2017-05-02, 23:37
Medlem
Run3s avatar
Om någon (läs: Offervilja) är orolig över att Ingrid Carlqvist influerar Motgift i fel riktning, så är det snarare det motsatta som sker. Häromdagen var hon med i Red Ice som görs av Henrik Palmgren (som har gästat Motgift flera gånger och deltog nu senast som talare på Identitär Ide). I Red Ice var Ingrid Carlqvist väldigt ärlig med att hon börjat ifrågasätta förintelsehistorien, och att hon börjat allt mer titta på hur judisk makt influerat Sveriges historia. Avsnittet finns på: https://youtu.be/rHvfBtwspPM

Tycker att oron att Ingrid Carlqvist skulle influera Motgift i en counter jihadistisk-riktning känns allt mer obefogad. Dels har jag sett 0 bevis för att Motgift låtit sig influeras av henne. Dels ser jag istället bevis för att Carlqvist rör sig närmare åsikterna som huseras hos Motgift.
Citera
2017-05-03, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mannemust
Har Motgift kvar lyssnare/läsare?

Programmen har varit så genomgående repetitiva och ointressanta de senaste, jag vet inte, 1-2 åren att jag knappt besöker sidan längre.

Det finns många frågor att ställa om projektet, alltifrån val av gäster till varför de är baserade i Tyskland, inställning till NMR osv. Av vad jag ser nu så har man inte rapporterat om 1:a maj-tåget i Falun till exempel.

Vad händer, Motgift?

1. Hur vet du att programmen är "repetitiva och ointressanta" om du "knappt besöker sidan längre"?

2. Varför de är baserade i Tyskland har de svarat på flera gånger (vilket du hade vetat om du lyssnat)

3. Du kunde väl åtminstone ha lyssnat på de avsnitten som publicerats sedan demonstrationen, med tanke på att man kommenterar Falun i båda:

https://www.motgift.nu/2017/05/02/365-allt-om-forsta-maj-och-arbetarromantik/
https://www.motgift.nu/2017/05/02/gmm-153-reflektioner-efter-forsta-maj/

Ska man gnälla bör man åtminstone ha lite på benen.
Citera
2017-05-03, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duckthrower

Kommer alltid finnas politiska motståndare (alternativt förment nationella) som bara vill gnälla och skapa splittring i ledet.
Citera
2017-05-03, 10:06
Medlem
Run3s avatar
Någon mer än mig som har problem med att pausa podcasten och få den att återuppta där man senast var? För mig halkar den tillbaka några minuter efter att man pausat den en stund. Alltså, tiden över hur långt man lyssnat är fortfarande detsamma i spelaren, men ljudet man hör är sådant som egentligen kom några minuter tidigare. Spelaren jag använder är Pocket Casts på Android.
Citera
2017-05-03, 17:03
Medlem
mannemusts avatar
Citat:
1. Hur vet du att programmen är "repetitiva och ointressanta" om du "knappt besöker sidan längre"?

2. Varför de är baserade i Tyskland har de svarat på flera gånger (vilket du hade vetat om du lyssnat)

3. Du kunde väl åtminstone ha lyssnat på de avsnitten som publicerats sedan demonstrationen, med tanke på att man kommenterar Falun i båda:

https://www.motgift.nu/2017/05/02/365-allt-om-forsta-maj-och-arbetarromantik/
https://www.motgift.nu/2017/05/02/gmm-153-reflektioner-efter-forsta-maj/

1. Jag har lyssnat lite då och då under denna ganska långa tidsperiod och har bildat den uppfattningen utifrån det, "knappt" är inte synonymt med "aldrig", det kan väl inte vara så svårt att fatta?

