2017-05-04, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruGondol
Jag hittar ej heller Göran Möllers obduktionsprotokoll. Jag har iofs dålig syn.
Någon som kan hänvisa?

Har också försökt hitta den? Nån som vet?
Citera
2017-05-04, 07:31
Medlem
powderfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jag har inte hunnit lika långt som du i läsningen, men jag uppfattar både JM och hennes mamma AM som om de i alla fall båda 2 använder språket på ett barnsligt sätt.

Men jag undrar om ord, meningar är borta pga sekretess.......så att det blir ett sådant intryck. Fast sekretess var förr i världen överstrykning med svart tuschpenna.....

Med MR är det absolut kulturkrock. Jag vet att det arabiska språket är så gammalt så att det är svårt att översätta, precis som kinesiska. Och Afghanistan befinner sig på medeltidsnivå, fast med TV, Internet och mobiltelefoner.....typ.

Callgirl eller prostituerad, polisen har ju kollat det med Prostitutionsgruppen, och där fanns inte JM trots att hon påstod det.
han e från afghanistan han pratar förmodligen inte arabiska till vardags. kanske dari eller farsi eller nåt men inte arabiska.
Citera
2017-05-04, 07:42
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sauron1
Det är lite magstarkt att skylla JM :s beteende på föräldrarna. Även om fadern på äldre dar har alkoholproblem förklarar det inte hennes beteende.
Jag kan förstå om herr och fru Möller var innerligt trött på JM, de har ställt upp på henne långt mer än vad de borde ha gjort.
Jag skulle ha reagerat på samma sätt som GM gjorde om någon av mina barn skulle ha sagt att de skulle sälja min lägenhet och ta pengarna.
Det är JM och delar av hennes familj som är dysfunktionell.
Prostitution, droger, mord etc. skyll inte det på den äldre generationen. JM har själv gjort sina val.
Glöm inte att JM har en syster som fungerar normalt.

Jag håller med dig, så alkoholiserad kan han inte ha varit, skött jobb och företag ordentligt i alla år alla fall.......

Och de är ju pensionärer, helt ok att ta sig en flarra vin då, inget direkt ansvar. Och den ständiga stressen och pressen från JM och hennes påhitt.

Däremot verkar många och mycket i klanen Möllers liv kretsa runt pengar......

Sedan tror jag att just socialhögskolan var ett mycket dåligt val för JM, hon verkar ha sugit åt sig ALLT som har med social misär att göra och använt det som verktyg i sin manipulering.

Hon verkar vara totalt lost i sin drömvärld på något sätt.
Citera
2017-05-04, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Det var inte Göran, det var inte DBs far som gjorde DBs anus röd. Det var en dåvarande sambo till Johanna.
Tar upp frågan igen:
327 - 330 BUP DAVID
Finns lite om DBs BUP, men det mesta blir oklart
------
Under förhör med Annki kommer frågan upp, PDF-sid 242
"Annki tillfrågades om det förekommit något sexuellt övergrepp på Johanna, David eller någon
annan från någon som hörde till familjen?
Kan jag aldrig tänka mig. Jag vet en gång. En gång när hon hade barnen på Sundvägens dagis,
då var hon ju ihop med en kille som hette Anders Olsson. De bodde nästan grannar inom ett
villaområde. Och då reagerade personalen på att han var väldigt röd i anus och besvärad när
han skulle bajsa och så där. Och då vet jag att Johanna sa att hon misstrodde Anders Olsson,
att han hade gjort något övergrepp. Då kom hon till oss på landet och grät. Och jag sa det, det
där måste du ju gå vidare med i sådana fall för det där kan man inte acceptera. Och, nej han är
psykopat sa hon så det tordes hon väl inte eller någonting sådant, det blev inget mer av det.
Och sedan vet jag att hon har sagt till sin ex, Magnus. Att Göran har förgripit sig på henne,
har hon bara slängt ur sig så här då. Men det talade ju Magnus om för oss, Göran och mig när
vi var. Och det har han ju inte gjort. Så att det. Det var ingenting som vi tog upp till
diskussion eller någonting. Det är inte sanning om hon säger så."
------
PDF-sid 261, förhör med Ulr.Fossh
"Fhl informerar om vad som Johanna fört fram rörande ev sexuella övergrepp mot David och
också eventuellt mot Ulrika. Ulrika har inte upplevt något sådant, och inte heller att Johanna
skulle ha varit utsatt för något sådant. Hon anser att det är helt osannolikt att Göran skulle ha
gjort något mot David under dennes uppväxt."

