2017-05-02, 00:14
Medlem
Slutade med concertan då jag mådde alldeles för dåligt med den psykiskt. Åt den endast pga aptiten (blev inte alls med koncentrerad eller fokuserad) och jag ville bara isolera mig. Tog steget att ta bort den och är väldigt nöjd med elvanse MEN jag tror den kan hjälpa mig vid högre dos. Vågar man testa dubbla dosen någon dag eller är det som gjort för att må dåligt om jag tar 50+50? Har tidigare tagit 70 som högst utan större biverkningar- bara minskad aptit 😊
Citera
2017-05-02, 06:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av valkyrie123
Slutade med concertan då jag mådde alldeles för dåligt med den psykiskt. Åt den endast pga aptiten (blev inte alls med koncentrerad eller fokuserad) och jag ville bara isolera mig. Tog steget att ta bort den och är väldigt nöjd med elvanse MEN jag tror den kan hjälpa mig vid högre dos. Vågar man testa dubbla dosen någon dag eller är det som gjort för att må dåligt om jag tar 50+50? Har tidigare tagit 70 som högst utan större biverkningar- bara minskad aptit 😊

På vilkets ätt mådde du dåligt av concerta?

Får du dessa mediciner pga adhd?
Citera
2017-05-02, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wether
På vilkets ätt mådde du dåligt av concerta?

Får du dessa mediciner pga adhd?

Ja pga adhd. Blev otroligt osocial, tillbakadragen och isolerade mig själv samt fetaste ångesten och oron.
Citera
2017-05-02, 13:34
Medlem
Viktökning

Detta är mitt allra första inlägg och jag hoppas att jag inte gör bort mig dvs att det ligger på fel avdelning.

Efter att jag hade gått in i väggen 2013 vägde jag 85kg och efter att fått käka fluoxetin eller va det heter och venlafaxin och voxra gick jag åter upp mina 20 kilo. Jag mår så jävla dåligt över detta och nu lever jag till 80% oavkortat bara på modifastpreparat. Jag går inte ner, jag väger idag 102. Finns det NÅGOT man kan ta för att gå ner för att orka är röra på mig. Jag är 185 och vill väga 85 och då är jag ändå för tjock.
Citera
2017-05-02, 13:38
Medlem
Hej!
Det är antidepressiva läkemedel du äter SSRI, inte bensodiazepiner.
Tyvärr mycket vanligt att gå upp i vikt av många av dessa läkemedel.
Ofta ökar de din matlust, äter du mycket kvällstid?

Det enda gamla trogna sättet är förstås att röra sig mer än vad man stoppar i sig.
Kan räcka att lägga till ett par raska promenader i veckan och se över din kost.

mvh
Citera
2017-05-02, 14:13
Moderator
Morfar-52s avatar
Flyttar

Bensodiazepiner --> Psykiatri och psykofarmaka
/Moderator
Citera
2017-05-02, 14:25
Medlem
uppmarksamhetbehovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svennebanan71
Detta är mitt allra första inlägg och jag hoppas att jag inte gör bort mig dvs att det ligger på fel avdelning.

Efter att jag hade gått in i väggen 2013 vägde jag 85kg och efter att fått käka fluoxetin eller va det heter och venlafaxin och voxra gick jag åter upp mina 20 kilo. Jag mår så jävla dåligt över detta och nu lever jag till 80% oavkortat bara på modifastpreparat. Jag går inte ner, jag väger idag 102. Finns det NÅGOT man kan ta för att gå ner för att orka är röra på mig. Jag är 185 och vill väga 85 och då är jag ändå för tjock.

Det är en av de konsekvenser som antidepp/ångestdämpande kan ge. Själv ökade jag 12 kg på olanzapin... Prata med din läkare om att få byta medicin.
Citera
2017-05-02, 15:26
Medlem
Asklords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svennebanan71
fluoxetin eller va det heter och venlafaxin och voxra gick jag åter upp mina 20 kilo. J

Tråkigt att höra TS, dock är du långt ifrån ensam.
Av dom preparaten är det störst risk att gå upp i vikt av Venlafaxin. Voxran kan du utesluta ur misstankegruppen.
Fluoxetin är det ovanligt att man går upp i vikt av, det är snarare tvärtom att den får folk att gå ner i vikt.

Men du åt väl inte alla samtidigt, utan du testat dom försäg antar jag?
Citera
2017-05-02, 18:56
Medlem
Började med fluoxetin och fick självmordstankar. Bytte till venlafaxin 75×4st och blev knäpp. Ändrade till en venlafaxin och en voxra. Bestämde mig för en månad sen är sluta rätt av. Jo jag äter mycket på kvällen. Jag jobbar som hantverkare och när jag kommer hem så gör jag inte så mycket. Mår dåligt och äter och tänker på livet 😕
Citera
2017-05-02, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uppmarksamhetbehov
Det är en av de konsekvenser som antidepp/ångestdämpande kan ge. Själv ökade jag 12 kg på olanzapin... Prata med din läkare om att få byta medicin.

Har du gått ner dom kilosarna??
Citera
2017-05-02, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yanki
Hej!
Det är antidepressiva läkemedel du äter SSRI, inte bensodiazepiner.
Tyvärr mycket vanligt att gå upp i vikt av många av dessa läkemedel.
Ofta ökar de din matlust, äter du mycket kvällstid?

Det enda gamla trogna sättet är förstås att röra sig mer än vad man stoppar i sig.
Kan räcka att lägga till ett par raska promenader i veckan och se över din kost.

mvh

Lever 80% på modigaste och sen är det jävligt lätt att äta fel på kvällen
Citera
2017-05-02, 21:09
Medlem
Strychnos avatar
Tråd infogad.

/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto