2017-05-02, 20:23
Medlem
AdamBombs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Därför att det finns lagar att följa både när det gäller livsmedelshantering och vad som får serveras till intagna.
Bra! Då har du inga problem med att peka ut vilken lagparagraf som skulle vara oförenlig med att pressa ihop tex potatismos, köttbullar och ketchup till en boll och servera den intagne!

Eller ska du göra som du alltid gör, hänvisa till lagar och sedan inte ange vilken lag och paragraf du avser?
Citera
2017-05-02, 20:40
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdamBomb
Bra! Då har du inga problem med att peka ut vilken lagparagraf som skulle vara oförenlig med att pressa ihop tex potatismos, köttbullar och ketchup till en boll och servera den intagne!

Eller ska du göra som du alltid gör, hänvisa till lagar och sedan inte ange vilken lag och paragraf du avser?
Ja, jag nöjer mig att man inte får servera maten i det skick du föreslår - och att det inte serveras några ihoppressade grisröror i Sverige.
Samt att T inte heller fick någon pressad potatismos och köttbullar.
Citera
2017-05-02, 20:47
Medlem
AdamBombs avatar
Citat:
Ja, jag nöjer mig att man inte får servera maten i det skick du föreslår - och att det inte serveras några ihoppressade grisröror i Sverige.
Samt att T inte heller fick någon pressad potatismos och köttbullar.
Har du glömt vad du skrev?
Citat:
Därför att det finns lagar att följa både när det gäller livsmedelshantering och vad som får serveras till intagna.
Jag ber dig igen: Var god ange lagrum!

Eller är det så att du bara drog ditt påstående ur arslet, precis som med alla dina andra inlägg på Flashback?
Citera
2017-05-02, 20:50
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Har du glömt vad du skrev?

Jag ber dig igen: Var god ange lagrum!

Eller är det så att du bara drog ditt påstående ur arslet, precis som med alla dina andra inlägg på Flashback?
Nej, det handlar om att dina antaganden är så larviga så det finns ingen poäng för mig att leta upp paragrafer för att motbevisa dem.

Spring och lek nu.
Citera
2017-05-02, 20:52
Medlem
AdamBombs avatar
Citat:
Nej, det handlar om att dina antaganden är så larviga så det finns ingen poäng för mig att leta upp paragrafer för att motbevisa dem.

Spring och lek nu.

Kom igen nu, hur svårt kan det vara för dig, du kan ju allt och vet allt!

Här har du livsmedelslagen: http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/20060804.htm

Här har du lagen om häkteslagen: http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/20100611.htm

Här har du fängelselagen: http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/20100610.htm

Nå, vilken/vilka paragrafer var det du åsyftade på?
Citera
2017-05-02, 21:23
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Kom igen nu, hur svårt kan det vara för dig, du kan ju allt och vet allt!

Här har du livsmedelslagen: http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/20060804.htm

Här har du lagen om häkteslagen: http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/20100611.htm
Verkställighetens utformning
4 § Varje intagen ska bemötas med respekt för sitt människovärde och med förståelse för de särskilda svårigheter som är förenade med frihetsberövandet.

Citat:
Här har du fängelselagen: http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/20100610.htm
Verkställighetens mål och utformning
4 § Varje intagen ska bemötas med respekt för sitt människovärde och med förståelse för de särskilda svårigheter som är förenade med frihetsberövandet.

Svar på frågan
Citat:

Edit:
Rätten till måltider/mat hittar du för övrigt i Föreskrifter och allmänna råd
Senast redigerad av micro113 2017-05-02 kl. 21:38.
Citera
2017-05-02, 21:40
Medlem
AdamBombs avatar
Citat:
Verkställighetens utformning

Verkställighetens mål och utformning

Svar på frågan

Edit:
Rätten till måltider/mat hittar du för övrigt i Föreskrifter och allmänna råd
Hahaha, du famlar efter halmstrån, så sött! Så du menar att den paragrafen motsäger att man pressar ihop en måltid till en boll och serverar?
Citera
2017-05-02, 21:45
Avstängd
Citat:
Du menar på fullt allvar att de inte skulle ha kunnat ge honom vatten på andra sätt än via den avstängda kranen?

Tvingas man stänga vattnet för någon i häkte/isol så får de givetvis vatten i mugg, flaska tillbringare flertal gånger under dagen istället.
Man låter dem inte törsta ihjäl.

Fast du kanske tycker man borde införa det?

Det är väl bara att han dricker i samband med måltider?

Milwaukee är inget ökenområde där man behöver dricka vatten stup i kvarten.
Citera
2017-05-02, 21:45
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Hahaha, du famlar efter halmstrån, så sött! Så du menar att den paragrafen motsäger att man pressar ihop en måltid till en boll och serverar?
Ja det gör den.

Och att du inte förstår det förvånar mig inte.
Citera
2017-05-02, 21:47
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Det är väl bara att han dricker i samband med måltider?

Milwaukee är inget ökenområde där man behöver dricka vatten stup i kvarten.
Han var inlåst i en cell - typ häkte/isol i Sverige och hade inte tillgång till vatten/vätska.

Varför provar du inte att läsa artiklarna och sätta dig in i vad det handlar om?
Citera
2017-05-02, 21:48
Avstängd
Citat:
Han var inlåst i en cell - typ häkte/isol i Sverige och hade inte tillgång till vatten/vätska.

Varför provar du inte att läsa artiklarna och sätta dig in i vad det handlar om?

Din dumme fan. Menar du att fångar i USA inte får någon måltidsdryck?
Citera
2017-05-02, 21:49
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Din dumme fan. Menar du att fångar i USA inte får någon måltidsdryck?
Han fick ingen .. din dumma jävel. Prova att läsa artiklarna.

Edit:
Sorry -- givet hur jävla dum du är så borde jag givetvis inte ens antyda att du bör kunna stava dig igenom en engelskspråkig artikel innan du kommenterar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in