Det finns kanske mer, men det var detta jag lutade mig mot i går.

Mina tankar om saken just nu:
Bara DB och Johanna vet vad som faktiskt hänt. Obs att i dag är glosor som "hora" och "peddo" vanligare än "skitgubbe" och liknande tillmälen; de tycks ha tappat sin ursprungliga betydelse för dagens unga och aldrig haft den för invandrarbarn, så om det snvänds vill jag själv inte blåsa upp det, hur illa jag än tycker om det.
Naturligtvis vet jag inte vad som är sant och inte men lutar åt misstanken att Johanna brett på undan för undan, inte bara för att övertyga omgivningen utan även sig själv. Eller så är det att när korken äntligen är ur, så kommer allt på en gång?
Vi lär aldrig få veta vad som är sant
Citera
2017-05-04, 07:53
Medlem
blodgivarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blodgivaren
Tydligen har vissa grannar haft uppsikt över " sommarhuset " : enligt mej skulle det ju vara en veritabel " bomb som slår ner " utifall dessa grannar uppger att ryssar vistats där Jag vet att det förekommer " interna " förmedlingar som sysslar med svart uthyrning av grandiosa sommarhus ( i det här fallet sommarvilla ) på vischan Eftersom många passar på att nyttja denna skattefria inkomst är ju de nämnda grannvittnena mycket intressanta, eftersom de troligen INTE sysslar med nämnda lukrativa svarta uthyrning Min egna teori är att det just inom de här " interna " förmedlingarna fiskas efter sugna uthyrare vilka senare kan nyttjas inom andra " områden " Anses familjen Möller vara " noveaux riche " eller finns det gårdar och annat bakåt inom släkten och isåfall på vems sida GM eller AM ( eller bägge ) Jag gissar på att de sistnämnda är royalister
Ps vi kan ju ana vilken typ av vodka GM " fick bada i " Mao kan ju Aki helt enkelt fått hjärtstillestånd och sedan symboliskt " fått bada " Fråga vilken ambulansförare som helst om grava missbrukare som defilibrerats ( elektrisk chockstimulans av hjärtat vid hjärtstillestånd ) så förstår ni varför AM höll sig till vin och champagne JM har ju tydligen sagt " tidigare bodde MG på gatan ( = smuggelvodka, min anmärkning) men nu bor han med mej på hotell och får dricka champagne " slut citat Sådana här förhållanden känner ju socionomer till ( " bada i sprit " ) Vad mej anbelangar kan GM legat död i sängen av hjärtstillestånd och därefter huggits av någon Troligen kan en obduktion just visa på vilken sprit det badats i
Citera
2017-05-04, 08:03
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Letar också efter Görans. Har du hittat några analysresultat om promillehalten hos ex. Anki?

I tekniskt protokoll sidan 300
0,10 promille
https://minfil.org/y8fcD4b3bd/IMG_0841.PNG
Citera
2017-05-04, 08:14
Medlem
powderfuckers avatar
vad vet vi om "sexfilmen" med JM? någon info om den?
finns det någon notis, artikel om hennes påstådda drunknade fosterbarn? ID på barnet?
Citera
2017-05-04, 08:21
Medlem
blodgivarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloswagetc
Om inte jag minns fel så läste jag någonstans att systern refererar till sin syster som prosituterad någonstans, har dock inte hittat själva citatet, enbart läst att systern påpekat detta. Kan dock vara ute och cykla.

