2017-05-03, 19:00
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Om hon har ödmjukat sig, som det är - hur skulle det inte ha varit om hon bara kört på?!

Ja vi ska kanske vara tacksamma för att JM endast gått snällt och ödmjukt fram....
Citera
2017-05-03, 19:03
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Ja vad månne komma framkrypande vad hon har gjort tidigare....?

Det är ju också lite svårt att fråga omgivningen om hur ödmjuk och snäll JM varit - en del närastående har ju mördats eller utsatts för mordförsök, andra som hon haft sexuellt förhållande med har misshandlats..... Ytterligare en handfull närstående begärde kontaktförbud.

Citat:
Om hon har ödmjukat sig, som det är - hur skulle det inte ha varit om hon bara kört på?!

Ja, djävlar vad hon skulle ha kunnat hitta på om det här är hennes ödmjuka och snälla sida vi läser och förfasas över, tänk om hon skulle ha velat djävlas in i kaklet, vad månde inte ha hänt då?
Citera
2017-05-03, 19:08
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Annki tyckte att Muhammed gjorde ett så dåligt jobb i samband med mordet att hon misstänkte att det inte ens var en man som huggit dom. Ska man ha ihjäl någon så drar man väl på utav helvete istället för att tjafsa lite tycker hon (se det fetmarkerade i citatet nedan).

Kan förklaringen ligga i att Muhammed var påverkad av hasch och/eller Tramadol? Man blir slö av båda drogerna och av Tramadol blir man dessutom svag.
Citat:

Ja, dels så hatade hon ju mig för jag satte alltid, jag sa ifrån. Jag sa ifrån. Det här är åt helvete.Och bland de sista gångerna jag såg henne då var jag uppe i hennes lägenhet. Och jag vet inte vilken anledning, jag gick upp ibland då för att träffa tvillingarna. Då sa jag nu skickar du ut det där jävla drägget, sa jag. Och sedan tar du hem din son och sköter om honom för han behöver det. Jag tycker inte att du är någon bra mamma, sa jag. Och jag tycker inte att du är någon bra mamma, sa hon. Jo du, sa jag. Det har jag varit och jag har tagit hand om mina barn. Jag har inte släppt ut dem på gatan någonsin. Så vi blev ju osams då. Och sedan just det här med att, att. Och Göran sa ju åt henne du ser ut som en hora sa han en gång. För hon hade ju gjort. Ja, du vet, tuttar och löshår och, och allt möjligt då så att hon var nog väldigt hatisk mot oss tror jag. Och sedan ville hon ju ha sommarstugan. Och så ville hon ju ha pengar. Det finns ju ingen annan. Det är möjligt att inte hon har hållit i kniven. Men jag upplever det som att det, det är ingen styrka i det här. Har du sett mina? Ja. Det är ingen styrka. För skulle jag ha ihjäl någon så skulle jag väl dra (ohörbart) utav helvete på en gång, inte hålla på och tjafsa med lite, lite så här.

Sidan 245 i FUP, huvudprotokollet. Citatet är ett svar från Annki på frågan varför hon tror att det är JM som ligger bakom mordet.
Senast redigerad av Axis.bold.as.love 2017-05-03 kl. 19:12.
Citera
2017-05-03, 19:14
Medlem
Citat:
Här finns en länk till hela bibban!
(FB) Domar och förundersökningsprotokoll (FUP)

Om det ser lustigt och farligt ut, så bry dig inte! Klicka tex. på Huvudprotokoll och du får fram alla de 688 sidorna i en pdf som du kan ladda ner om du vill, annars läser du den i webbläsaren.

virusprogrammet skriker....why?
Citera
2017-05-03, 19:20
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Annki tyckte att Muhammed gjorde ett så dåligt jobb i samband med mordet att hon misstänkte att det inte ens var en man som huggit dom. Ska man ha ihjäl någon så drar man väl på utav helvete istället för att tjafsa lite tycker hon (se det fetmarkerade i citatet nedan).

