2017-05-02, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Antar att det gjorts någon psykundersökning på Johanna, man jag hittar den inte. Var är den?

Bara en P7 där hon också manipulerar. Hon utövar dom konsterna jämt som ren njutning.
Citera
2017-05-02, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Tror tyvärr inte att varken föräldrarna eller Aki kände JM tillräckligt väl.
Hade de varit klara över vad hon antagligen har varit kapabel till hade de sett sig om över axeln hela tiden.

Sannolikt är de så att JM säger man inte upp från bostaden, skiljer sig från eller går till polisen när hon medverkar på en sexfilm, ostraffat.
Föräldrarna har ju levt nära sin egen dotter hela tiden under 42 år så nog känner de henne, de vet. Som ett exempel, det finns anledningar till vräkningen som du inte har någon aning om. De vet inte allt i detalj men nog kände de sin dotter och hennes lögner, svek, pengakåthet, egoism osv.

Aki, nej den stackarn hade ingen aning.
Citera
2017-05-02, 22:23
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Jag trodde tidigare att Johanna var, om än ond, ganska så intelligent men jag hade rejält fel. Hon är uppenbarligen stendum och i princip allt hon gjort både i samband med morden och under häktningstiden har varit ogenomtänkt och dumdristigt.

Ta bara en sak som att hon försökte få ut försäkringspengar efter Aki en timme efter hans död, nästan så att hon har kämpat för att väcka misstankar och få ögonen på sig.

Hon måste ha känt sig helt oövervinnlig.

Om man uttrycker sig lite sparsmakat skulle man kunna säga att JM är impulsiv Så impulsiv att hon kastar ur sig lite vad som helst, när som helst. Och dessutom förmodligen glömmer vad hon sagt och inte sagt, varpå många olika utsagor till olika personer tar form. Impulsiviteten når sitt crescendo när hon försöker få ut försäkringspengar några dagar efter Akis död.
Det enda icke impulsiva verkar ha varit mordplanerna som hon träget och långsiktigt planlagt.

Herre jistanes, may lord have mercy on her soul
Citera
2017-05-02, 22:25
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Bara en P7 där hon också manipulerar. Hon utövar dom konsterna jämt som ren njutning.
Kan du länka?
Citera
2017-05-02, 22:38
Medlem
Vilken sugga..
Om dom menar på att JM inte varit i stugan alla dom timmarna utan försvunnit därifrån för ett tag..
OCH Att ingen mat o dryck fanns, trots att dom köpt massor av mat o alkohol
Suggn hr stulit allt o åkt hem med det emellanåt
Helvete vad pinsam hon är.. Mytoman, kleptoman osv osv
Citera
2017-05-02, 22:46
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Singoallaa
Föräldrarna har ju levt nära sin egen dotter hela tiden under 42 år så nog känner de henne, de vet. Som ett exempel, det finns anledningar till vräkningen som du inte har någon aning om. De vet inte allt i detalj men nog kände de sin dotter och hennes lögner, svek, pengakåthet, egoism osv.

Aki, nej den stackarn hade ingen aning.

Sanning är väl att Aki är den ende av de tre överfallna varav två döda, som faktiskt hade en aning.
JM hade hotat honom och han trodde sig tidigare varit utsatt för ett mordförsök genom någon form av injektion han blev sjuk av i Egypten 6-7 månader före sin död.

Tror inte föräldrarna anade vad som skulle ske.
JM lånade en nyckel av föräldrarna och besökte landstället 3/8, de skulle träffa hennes tvillingar - som antagligen skulle komma dit med JM - dagen efter. De hade sagt upp JM från lägenheten och hon skulle ut 1/11, de skulle mot JMs vilja avyttra JMs älskade sommarställe, de hade sagt upp JMs son. Trots detta talade hon med sin far i telefonen 1/8.

Om de kände henne fullt ut hade de väl inte utsatt sig för risken för det som sedan hände - de var ensamma i sommarhuset, dörren öppen, antagligen något berusade. Inget inbrottslarm i huset, inga nya lås dit hon inte hade nyckel. Visste de vad hon var kapabel till hade de väl antagligen vidtagit mer säkerhetsåtgärder för att skydda sig för JM och hennes kumpaner.

