2017-05-02, 22:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vilken av de länkade artiklarna menar du?

Och jo, den som ligger i TS är tydlig.

Du ljuger och hittar på. Artikeln i trådstarten, om den nu stämmer, tar inte upp de detaljerna.

Det kan lika gärna vara så att negern glömde bort att dricka ordentligt eller att det var någon form av protest.
Citera
2017-05-02, 22:54
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capulca
Du kanske själv ska testa på att mata någon som vägrar matas, som kanske efter en lårbensfraktur inte kommer tillbaka till sin status innan och sakta men säkert tyr bort. Man vårdar så länge man kan, det kallas palliativ vård. Tillslut är de sängliggandes, man får i dem lite vatten och vänder på dem för att undvika liggsår.

Folk som aldrig jobbat inom äldreomsorgen verkar inte förstå ett dugg. Nej det går verkligen inte att jämföra med vad som hänt denne man.

Men vill ni att era äldre ska sondmatas för att orka med ett år till så får det stå för er.

Så du menar, på fullt allvar, att alla som dött i Sverige, ett givet år och av undernäring, var under palliativ vård? Palliativ vård hamnar man under när man är döende, inte förr, och inte godtyckligt för att vårdapparaten anser dem icke behandlingsbara... Vad med alla patienter/pensionärer som själva uttrycker att maten är undermålig och/eller otillräcklig - är dessa ej mer värda än att hamna under "din" palliativa och dödande vård?

Är du månne en ny "dödsängel"?
Citera
2017-05-02, 22:55
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Du ljuger och hittar på. Artikeln i trådstarten, om den nu stämmer, tar inte upp de detaljerna.

Det kan lika gärna vara så att negern glömde bort att dricka ordentligt eller att det var någon form av protest.

Även om det vore så har ju countyn ansvar för personen de har inlåst. Idiot.
Citera
2017-05-02, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varulv
Jag tror inte häktet var rätt plats. Den här problematiken har tagits upp av John Oliver på Last Week tonight och det är skrämmande många fångar som egentligen är psyksjuka som sitter i jails eller fängelser.

Dom far ofta också jävligt illa eftersom plitarna inte har en aning om hur man ska hantera dessa.

(Att Sheriffen slipper under ansvar här är ju helt åt helvete. Vad gjorde han i 7 dagar egentligen?)
Är nog rimligt att sheriffen inte varit där på 7 dagar - jag vet inte varför han/hon skulle förutsättas behöva vara där regelbundet. Men eftersom det verkar som om vattenavstängning inte var en engångsföreteelse utan någonting man regelbundet gjort så är det däremot problematiskt - detta är någonting som sheriffen borde ha känt till och gjort någonting åt.

Enskilda anställda är ansvariga för egna individuella handlingar. Däremot skall ledningen ha tillräcklig kontroll för att upptäcka problem med rutiner mm och kunna styra upp.

För en engångshändelse är det alltså 100% personalen om det inte går visa att det under dessa 7 dagar gått information till sheriffen som ignorerats. För regelbunden bestraffning däremot så bör ledningen bestraffas för underlåtenhet att upprätthålla väl fungerande rutiner.
Citera
2017-05-02, 23:01
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Även om det vore så har ju countyn ansvar för personen de har inlåst. Idiot.

Du verkar vara ytterligare en mupp som blir arg för att man försöker hålla sig till kända fakta. Svag trådstart för övrigt.
Citera
2017-05-02, 23:03
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Du verkar vara ytterligare en mupp som blir arg för att man försöker hålla sig till kända fakta. Svag trådstart för övrigt.

Bra att du är här då och ställer allt till rätta med dina stringenta analyser och begåvade frågor.

Tror du Thomas dog av uttorkning omgiven av måltidsdrycker?
Citera
2017-05-02, 23:05
Medlem
Citat:
Det är väl bara att han dricker i samband med måltider?

Milwaukee är inget ökenområde där man behöver dricka vatten stup i kvarten.
Bara att han dricker vad då??? Det vatten de inte serverar? Hur dricker man det?
Citera
2017-05-02, 23:05
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Är nog rimligt att sheriffen inte varit där på 7 dagar - jag vet inte varför han/hon skulle förutsättas behöva vara där regelbundet. Men eftersom det verkar som om vattenavstängning inte var en engångsföreteelse utan någonting man regelbundet gjort så är det däremot problematiskt - detta är någonting som sheriffen borde ha känt till och gjort någonting åt.

Enskilda anställda är ansvariga för egna individuella handlingar. Däremot skall ledningen ha tillräcklig kontroll för att upptäcka problem med rutiner mm och kunna styra upp.

För en engångshändelse är det alltså 100% personalen om det inte går visa att det under dessa 7 dagar gått information till sheriffen som ignorerats. För regelbunden bestraffning däremot så bör ledningen bestraffas för underlåtenhet att upprätthålla väl fungerande rutiner.

Kanske, men ja som sagt, eftersom det är en regelbunden bestraffning ska han definitivt under utredning för det hela.
Citera
2017-05-02, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Så du menar, på fullt allvar, att alla som dött i Sverige, ett givet år och av undernäring, var under palliativ vård? Palliativ vård hamnar man under när man är döende, inte förr, och inte godtyckligt för att vårdapparaten anser dem icke behandlingsbara... Vad med alla patienter/pensionärer som själva uttrycker att maten är undermålig och/eller otillräcklig - är dessa ej mer värda än att hamna under "din" palliativa och dödande vård?

Är du månne en ny "dödsängel"?

Jisses, glömde att jag diskuterade med någon på Flashback.

Men om du vill tro att de som arbetar inom äldreomsorgen försöker tortera och ta livet av våra äldre likt de här fångvaktarna har gjort så kanske det är dags för dig att börja ta hand om äldre. Eller är det alla andras ansvar?
Citera
2017-05-02, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Capulca
Jisses, glömde att jag diskuterade med någon på Flashback.

Men om du vill tro att de som arbetar inom äldreomsorgen försöker tortera och ta livet av våra äldre likt de här fångvaktarna har gjort så kanske det är dags för dig att börja ta hand om äldre. Eller är det alla andras ansvar?

Hehe, var i tråden har jag påstått detta?
Citera
2017-05-02, 23:24
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Hehe, var i tråden har jag påstått detta?

Skärp dig, Jag såg det också. Varför säger du att Sveriges vårdpersonal systematiskt torterar ihjäl våra äldre? Och vad i helvete har det med denna tråden att göra? Starta en egen tråd om denna bisarra konspirationsteori.
Citera
2017-05-02, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Skärp dig, Jag såg det också. Varför säger du att Sveriges vårdpersonal systematiskt torterar ihjäl våra äldre? Och vad i helvete har det med denna tråden att göra? Starta en egen tråd om denna bisarra konspirationsteori.

"Du såg det också" - visa mig var jag skrivit att vårdpersonal systematiskt "torterar" ihjäl våra äldre. Jag gjorde, i mitt första inlägg i denna tråd, en liknelse - sedan har det spårat ur.

Jag ger mig...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in