Citat:
Ursprungligen postat av
Refraktor
Precis. Man kan reagera väldigt olika. Själv blir jag som AM, har jag tyvärr fått lära mig av erfarenhet. Kall, kolugn, rationell, analytisk och känslomässigt helt frånkopplad.
Edit: dock hade jag inte gått och duschat, jag hade ringt 112 direkt.
Håller med man kan reagera väldigt olika. Jag blir också som du alldeles iskall och rationell, även om jag till vardags kan vara småstressad av småsaker, men blir det allvar är det något annat.
Tror fortfarande att föräldrarna, som tidigare uppgetts, var rätt onyktra den där fredagskvällen i stugan. Inget märkvärdigt med det för lediga vuxna i sin stuga, men tyvärr något som den beräknade damen JM sannolikt hade kalkylerat med.
Att dricka en hel flaska vin skulle nog göra de flesta 66-åriga kvinnor rätt påverkade. Då blir mycket dimmigt och overkligt förutom chocken av att vakna upp mitt i skräckfilmen.
Det som är lite förvånade är att hon inte mer går in på att hon skulle vara rädd för att en gärningsman kunde vara kvar i huset. Hon får ju vänta en god halvtimme innan hjälpen kommer. Framgår inte att hon försöker smyga omkring, gömma sig eller beväpna sig med något. Hon har sannolikt varit i enorm chock.
Lite märkligt också att räddningspersonalen inte tolkar hennes beteende som bara chock och också märkligt att hon redan där i ambulansen börjar spekulera i vem som kan ha gjort det. Detta tyder på, som jag skulle gissa, att det inte bara är "normal" stor chock som gör henne så påverkad utan hon också troligen är rätt berusad. Då blir hennes reaktions- och samtalsmönster inte typiskt för en
bara chockad överfallen kvinna, vilket misstolkas av räddningspersonalen som att hon kan vara förövare.