2. Förklara för mig, så vitt jag vet har Tyskland hårdare HMF-lagar, framförallt vad de gäller judefrågan, att det enbart känns korkat att sända en nationell podcast därifrån, om det inte är så att man likt FB gjort någon USA-lösning, men med tanke på hur Tyskland så känns det som de kan åka dit hursomhelst (se exempelvis Mahler-fallet). Någon juridiskt kunnig får gärna upplysa mig om detta.

3. Jag syftade på den totala bristen av artiklar behandlandes ämnet på deras hemsida, men visst, har de nämnt den i podden så har de, annars har de ju faktiskt haft en ganska kylig inställning till NMR.

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Jourhavande.svensk
Kommer alltid finnas politiska motståndare (alternativt förment nationella) som bara vill gnälla och skapa splittring i ledet.

Jaha, så jag delgav min uppfattning om programmet samt ställde frågor utifrån mina observationer och uppfattningar om projektet, varav jag har fått svar på en och sedan blir anklagad för gnäll och att vara någon form av anti-/låtsasnationell.

Har jag ifrågasatt deras agenda? Nej, jag vet snarare att flera personer kopplade till Motgift har gjort mycket bra för den nationella rörelsen, ingenstans i mitt föregående inlägg kan jag hitta någonting som kan "skapa splittring i ledet", om man då inte väljer att tolka det som det.

Att jag uttrycker en åsikt där jag menar att programmen blivit ointressanta betyder ju inte att jag förkastar Motgiftgänget helt, snarare tror jag att de skulle kunna göra mycket bättre ifrån sig och har snarare därför en förhoppning att de kan förbättra programmet och artiklarna.

Er attityd kring en diskussion om detta är snarare det som hämmar rörelsens utveckling och då i förlängningen, även splittrar den, man måste få kunna ställa kritiska frågor utan att behöva utstå påhopp.
Citera
2017-05-03, 17:13
Medlem
Anglings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mannemust
2. Förklara för mig
Ekonomi. Det skulle inte vara möjligt i nuläget at driva en satsning med tre heltidsanställda ++ i Sverige.
Citera
2017-05-03, 19:19
Medlem
motarbetars avatar
är det någon bindningstid på deras medlemskap? funderar att köra en månad efter att ha följt dom en längre tid.
Citera
2017-05-03, 23:21
Medlem
Anglings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
är det någon bindningstid på deras medlemskap?
Nix.

Good man!
Citera
2017-05-04, 18:26
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angling
Nix.

Good man!

alright kanon ju!
Citera
2017-05-04, 21:46
Medlem
Offerviljas avatar
Det är inte riktigt klokt det här. Grabbarna i Motgift-gänget, som tidigare var precis lika coola som Killinggänget var på 90-talet, har totalt förstört sig själva genom att ha tagit in idioterna Ingrid och Conrad i sitt program. Dan Eriksson ska ju vara Andres Lokko, inte någon jäkla bondkomiker som skapar snubbla-på-bananskal-humor.

En hyllningsvideo till Magnus Söderman, som en gång i tiden var så fin, så fin:

https://www.youtube.com/watch?v=Rg6m-N9bmho

Till den norska kattgubben Angling: Espen Eckbo är en av världens bästa komiker.
Citera
2017-05-04, 21:56
Medlem
Apropå inlägget innan detta...

Har Magnus Söderman gått och blivit lite av en meme?

http://i.imgur.com/L3qNQaI.png
Citera
2017-05-04, 22:36
Medlem
Offervilja: Kan du inte ringa in till någon av I&C´s livesändningar och framföra din kritik där? Eller har du inte ballar nog till det? Det var ett jävla tjat om hur usla Ingrid & Conrad är.

Personligen tycker jag bara att det är positivt att det finns en bredd i utbudet av nationella poddar och sajter. Man kan liksom inte förvänta sig att någon som precis fått upp ögonen för invandringsproblemet kommer söka sig till Nordfront det första den gör. Sannolikare är att man börjar med exempelvis RLM via I&C för att så småningom hitta till de något radikalare Motgift och Radio Nordfront.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in