2017-05-02, 19:18
Medlem
FarbrorAgges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nudebrainsurgeon
Den ligger förhelvete redan här, under domar och förundersökningsprotkoll. Klistrad tråd.

edit; nu kom en till dump, hur mycket är det? svar: 563 mb, men jag tror Tilla_ggsprotokoll_I_2017-03-09 blev uppladdad två gånger, så 552 mb.

Länka hela FUP:en här tack.
Citera
2017-05-02, 19:19
Medlem
nudebrainsurgeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorAgge
Länka hela FUP:en här tack.
Det är inte jag som lagt upp den, all cred till lyckoslanten, flera poster i FUP-tråden, grymt jobbat.
Citera
2017-05-02, 19:25
Medlem
Mimurs avatar
Intressant att hon i samtal med dottern AB på morgonen innan hon ringde 112 inte nämnde något om att Aki var borta...
Citera
2017-05-02, 19:25
Moderator
blomvattnares avatar
Länkar till FUP finns nu i nedanstående länk. Länkarna läggs in i startinlägget. Obeservera att det är många länkar uppdelade på flera inlägg.

(FB) Domar och förundersökningsprotokoll (FUP)

/Mod
Citera
2017-05-02, 19:30
Medlem
Rabattfyllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Har MR alltså berättat för TRE kompisar att JM ligger bakom Akis död men ingen av dem har övervägt att gå direkt till polisen?

Det är tyvärr så det ser ut i realiteten. En viss professor i kriminologi har sagt flera gånger i TV och i sina krönikor att det nästan alltid finns personer som vet saker om olösta mord men som inte berättat detta för polisen. Konstigt? Ja, men dessa kanske har sina anledningar att inte berätta.
Citera
2017-05-02, 19:35
Medlem
Tack! ÄNTLIGEN!!!
Citera
2017-05-02, 19:36
Medlem
DreamTwisters avatar
Stort tack till lyckoslanten!
Jag får det till 45 filer, totalt 611.1 MB.

Har jag fått med allt, nån som kan verifiera?

Edit: 44 filer
Senast redigerad av DreamTwister 2017-05-02 kl. 20:09.
Citera
2017-05-02, 19:40
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Singoallaa
Jag är övertygad om att Göran och hans fru/mamman känner sin dotter in i benmärgen.
.

Tror tyvärr inte att varken föräldrarna eller Aki kände JM tillräckligt väl.
Hade de varit klara över vad hon antagligen har varit kapabel till hade de sett sig om över axeln hela tiden.

Sannolikt är de så att JM säger man inte upp från bostaden, skiljer sig från eller går till polisen när hon medverkar på en sexfilm, ostraffat.
Citera
2017-05-02, 19:40
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RullRull
Så länge det varar! Vad tror du kulturministern tycker, lite inskränkningar för att motverka näthat?

Kan man ta en minister, som är fri från insikt om de frågor som hen är satt att hantera, på allvar?

Blev det fel nu?

Hur ser det egentligen ut med kompetenskraven när det gäller våra ledare?

Eller...

Borde inte ministrar vara kunniga i sak om de frågor dom ansvarar för?

Ignorera mig, jag bara svamlar!

När vi nu ändå tangerar gränsområdet mellan humor och tragik så citerar jag från
stämningsansökan, mål B 4202-16 (handling 1367 sid 7):

"6. Försäkringsvillkor IF:s livförsäkring (tillägg 2 77-82), till styrkande av att den
person som dödar försäkringstagaren inte har rätt till ersättning."

Om man mördar någon i Sverige för att få ut livförsäkringen så måste åklagaren i rätten bevisa att det enligt försäkringsbolagets villkor inte är tillåtet att göra så. Jag inser att det finns fler skäl till att styrkandet ska finnas där, men det fick ändå mig att höja ögonbrynen en bit...

Det är bra att det inte är ok och jag hoppas att det inte blir några problem att bevisa att så är fallet.

Citera
2017-05-02, 19:50
Medlem
Reimers avatar
Mycket att läsa blir det och helt klart värt 120 kronor för oss som inte kunde vänta på att få den uppladdad men ett stort tack till den användare som har lagt upp den för alla.

Har bara skummat än så länge men bilden av JM blir bara mörkare och mörkare, märkligt att hon kunnat gå under radarn så länge som hon trots allt gjort, vad fan gjorde att hennes galenskap blommade ut fullt nu, en rejäl 40årskris eller?
Citera
2017-05-02, 19:59
Medlem
Här finns samtliga dokument i backup och de kan läsas direkt från webben https://www.d0pe.se/domarpdf/Sommarstugemordet-Arboga/

Har även postat angående detta i FUP-tråden.

MVH
Citera
2017-05-02, 20:05
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av When6Loves9
Här finns samtliga dokument i backup och de kan läsas direkt från webben https://www.d0pe.se/domarpdf/Sommarstugemordet-Arboga/

Har även postat angående detta i FUP-tråden.

MVH
Bra jobbat. Stort tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in