2017-05-02, 23:26
Medlem
Detta var ju sjukt: Bilder från den 23 augusti 2015 (tillägg 1 479-484), till styrkande av att Johanna
Möller och hennes barn badade och lekte på platsen för Aki Paasilas död två veckor
därefter.
Citera
2017-05-02, 23:28
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Singoallaa
Detta var ju sjukt: Bilder från den 23 augusti 2015 (tillägg 1 479-484), till styrkande av att Johanna
Möller och hennes barn badade och lekte på platsen för Aki Paasilas död två veckor
därefter.
Mycket skruvat. Var det, av allmänheten, känt vart Aki hittades död?
Citera
2017-05-02, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Psykopater strävar, precis som alla andra, efter att må bra. De kan därför naturligtvis uppleva saker som är mindre trevliga för dem.

Att inte kunna känna in sig i andra och inte kunna känna empati för andra - betyder naturligtvis inte att man inte kan känna ilska eller glädje för sin egen situation.

Klart JM lider av att sitta med restriktioner i häktet och vill ut!

Hon är ju dessutom "ganska arg"😊
Det är något suddigt med empatibegreppet, så som det används i dagligt tal. Psykopaten saknar medkänsla, men har stor inlevelseförmåga för att kunna manipulera.
Citera
2017-05-02, 23:35
Avslutad
Citat:
Inledningsvis informeras Johanna om att Julia har förhörts om sms:en som skickades till Lotta Isbergs man om Lottas otrohet. Johanna hävdar att det är David som skickat dels sms:en till Lottas man, dels den s.k. hotsms:en till Johanna den 4 augusti. Johanna uppger att det är hon som sagt åt David att skicka sms:en till Lottas man. På fråga uppger hon också att hon bett Julia att skriva på Flashback om Lottas otrohet.
Hon har varit i farten, minst sagt..
Citera
2017-05-02, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av girlang
Då återkommer jag med min teori med tramadol och dränkt i en hink
Skulle inte ett badkar vara praktiskt ? Ner i badkaret kan man ju få offret självt att gå. Väl där och mer eller mindre berusad har han svårt att försvara sig mot en (eller flera) kraftig ung man.
Citera
2017-05-03, 00:36
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Men vet du, hennes syster säger i sitt förhör att hon tror att Johanna är med i någon sorts prostitutionsgrupp/-ring/ -sajt.
Jag har redan stängt protokollet, så jag kan inte citera ordentligt. Men utsagan finns där.
Jag har tänkt samma tanke som många andra här i dag, att sanning och lögn flyter ihop så att ingen kan urskilja, knappast ens hon själv.

Jag tänkte börja och läsa på från sida 1; då kommer, som sig bör, genast mammans larmsamtal och hur det gick till när hon först blev misstänkt. Det är förtvivlad läsning. Arma, arma kvinna!

Och så inser jag att det är hart när omöjligt att sträckläsa allt.
Det får bli styckevis och delt.

Mycket att läsa, men ett några detaljer från förhör med UF:

När började JM spåra ur?
"Ja, jag tyckte nog att så länge hon var ihop med Per (t.o.m. 2010) så hade vi nog lite fester och födelsedagsfiranden på normalt sett. För det var ju liksom inte bara och äta tårta utan man kanske bakade en pizza tillsammans, drack lite vin och gick Halloween tillsammans och (ohörbart) sommar och så."

"Men sedan, det kanske var efter det som det började spåra ur lite."

"Jo, jag var, på så sätt som jag har kanske fått en liten annan, olika uppväxt då. Jag har
ju liksom, vi är ju så olika. Personligheter."

"Nej, jag har ju sagt till henne flera år att hon måste, att hon måste söka. För att hon har problem."

"Men jag har ju sagt du har ju säkert ADHD. Minst. Ja, men det är bara bra säger hon, har hon sagt för att i den här branschen jag är i, det behövs snabba puckar så det är bra att man är. För man kan ju även använda ADHD som ett verktyg."

Jag tolkar det som att JM var "lite normal" fram till 2010, dvs. så länge hon levde med PG.

