2017-05-02, 21:03
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimur
Någon som har någon info om ordet "Temsning" som förekommer? Jag gissar någon slags positionsbestämning, men har inte sett ordet förut och en googling gav bara träffar till FUP:en

TEMS är ett begrepp inom området mätning och analys av mobilnät och mobiltrafik.

Kort förklaring:
https://en.wikipedia.org/wiki/TEst_Mobile_System

Hur TEMS blir temsning överlåter jag till någon språkanalytiker...

Senast redigerad av lasternassumma 2017-05-02 kl. 21:08.
Citera
2017-05-02, 21:09
Medlem
Mortsbo Slims avatar
Ett litet tips: i filen "Protokollbilaga_2017-02-09__Dialogförhör" finns alla förhören med Johanna i dialogform. De finns i sammanfattad form i huvudprotokollet, men det riktigt intressanta är att läsa exakt hur hon formulerat sig, transkriberat i text. Det är som att läsa ett grekiskt drama! Detta är den psykologiskt mest intressanta biten som jag har hittat hittills, bland alla filerna.
Citera
2017-05-02, 21:16
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mortsbo Slim
Ett litet tips: i filen "Protokollbilaga_2017-02-09__Dialogförhör" finns alla förhören med Johanna i dialogform. De finns i sammanfattad form i huvudprotokollet, men det riktigt intressanta är att läsa exakt hur hon formulerat sig, transkriberat i text. Det är som att läsa ett grekiskt drama! Detta är den psykologiskt mest intressanta biten som jag har hittat hittills, bland alla filerna.
Tackar. Svårt att välja bland godiset. Har bara hunnit läsa lite.
Men kvinnan är ju helt rubbad. Inte smart. Hur har detta kunnat fortgå. Sjukdom som infallit senare åren.
Citera
2017-05-02, 21:22
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mortsbo Slim
jag går igenom hennes lappar och brev
https://www.d0pe.se/domarpdf/Sommarstugemordet-Arboga/Diverse-protokollbilagor/Protokollbilaga_2017-02-06__Brev.pdf

drama drama
hon tror att livet är ett pjäs och att hon är regissör

vansinne är bara förnamnet
edit:ser att den dailog som du hänvisar till är 900 sidor lång!!!!
på 900 sidor johanna är universums mittpunkt (enl henne själv så klart)
jag tror hon njuter i det hela
Senast redigerad av autostoperka 2017-05-02 kl. 21:27.
Citera
2017-05-02, 21:26
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
TEMS är ett begrepp inom området mätning och analys av mobilnät och mobiltrafik.

Kort förklaring:
https://en.wikipedia.org/wiki/TEst_Mobile_System

Hur TEMS blir temsning överlåter jag till någon språkanalytiker...

Det är antagligen slang inom polisen.
Citera
2017-05-02, 21:26
Medlem
Hydraheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av When6Loves9
Här finns samtliga dokument i backup och de kan läsas direkt från webben https://www.d0pe.se/domarpdf/Sommarstugemordet-Arboga/

Har även postat angående detta i FUP-tråden.

MVH

Tusen tack!
Jag fick upp länken och allt en gång, skulle sedan försöka igen och nu går det inte att komma in alls, gagagaaah! "Webbplatsen kan inte nås"
Kan det vara ett så stort tryck?
Citera
2017-05-02, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrahead
Tusen tack!
Jag fick upp länken och allt en gång, sedan skull jag försöka igen och nu går det inte att komma in alls, gagagaaah!
Kan det vara ett så stort tryck?
Jag kommer in i alla fall, prova igen ?
Citera
2017-05-02, 21:51
Medlem
nudebrainsurgeons avatar
Alltså vilken kvinna, man kan inte bli annat än imponerad. Hon har antagligen aldrig blivit konfronterad med sanning när hon ljugit utan trott att alla köpt det, därför fortsätter hon obesvärat svamla lögner som sanningar. Förvåningen/chocken när hon får veta att förhörsledarna sagt till sonen att hon avslöjat att hon tror han mördade pappan, hon trodde på allvar att hennes utsagor inte ska kollas upp.(?)

