2017-05-03, 04:36
Medlem
Grandiosos avatar
Ur ett annat meddelande:
Jag vet att Gasem gjorde det för Mohammad. Det handlar om heder.
Er morfar övergreppade mig i 8 år, mormor blundade. Jag är så ledsen.

Det är den mörka sanningen.

Lika osant som det första påståendet är torde även det andra vara.
Går ju inte att sätta tilltro till nånting som denna människa kläcker ur sig.
Senast redigerad av Grandioso 2017-05-03 kl. 04:57.
Citera
2017-05-03, 05:48
Medlem
blodgivarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkeeee-
Venlafaxin 150 mg tyckte jag mig se någonstans i FUPen, så lite ledsen är hon nog allt därinne i häktescellen..
Är dessa det enda hen tar ? Isåfall lär det inte bli RPV eller ?
Citera
2017-05-03, 06:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blodgivaren
Är dessa det enda hen tar ? Isåfall lär det inte bli RPV eller ?

Eftersom Läkaren efter P7:an föreslog RPU gissar jag att det blir det. Någon allvarlig psykisk störning i lagens mening tror jag inte JM lider av. Snarast handlar det om psykopati, isåfall blir påföljden fängelse. Livtids fängelse i hennes fall.
Citera
2017-05-03, 06:48
Medlem
yoloswagetcs avatar
Av allt fascinerande (så långt som jag har kommit iallafall) måste jag säga att de här mindmapsen som Johanna ritar upp - och framförallt den om sig själv - är otroliga. Vilken människa. Vad jag har förstått så finns det inga indikationer på att mer eller mindre alla familjemedlemmar har hatat stackars Göran, men lik väl så målar hon upp ett smutsigt spel om pengar och makt. Att kalla sina barn för martyrer?
Och sig själv för SUPERWOMAN (huvudprotokoll, sid 426).

Och så den meningen som ringar in allt, angående alibi på mordkvällen:
"Först säger hon att hon och Mohammed var hemma på kvällen, sedan var de på väg till
Katrineholm och sedan var det prostitution. Efter det så var det köpa pistol vid Willys och
sedan pistol och laktosfrukost på Willys och nu matsäck på ICA-Maxi."
Senast redigerad av yoloswagetc 2017-05-03 kl. 07:01.
Citera
2017-05-03, 07:21
Medlem
nudebrainsurgeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloswagetc
Av allt fascinerande (så långt som jag har kommit iallafall) måste jag säga att de här mindmapsen som Johanna ritar upp - och framförallt den om sig själv - är otroliga. Vilken människa. Vad jag har förstått så finns det inga indikationer på att mer eller mindre alla familjemedlemmar har hatat stackars Göran, men lik väl så målar hon upp ett smutsigt spel om pengar och makt. Att kalla sina barn för martyrer?
Och sig själv för SUPERWOMAN (huvudprotokoll, sid 426).

Och så den meningen som ringar in allt, angående alibi på mordkvällen:
"Först säger hon att hon och Mohammed var hemma på kvällen, sedan var de på väg till
Katrineholm och sedan var det prostitution. Efter det så var det köpa pistol vid Willys och
sedan pistol och laktosfrukost på Willys och nu matsäck på ICA-Maxi."
Mindmapsen får mig att börja tro att hennes diagnoser är enklare än man trott, det är nog en stor portion asperger där.
Citera
2017-05-03, 08:08
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso

Nej, när brottsoffren fått det dom ska ha så har "Big Mama", Eskilstunas egen gangsterdrottning,
nog knappast råd längre att hålla sig med några torpeder som hotar, misshandlar och mördar
åt henne.
I framtiden är det väl snarast hennes knäskålar som ligger illa till. Det finns säkert än
tuffare brudar än henne på Hinsan om än inte lika infernaliskt onda och kommer hon
i konflikt med dessa så kan hon åka på ordentligt med däng.

Vad kan det förresten vara för medicin som hon får om dagarna på häktet?
Nåt lugnande kanske? Eller SSRI-preparat?

Jag skummande genom alla hennes kontoutdrag och hon besökte apoteket oftare än en alkis besöker bolaget. Man kan misstänka att hon fick en hel del psykofarmaka utskrivet, redan 2011.
Citera
2017-05-03, 08:40
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
TEMS är ett begrepp inom området mätning och analys av mobilnät och mobiltrafik.

Kort förklaring:
https://en.wikipedia.org/wiki/TEst_Mobile_System

Hur TEMS blir temsning överlåter jag till någon språkanalytiker...

OK, tack! Förmodligen för att det faller sig mer naturligt att säga så på svenska, jämför körning, räddning, bäddning.

Ja, tydligen hade "temsning" givit att Johanna inte hade varit inne i huset, som hon påstod, under hela kvällen då Aki "drunknade"(!)
Citera
2017-05-03, 08:40
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Eftersom Läkaren efter P7:an föreslog RPU gissar jag att det blir det. Någon allvarlig psykisk störning i lagens mening tror jag inte JM lider av. Snarast handlar det om psykopati, isåfall blir påföljden fängelse. Livtids fängelse i hennes fall.

