osannolikt att Göran skulle ha
gjort något mot David under dennes uppväxt."
Det finns kanske mer, men det var detta jag lutade mig mot i går.
Mina tankar om saken just nu:
Bara DB och Johanna vet vad som faktiskt hänt. Obs att i dag är glosor som "hora" och "peddo" vanligare än "skitgubbe" och liknande tillmälen; de tycks ha tappat sin ursprungliga betydelse för dagens unga och aldrig haft den för invandrarbarn, så om det snvänds vill jag själv inte blåsa upp det, hur illa jag än tycker om det.
Naturligtvis vet jag inte vad som är sant och inte men lutar åt misstanken att Johanna brett på undan för undan, inte bara för att övertyga omgivningen utan även sig själv. Eller så är det att när korken äntligen är ur, så kommer allt på en gång?
Vi lär aldrig få veta vad som är sant