Det har varit sorglig läsning så här långt, men gapflabbet ifann sig när jag kom till detta, det blev bara för mycket:
Citat:
Förhöret kom sedan att vara helt tyst under 2 minuter och 28 sekunder och när sedan Möller
på nytt började prata så sade hon att hon nu var rädd att förlora sina barn och detta på grund
av vad hon nu skulle säga.

Möller berättade sedan att hon är "call girl" och att hon på kvällen den 3/8 hade tagit sin
svarta Volvo och ensam åkt till Kungsör för att där träffa tre stycken manliga kunder. Hon
sade att hon inte kom ihåg om Mohammed gick samtidigt med henne då hon lämnade
lägenheten eller om han var kvar.
I Kungsör hade hon träffat på de tre männen vid den bensinmack som ligger utefter
genomfarten E20. Det var tre olika män i tre olika bilar och hon sade sig inte kunna beskriva
männen och inte heller bilarna. Det var dock män i övre medelåldern men i övrigt så nämnde
hon inte något mera om utseende eller annan signalement.
Hon hade därefter haft sex med var och en av de tre männen i deras respektive bilar och att de
hade åkt iväg en bit ifrån macken på någon liten väg. Hon hade fått 5000 kronor per person
och hon hade fått dessa pengar kontant i handen.

Hon verkar ju inte psyksjuk, bara totalt sakna spärrar inför omgivningen. Jag skulle vilja vara en fluga på väggen inne på hinseberg medan hon sitter där, vilka historier hon kommer dra där, det här är bara början på dramat Johanna Möller.

Hoppas hon börjar brevväxla med Raffa Pancamo, snacka om radarpar dom skulle bli.
Citera
2017-05-02, 21:55
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nudebrainsurgeon
Alltså vilken kvinna, man kan inte bli annat än imponerad. Hon har antagligen aldrig blivit konfronterad med sanning när hon ljugit utan trott att alla köpt det, därför fortsätter hon obesvärat svamla lögner som sanningar. Förvåningen/chocken när hon får veta att förhörsledarna sagt till sonen att hon avslöjat att hon tror han mördade pappan, hon trodde på allvar att hennes utsagor inte ska kollas upp.(?)

Det har varit sorglig läsning så här långt, men gapflabbet ifann sig när jag kom till detta, det blev bara för mycket:

Hon verkar ju inte psyksjuk, bara totalt sakna spärrar inför omgivningen. Jag skulle vilja vara en fluga på väggen inne på hinseberg medan hon sitter där, vilka historier hon kommer dra där, det här är bara början på dramat Johanna Möller.

Hoppas hon börjar brevväxla med Raffa Pancamo, snacka om radarpar dom skulle bli.
Oj! 😁 Men hur har hon kunnat skaffa sig en högskoleutbildning och fungerat i samhället i över 40 år när hon är så här kocko?
Citera
2017-05-02, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nudebrainsurgeon

Men vet du, hennes syster säger i sitt förhör att hon tror att Johanna är med i någon sorts prostitutionsgrupp/-ring/ -sajt.
Jag har redan stängt protokollet, så jag kan inte citera ordentligt. Men utsagan finns där.
Jag har tänkt samma tanke som många andra här i dag, att sanning och lögn flyter ihop så att ingen kan urskilja, knappast ens hon själv.

Jag tänkte börja och läsa på från sida 1; då kommer, som sig bör, genast mammans larmsamtal och hur det gick till när hon först blev misstänkt. Det är förtvivlad läsning. Arma, arma kvinna!

Och så inser jag att det är hart när omöjligt att sträckläsa allt.
Det får bli styckevis och delt.
Citera
2017-05-02, 22:09
Medlem
Vilken fullblodspsykopat hon är denna Johanna. Oj, oj ....

www.psykopati.se

Utmärkt sida.

EDIT. Ändrat länken. Kolla, Så funkar de.
Senast redigerad av Remark 2017-05-02 kl. 22:14.
Citera
2017-05-02, 22:13
Medlem
Tryckkokarens avatar
Antar att det gjorts någon psykundersökning på Johanna, man jag hittar den inte. Var är den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in