Varför köpte Göran lägenhet som JM skulle bo i med tvillingarna?
I förhöret framkommer att Göran köpte lägenheten till JM att bo i därför att JM påstod att Aki misshandlade henne och hon behövde någonstans att bo med tvillingarna. Senare fick Göran reda på att det tvärt om var Göran som var rädd för JM och att dom hade gift sig i december 2014. Att JM ljugit för Göran för att han skulle hjälpa henne med bostad.

Det finns mycket pengar i flyktingbranschen!
Johanna har skrivit till UF att Pangelius/Pangea omsatte 16 miljoner första kvartalet. Ungefär hälften, 8 miljoner, var vinst.

Nycklar till sommarstugan
– Det fanns en gömd nyckel (i ett proppskåp) som troligen JM visste om.

JM sparkade ut sin son DB från sin lägenhet för att få plats för afghaner i stället!

Prostitution
Om JMs agerande under tiden då hon levde med PG:
"Hon drog ju tydligen då också. Liksom kunde vara borta i ett dygn och hade visst tydligen något (ohörbart) på någon sådan här prostitutionssida. Också."

"Hon skulle ju bort. Vissa helger skulle hon ju åka bort och då åkte hon ju bort och var borta liksom. Så då var hon väl där då. Ah, gjorde det där."

Om DBs och JBs luntor hos polisen
DB har säkert en lunta hos polisen, men JBs är nog lite tjockare…

Fick JB och JJ en lägenhet också när JM och DB hade fått?
– Det funkade ju inte med JM och DB, så…
Enough is enough, någonstans...

Stöld hemma hos Anki och Göran
Stölden av alla värdesaker hemma hos Göran och Anki är en "pikant" detalj…
(JM och Aki fick bo hemma hos Göran och Anki tre månader medan dom var på kryssning)
"Allt guld, alla släktklenoder, massa kontanter."

Är JJ misstänkt för två mord?
UF talar om att JJ var efterlyst för mord. Jag får intrycket att det var innan han misstänktes för mord på Aki. Missförstår jag eller är JJ misstänkt för två mord?

Från FUP,
Protokollbilaga_2017-02-09__Dialogfo_rho_r
s 31 - 73

Citera
2017-05-03, 01:45
Medlem
Grandiosos avatar
När JM fick besked om att hon inte lyckats smuggla ut det där brevet till dottern:

Min kollega förklarade att brevet inte gått igenom. Johanna Möller sade då "det är okej, jag
tar brevet tillbaka" till min kollega. Min kollega blev chockad över att Johann Möller var så
kall inför detta. Jag tog då över samtalet. Då säger jag till henne "Du förstår att det är
allvarligt att du försökt lura oss, brevet är omhändertaget".
"Men ni kan väl mala ner det", svarade Johanna, fortfarande helt oberörd. Hon var så oberörd
så jag hade rysningar.

Och här vi en kille som uppenbarligen inte är rädd om sina knäskålar...

Martin arbetar som kriminalvårdare på häktet i Uppsala. Vid ca 17.00 tiden lördagen den 26
november delade Martin ut medicin till den intagne Johanna Möller.
När Johanna Möller fått sina mediciner frågade hon Martin om han ville tjäna några extra
stålar. Martin blev ställd av frågan och sa vadå, vad menar du.
Johanna sa då till Martin att han skulle få 5000 skr om han postade ett brev till Johannas son.
Samtidigt som Johanna ställde frågan om han ville posta brevet mot att Martin fick 5000 skr
visade hon upp ett kuvert.
Martin sa till Johanna att han inte kommer att posta något brev åt henne. Martin tror att han
utryckte sig som: "att det kommer aldrig att ske".
Martin talade även om för Johanna att han kommer att rapportera om händelsen till sin
överordnade.
Citera
2017-05-03, 01:54
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
När JM fick besked om att hon inte lyckats smuggla ut det där brevet till dottern:

Min kollega förklarade att brevet inte gått igenom. Johanna Möller sade då "det är okej, jag
tar brevet tillbaka" till min kollega. Min kollega blev chockad över att Johann Möller var så
kall inför detta. Jag tog då över samtalet. Då säger jag till henne "Du förstår att det är
allvarligt att du försökt lura oss, brevet är omhändertaget".
"Men ni kan väl mala ner det", svarade Johanna, fortfarande helt oberörd. Hon var så oberörd
så jag hade rysningar.

