Citat:
Ursprungligen postat av
duckthrower
1. Hur vet du att programmen är "repetitiva och ointressanta" om du "knappt besöker sidan längre"?
2. Varför de är baserade i Tyskland har de svarat på flera gånger (vilket du hade vetat om du lyssnat)
3. Du kunde väl åtminstone ha lyssnat på de avsnitten som publicerats sedan demonstrationen, med tanke på att man kommenterar Falun i båda:
https://www.motgift.nu/2017/05/02/365-allt-om-forsta-maj-och-arbetarromantik/
https://www.motgift.nu/2017/05/02/gmm-153-reflektioner-efter-forsta-maj/
1. Jag har lyssnat lite då och då under denna ganska långa tidsperiod och har bildat den uppfattningen utifrån det, "knappt" är inte synonymt med "aldrig", det kan väl inte vara så svårt att fatta?
2. Förklara för mig, så vitt jag vet har Tyskland hårdare HMF-lagar, framförallt vad de gäller judefrågan, att det enbart känns korkat att sända en nationell podcast därifrån, om det inte är så att man likt FB gjort någon USA-lösning, men med tanke på hur Tyskland så känns det som de kan åka dit hursomhelst (se exempelvis Mahler-fallet). Någon juridiskt kunnig får gärna upplysa mig om detta.
3. Jag syftade på den totala bristen av artiklar behandlandes ämnet på deras hemsida, men visst, har de nämnt den i podden så har de, annars har de ju faktiskt haft en ganska kylig inställning till NMR.
Citat:
Ursprungligen postat av
duckthrower
Ska man gnälla bör man åtminstone ha lite på benen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Jourhavande.svensk
Kommer alltid finnas politiska motståndare (alternativt förment nationella) som bara vill gnälla och skapa splittring i ledet.
Jaha, så jag delgav min uppfattning om programmet samt ställde frågor utifrån mina observationer och uppfattningar om projektet, varav jag har fått svar på en och sedan blir anklagad för gnäll och att vara någon form av anti-/låtsasnationell.
Har jag ifrågasatt deras agenda? Nej, jag vet snarare att flera personer kopplade till Motgift har gjort mycket bra för den nationella rörelsen, ingenstans i mitt föregående inlägg kan jag hitta någonting som kan "skapa splittring i ledet", om man då inte väljer att tolka det som det.
Att jag uttrycker en åsikt där jag menar att programmen blivit ointressanta betyder ju inte att jag förkastar Motgiftgänget helt, snarare tror jag att de skulle kunna göra mycket bättre ifrån sig och har snarare därför en förhoppning att de kan förbättra programmet och artiklarna.
Er attityd kring en diskussion om detta är snarare det som hämmar rörelsens utveckling och då i förlängningen, även splittrar den, man måste få kunna ställa kritiska frågor utan att behöva utstå påhopp.