Så även om hon inte fanns med i polisens register är det givetvis möjligt att hon sålt sex. Kanske via den här sidan passionfruit (?) som nämns i FUP.
FÖRTYDLIGANDE : att sälja sex är ju ej straffbart i Sverige, samt i några övriga länder, och därför används uttrycket naturligtvis som själva " storparaplyet " inom organiserad brottslighet under vilket sedan " diverse " försäljning äger rum Det är därför viktigt att polismyndighetens prostitutionsrotel gått ut och sagt att JM ej fanns reggade hos dem
Citera
2017-05-04, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yoloswagetc
Om inte jag minns fel så läste jag någonstans att systern refererar till sin syster som prosituterad någonstans, har dock inte hittat själva citatet, enbart läst att systern påpekat detta. Kan dock vara ute och cykla.

Så även om hon inte fanns med i polisens register är det givetvis möjligt att hon sålt sex. Kanske via den här sidan passionfruit (?) som nämns i FUP.
Jag har läst samma sak, Huvudprotokollet, PDF-sid 262, förhör med Ulrika
"På fråga om Johannas män och andra kontakter med män uppger Ulrika att hon tror det redan
var under Per Gamalielssons tid som Johanna kunde åka bort över en helg, och som Ulrika
förmodar träffat andra män. Ulrika har också fått information om att Johanna funnits med
någon form av annons på prostitutionssajter."
Citera
2017-05-04, 08:31
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
75 cl vin under flera timmars middag på två? Det är väl inte onormalt.
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Nu drack hon ju hela flaskan själv och vid hennes ålder. Blir ju rätt mycket sett så men kan ju i sig inte anses som extremt. Själv kan jag ju inte sällan dricka en flaska en fredagkväll men det är lite för mycket för mig så jag försöker stanna vid halva. Och då väger jag sannolikt avsevärt mer än AM.
Mycket beror väl på under hur lång tid man dricker.

Om jag ensam dricker en flaska vin på 2-3 timmar så blir jag mer full än jag vill bli och lite vinglig.

Om jag däremot sitter en hel kväll med flaskan, kanske från kl 17- 24 så känner jag mig i princip nykter hela tiden.
Citera
2017-05-04, 08:37
Medlem
Reimers avatar
Oavsett vilka alkoholproblem som fanns/finns hos GM och AM så kan vi ju konstatera att det inte var av alkoholförgiftning eller delerium tremens GM dog av utan han blev brutalt knivmördad av MR med JM,s benägna bistånd, djävligt lustigt att det hängs upp på parets alkoholvanor, det var ju inte deras vanor som ledde till överfallet utan en dödssynd hos JM, nämligen girighet.

Ju mer man läser i FUP desto mer inser man att Amanda Hikes har ett riktigt sisofysarbete framför sig, det kommer inte att bli lätt för henne att väcka rimligt tvivel på det som JM är anklagad för.
Citera
2017-05-04, 08:50
Medlem
Honan6s avatar
Alkoholism är nog av underordnad betydelse i mordfallen.

Johanna tycks ha accelererat i sitt galna beteende och jagande efter snabba cash.
Hon skulle snart vara utan bostad och kollegan i flyktingbolagen var ett hinder (är nog ren skär tur att hon lever fortfarande) för att kunna plocka medel från dem verksamheterna.

Johanna är i trängande behov av pengar, hon tar ett överlevnadslån och drivs till att mörda igen när saker inte går som hon planerat.

Jag återkommer till mina tidigare funderingar:
Har hon skulder till andra kriminella och är en bricka i ett större kriminellt nätverk?
Var det hon som försåg sina lakejer med narkotikapreparat?

Föräldrarnas alkoholism skulle ha kunnat varit en underliggande orsak till ett växande hat som drev Johanna med sjuk hjärna till att mörda föräldrarna, men hela händelsekedjan tyder på att pengar var det återkommande motivet.

När det gäller Johannas enkla språkbruk, kan man se liknande vokabulärer hos såväl mamman som systern. Man får inte intrycket av att det skulle vara välutbildade människor av högre klass precis.
Alla inblandade tycks dessutom varit medvetna om kriminella verksamheter och har inte gått till polisen. De enda som gjorde det var de två stackars sexutnyttjade asylpojkarna och det höll på att kosta dem livet.

Fler stenar kommer att vändas upp i den här historien som startade långt tidigare. Vid det här laget har vi åskådare nästan slutat förvånas och förskräckas.
Senast redigerad av Honan6 2017-05-04 kl. 08:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in