Även ADHD?
Kanske en faktor till att räkna in...
JM själv och även UF föreslår ADHD (minst...) som en trolig diagnos i förhör. JM har sagt, ungefär, att det är bra att ha ADHD i den bransch där hon jobbar...

Från dialogförhör med UF:

Fhl "Hon, hon påstår ju själv att hon tror att hon har ADHD, är det något som?"

...

Fhl "Ja men vad är det för problem hon har då?"

UF "Men jag har ju sagt du har ju säkert ADHD. Minst. Ja, men det är bara bra säger hon, har hon sagt för att i den här branschen jag är i, det behövs snabba puckar så det är bra att man är. För man kan ju även använda ADHD som ett verktyg."

Fhl "Mm."

UF "Så det är bara bra."

Fhl "Mm."

UF "Både jag och mamma och pappa har ju försökt få henne och söka hjälp. Vi har ju sett att det liksom spårat ut."

Ur
Protokollbilaga_2017-02-09__Dialogfo_rho_r
sid 31 (i pdf) och framåt.

Senast redigerad av lasternassumma 2017-05-03 kl. 08:50.
Citera
2017-05-03, 08:50
Medlem
MeMajks avatar
Tänk att även Flashback är omnämnt i utredningen
Citat:
Det har påträffats 1 konto (”Tove”) utöver de av systemet fördefinierade kontona.
Tiden var vid undersökningstillfället inställd på UTC +1, Västeuropeisk normaltid
Det har bland webbläsarens sökhistorik påträffats sökningar kring mordet. Den
misstänkas barns namn förkommer bland sökningar i kombination med bland annat
”flashback” .
hämtar från Tilla_ggsprotokall_1_2017-04-13_del_1_3_

Ang spekulationer om JM ev diagnos
Tror hon lider av storhetsvansinne, medfödd elakhet och är kroniskt pengakåt. Alla beteenden går inte att bortförklara eller ursäkta med boskavsdiagnoser
Citera
2017-05-03, 08:59
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Tänk att även Flashback är omnämnt i utredningen

hämtar från Tilla_ggsprotokall_1_2017-04-13_del_1_3_

Ang spekulationer om JM ev diagnos
Tror hon lider av storhetsvansinne, medfödd elakhet och är kroniskt pengakåt. Alla beteenden går inte att bortförklara eller ursäkta med boskavsdiagnoser

Tacka fan för att Flashback är omnämnt här får man ju reda på vad fan som hänt egentligen till skillnad från när man läser vad gammelmedia skriver.

Någon djävla bokstavskombination har hon säkert men det har ju många nuförtiden så det kan inte vara hela förklaringen, tror som du att det är hennes personlighet som är skev i grunden och skevheten förstärks av bokstavskombinationen.

Men det stora felet tror jag är att hon har blivit curlad till förbannelse av GM och AM, de har sett till att hon aldrig har fått någon konsekvens av allt djävulskap hon ställt till med tidigare, när de väl insåg att det hade gått åt helvete med all curling så var det rejält försent, JM var redan genomfördärvad och de fick betala ett dyrt pris för sin välvilja.
Citera
2017-05-03, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Tacka fan för att Flashback är omnämnt här får man ju reda på vad fan som hänt egentligen till skillnad från när man läser vad gammelmedia skriver.

Någon djävla bokstavskombination har hon säkert men det har ju många nuförtiden så det kan inte vara hela förklaringen, tror som du att det är hennes personlighet som är skev i grunden och skevheten förstärks av bokstavskombinationen.

Men det stora felet tror jag är att hon har blivit curlad till förbannelse av GM och AM, de har sett till att hon aldrig har fått någon konsekvens av allt djävulskap hon ställt till med tidigare, när de väl insåg att det hade gått åt helvete med all curling så var det rejält försent, JM var redan genomfördärvad och de fick betala ett dyrt pris för sin välvilja.

Gissningsvis lider hon av en antisocial personlighetsstörning med stort inslag av psykopati.
Citera
2017-05-03, 09:29
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QueenKorall
Någon som lagt ut FUP? Har tittat igenom men hittar inte, eller har jag missat?

FUP
Länkarna till FUP ligger inte i den här tråden utan i FUP-tråden, här:

(FB) Domar och förundersökningsprotokoll (FUP)

Länk till FUP finns även i trådstarten.

Användaren lyckoslanten har gjort en fantastisk insats för att alla i tråden ska få tillgång till FUP.
En hyllning till lyckoslanten som bidrar till att sprida fakta i tråden och motverka att nyreggade kommer in i tråden och sprider förvirring, bl.a. genom att försöka lägga skuld på den redan så hårt drabbade AM (JMs mamma Anki). Inte alla nyreggade, naturligtvis!

Senast redigerad av lasternassumma 2017-05-03 kl. 10:09. Anledning: Om trådstart...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in