Och här vi en kille som uppenbarligen inte är rädd om sina knäskålar...

Martin arbetar som kriminalvårdare på häktet i Uppsala. Vid ca 17.00 tiden lördagen den 26
november delade Martin ut medicin till den intagne Johanna Möller.
När Johanna Möller fått sina mediciner frågade hon Martin om han ville tjäna några extra
stålar. Martin blev ställd av frågan och sa vadå, vad menar du.
Johanna sa då till Martin att han skulle få 5000 skr om han postade ett brev till Johannas son.
Samtidigt som Johanna ställde frågan om han ville posta brevet mot att Martin fick 5000 skr
visade hon upp ett kuvert.
Martin sa till Johanna att han inte kommer att posta något brev åt henne. Martin tror att han
utryckte sig som: "att det kommer aldrig att ske".
Martin talade även om för Johanna att han kommer att rapportera om händelsen till sin
överordnade.

Om det nu skulle vara så att det strida pengaflödet i flyktingbranschen sinar/sinat så kanske rullstolar kan vara något att satsa på för den som vill göra snabba cash?

Eller, vågar man hoppas på att det inte finns så mycket pengar kvar till att knäcka knäskålar när alla brottsoffer fått sitt av JM?

Citera
2017-05-03, 02:09
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Om det nu skulle vara så att det strida pengaflödet i flyktingbranschen sinar/sinat så kanske rullstolar kan vara något att satsa på för den som vill göra snabba cash?

Eller, vågar man hoppas på att det inte finns så mycket pengar kvar till att knäcka knäskålar när alla brottsoffer fått sitt av JM?

Nej, när brottsoffren fått det dom ska ha så har "Big Mama", Eskilstunas egen gangsterdrottning,
nog knappast råd längre att hålla sig med några torpeder som hotar, misshandlar och mördar
åt henne.
I framtiden är det väl snarast hennes knäskålar som ligger illa till. Det finns säkert än
tuffare brudar än henne på Hinsan om än inte lika infernaliskt onda och kommer hon
i konflikt med dessa så kan hon åka på ordentligt med däng.

Vad kan det förresten vara för medicin som hon får om dagarna på häktet?
Nåt lugnande kanske? Eller SSRI-preparat?
Citera
2017-05-03, 02:14
Medlem
Henkeeee-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Vad kan det förresten vara för medicin som hon får om dagarna på häktet?
Nåt lugnande kanske? Eller SSRI-preparat?

Venlafaxin 150 mg tyckte jag mig se någonstans i FUPen, så lite ledsen är hon nog allt därinne i häktescellen..
Citera
2017-05-03, 02:51
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkeeee-
Venlafaxin 150 mg tyckte jag mig se någonstans i FUPen, så lite ledsen är hon nog allt därinne i häktescellen..

SNRI mot depression då. Kan även användas vid svår PMS.
Periodiskt återkommande ilskeattacker, kanske?

Till skillnad från SSRI så kan SNRI höja sexlusten. Vad gör man med sådan lust på häktet?

Citera
2017-05-03, 04:23
Medlem
Grandiosos avatar
Jäklar vad mycket lappar hon har skrivit under den här tiden...

Hon vill gärna peka ut den här Gasem som den skyldige:

Till MR: Älskling, varför har du sagt till polisen att du dödade morfar? Jag vet att det var
Gasem. Om du inte vill ange G ange mig. Jag kan ta straffet. Jag kan tom behöva
några år för mig själv. Jag vet att du är oskyldig. Någon dödade min pappa. - Både du
och jag vet vem. Det borde ha varit jag som gjorde det om ngn skulle göra det.
(och sen ett ritat hjärta som pussigullig avslutning.)

Storartat av henne; hon är beredd att ta straffet.
Och dom där välbehövliga åren "för sig själv", de ska man väl kunna ordna åt henne
om allt går som det skall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in