Kan förklaringen ligga i att Muhammed var påverkad av hasch och/eller Tramadol? Man blir slö av båda drogerna och av Tramadol blir man dessutom svag.

Sidan 245 i FUP, huvudprotokollet.

Jag tror att det var en hel rad faktorer som samverkade och gjorde att Anki fortfarande är i livet:
– Tur.
– Hon sov på vänster sida, som hon alltid gör, med hjärtat nedåt.
– Kniven bröts av under mordet på Göran. Därför trängde kniven inte in så djupt.
– Hon vaknade och värjde sig, så flera knivhugg träffade armarna.
– Inga vitala organ i kroppen skadades.
– Inga stora blodkärl skadades.
– MR tvekade kanske av flera orsaker, t.ex. kvinnligt offer, han drogad och hade svårt att se i mörkret.

Det vore intressant att få veta hur JM reagerade när hon fick veta att Anki var vid liv...

Citera
2017-05-03, 19:24
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjalle99
virusprogrammet skriker....why?

Testa att högerklicka på länkarna. Om inte det går så får du ställa in så att virusprogrammet accepterar att du laddar ner PDF-filer.

Det är inte så vanligt att PDF-dokument bär virus och jag hoppas att vi kan lita på att våra poliser, åklagare och domstolar inte sprider virus...

Citera
2017-05-03, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Jäklar vad mycket lappar hon har skrivit under den här tiden...

Hon vill gärna peka ut den här Gasem som den skyldige:

Till MR: Älskling, varför har du sagt till polisen att du dödade morfar? Jag vet att det var
Gasem. Om du inte vill ange G ange mig. Jag kan ta straffet. Jag kan tom behöva
några år för mig själv. Jag vet att du är oskyldig. Någon dödade min pappa. - Både du
och jag vet vem. Det borde ha varit jag som gjorde det om ngn skulle göra det.
(och sen ett ritat hjärta som pussigullig avslutning.)

Storartat av henne; hon är beredd att ta straffet.
Och dom där välbehövliga åren "för sig själv", de ska man väl kunna ordna åt henne
om allt går som det skall.
Man kan väl inte utesluta att hon skickat lappar som hon räknat med ska komma att fångas upp, därmed försökande skapa något slags äkthet över hennes indirekta oskuldsförklaring. Det kan inte vara lätt att driva det här fallet. "Nu tror de att jag tror, att ..., vilket de inte vet men kanske tror och då tvivlar de på att jag..."
Citera
2017-05-03, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Testa att högerklicka på länkarna. Om inte det går så får du ställa in så att virusprogrammet accepterar att du laddar ner PDF-filer.

Det är inte så vanligt att PDF-dokument bär virus och jag hoppas att vi kan lita på att våra poliser, åklagare och domstolar inte sprider virus...

räcker med att klicka på länken du lämnar flashback, kommer inte ens fram till nedladdningen
Citera
2017-05-03, 19:29
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:

Sidan 245 i FUP, huvudprotokollet. Citatet är ett svar från Annki på frågan varför hon tror att det är JM som ligger bakom mordet.
Lite samma språkbruk, mor och dotter.

Undrar kanske om detta fosterbarn var försäkrat. Eller jag undrar inte, känner mig säker.
Berättar man inte en sådan sak, att ens fosterbarn har drunknat, för sin mamma?
Söker tröst och behöver ventilera?
Citera
2017-05-03, 19:34
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:

Väldigt konstigt sagt av Anki, låter nästan besviken. Men Göran dog ju liksom.
Citera
2017-05-03, 19:35
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma

Det är säkert inte poliser, åklagare och domstolar som sprider virus.

Det kan ju komma med den som lade ut filerna utan att veta om att hon/han har virus i sin dator.
Citera
2017-05-03, 19:37
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Väldigt konstigt sagt av Anki, låter nästan besviken. Men Göran dog ju liksom.

Jag tycker också det är ett konstigt uttalande vilket språk från en äldre dam, som har överlevt ett mordförsök är hon inte tacksam för det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in