Citat:
Ursprungligen postat av
tantigheter
Men vet du, hennes syster säger i sitt förhör att hon tror att Johanna är med i någon sorts prostitutionsgrupp/-ring/ -sajt.
Jag har redan stängt protokollet, så jag kan inte citera ordentligt. Men utsagan finns där.
Jag har tänkt samma tanke som många andra här i dag, att sanning och lögn flyter ihop så att ingen kan urskilja, knappast ens hon själv.
Jag tänkte börja och läsa på från sida 1; då kommer, som sig bör, genast mammans larmsamtal och hur det gick till när hon först blev misstänkt. Det är förtvivlad läsning. Arma, arma kvinna!
Och så inser jag att det är hart när omöjligt att sträckläsa allt.
Det får bli styckevis och delt.
Mycket att läsa, men ett några detaljer från förhör med UF:
När började JM spåra ur?
"Ja, jag tyckte nog att så länge hon var ihop med Per (t.o.m. 2010) så hade vi nog lite fester och födelsedagsfiranden på normalt sett. För det var ju liksom inte bara och äta tårta utan man kanske bakade en pizza tillsammans, drack lite vin och gick Halloween tillsammans och (ohörbart) sommar och så."
"Men sedan, det kanske var efter det som det började spåra ur lite."
"Jo, jag var, på så sätt som jag har kanske fått en liten annan, olika uppväxt då. Jag har
ju liksom, vi är ju så olika. Personligheter."
"Nej, jag har ju sagt till henne flera år att hon måste, att hon måste söka. För att hon har problem."
"Men jag har ju sagt du har ju säkert ADHD. Minst. Ja, men det är bara bra säger hon, har hon sagt för att i den här branschen jag är i, det behövs snabba puckar så det är bra att man är. För man kan ju även använda ADHD som ett verktyg."
Jag tolkar det som att JM var "lite normal" fram till 2010, dvs. så länge hon levde med PG.
Varför köpte Göran lägenhet som JM skulle bo i med tvillingarna?
I förhöret framkommer att Göran köpte lägenheten till JM att bo i därför att JM påstod att Aki misshandlade henne och hon behövde någonstans att bo med tvillingarna. Senare fick Göran reda på att det tvärt om var Göran som var rädd för JM och att dom hade gift sig i december 2014. Att JM ljugit för Göran för att han skulle hjälpa henne med bostad.
Det finns mycket pengar i flyktingbranschen!
Johanna har skrivit till UF att Pangelius/Pangea omsatte 16 miljoner första kvartalet. Ungefär hälften, 8 miljoner, var vinst.
Nycklar till sommarstugan
– Det fanns en gömd nyckel (i ett proppskåp) som troligen JM visste om.
JM sparkade ut sin son DB från sin lägenhet för att få plats för afghaner i stället!
Prostitution
Om JMs agerande under tiden då hon levde med PG:
"Hon drog ju tydligen då också. Liksom kunde vara borta i ett dygn och hade visst tydligen något (ohörbart) på någon sådan här prostitutionssida. Också."
"Hon skulle ju bort. Vissa helger skulle hon ju åka bort och då åkte hon ju bort och var borta liksom. Så då var hon väl där då. Ah, gjorde det där."
Om DBs och JBs luntor hos polisen
DB har säkert en lunta hos polisen, men JBs är nog lite tjockare…
Fick JB och JJ en lägenhet också när JM och DB hade fått?
– Det funkade ju inte med JM och DB, så…
Enough is enough, någonstans...
Stöld hemma hos Anki och Göran
Stölden av alla värdesaker hemma hos Göran och Anki är en "pikant" detalj…
(JM och Aki fick bo hemma hos Göran och Anki tre månader medan dom var på kryssning)
"Allt guld, alla släktklenoder, massa kontanter."
Är JJ misstänkt för två mord?
UF talar om att JJ var efterlyst för mord. Jag får intrycket att det var innan han misstänktes för mord på Aki. Missförstår jag eller är JJ misstänkt för två mord?
Från FUP,
Protokollbilaga_2017-02-09__Dialogfo_rho_r
s 31 - 73
–