Nej jag tror inte att föräldrarna verkligen kunde föreställa sig hur långt JM kunde gå. Antagligen inte Aki heller, men han var åtminstone misstänksam.
Citera
2017-05-02, 22:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Men vet du, hennes syster säger i sitt förhör att hon tror att Johanna är med i någon sorts prostitutionsgrupp/-ring/ -sajt.
Jag har redan stängt protokollet, så jag kan inte citera ordentligt. Men utsagan finns där.
Jag har tänkt samma tanke som många andra här i dag, att sanning och lögn flyter ihop så att ingen kan urskilja, knappast ens hon själv.

Jag tänkte börja och läsa på från sida 1; då kommer, som sig bör, genast mammans larmsamtal och hur det gick till när hon först blev misstänkt. Det är förtvivlad läsning. Arma, arma kvinna!

Och så inser jag att det är hart när omöjligt att sträckläsa allt.
Det får bli styckevis och delt.
Det framkommer att Johanna under 2008 har vittnat mot en T*bias Lu*d, som döms för koppleri. Det kan vara därifrån som hennes syster fått infon om prostitution. Johanna har uppenbarligen varit inblandad i sånt, men jag tror inte det är aktuellt 2016.
Citera
2017-05-02, 22:56
Avslutad
Johanna grundlurar denne Mohammed.

19/8 avlyssnas hon när hon säger till Mohammed i bilen att han aldrig får tvivla på henne. Även om polisen säger till honom att hon pekat ut Mohammed för mordet så får han inte tro på detta. För det skulle hon aldrig göra!

Vad gör hon i förhör efter förhör? Pekar på Mohammed...

Hon är helt samvetslös.
Citera
2017-05-02, 22:59
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Arbogakvinnan misstänks ha mördat för att komma över pengar - ett motiv som även hennes mamma fruktar.
– Man ska ju inte belönas för att ha mördat sin far, säger hon till förhörsledarna.

Mordutredningarna avslöjar också hur Arbogakvinnan gjort av med stora summor pengar.

http://www.expressen.se/nyheter/polisen-misstanker-pengar-var-motivet/
Citera
2017-05-02, 23:06
Medlem
autostoperkas avatar
fortsätter läsa hennes "bravader"
hon kan vara schizofren oxå

som alibi för mordnatten anger hon att hon åkte ut till en mack och sålde sex
i ett annat förhör säger hon att hon skulle köpa en pistol av nån random snubbe på willis parkering och väntade i 2 timmar

hon hittar på andra "brott" för att bevisa att hon är oskyldig för mordet?
tror hon att det ger henne trovärdighet? "om hon snällt erkänner en brott då betyder det att hon talar sanningen"

alltså man slutar aldrig förvånas över denna skapelse
Citera
2017-05-02, 23:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av autostoperka
fortsätter läsa hennes "bravader"
hon kan vara schizofren oxå

som alibi för mordnatten anger hon att hon åkte ut till en mack och sålde sex
i ett annat förhör säger hon att hon skulle köpa en pistol av nån random snubbe på willis parkering och väntade i 2 timmar

hon hittar på andra "brott" för att bevisa att hon är oskyldig för mordet?
tror hon att det ger henne trovärdighet? "om hon snällt erkänner en brott då betyder det att hon talar sanningen"

alltså man slutar aldrig förvånas över denna skapelse
Jag tror hon kommer med såna "värstingförklaringar" för att ha nåt att skylla sina tidigare lögner på. "Jag kunde ju inte berätta att jag hade prostituerat mig, därför ljög jag om att jag var hemma hela kvällen".
Citera
2017-05-02, 23:23
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jag tror hon kommer med såna "värstingförklaringar" för att ha nåt att skylla sina tidigare lögner på. "Jag kunde ju inte berätta att jag hade prostituerat mig, därför ljög jag om att jag var hemma hela kvällen".
och sen när de ser igenom detta hittar hon på nåt annat, typ: jag gick ut lite och shoppade vapen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in