2017-05-01, 17:31
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvrigeIvar
JM gjorde en väl avvägd kalkyl säkerligen. Om hon själv fälls för mord får hon minst 15 år i fängelse. Om 13-årige sonen tar på sig och fälls för samma mord får han knappt något straff alls pga av sin ringa ålder. Han får väl ställa upp för moderskapet som en gång avlade, klämde fram och ammade honom? Det tycker nog JM är högst rimligt.

Eller hur?

Det är väl en skitsak för killen att ta på sig mordet på sin enligt uppgift älskade morfar, fan lilla mamma sitter ju i knipa, vad fan är problemet?

Nej, fy satan vilken människa, sviker allt och allting för sitt eget välbefinnandes skull, inget offer är för stort eller för litet bara JM får som hon vill, en mer välförtjänt livstid var det längesedan jag så till.
Citera
2017-05-01, 17:32
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Jadu, ju mer man läser om hur och vad JM gjort och försökt göra blir man alldeles nedstämd, det brukar att gå att finna något positivt i den uslaste av alla människor men det går fan inte att finna något som kan tala till JM,s fördel, hur fan kan någon bli så genomrutten?

Det där tilltaget att skylla på sin 13-åriga son tog fan priset, med en sådan mor så behöver man inte skaffa sig några ovänner, de kan i alla fall inte överträffa det lilla mamma försökte göra.

Njae, det var väl den 20-åriga sonen som skulle ta på sig del av ansvaret? Den yngre sonen uppmanades ljuga om att mamma varit hemma när hon egentligen var på mordturne.
Citera
2017-05-01, 17:48
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Njae, det var väl den 20-åriga sonen som skulle ta på sig del av ansvaret? Den yngre sonen uppmanades ljuga om att mamma varit hemma när hon egentligen var på mordturne.

Nej, hon hann även med att skylla på den yngre sonen, lasternassumma tror jag det var länkade häromdagen till just det uttalandet.

En riktigt fin djävla praktmorsa vi har framför oss, inget är för lågt för att inte JM ska försöka med det.
Citera
2017-05-01, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Jag har funderat på en sak.
Hur tog sig den misstänkta JM från Thailand till Trondheim?
Flög hon till Oslo/Gardemoen från Thailand och sedan vidare till Trondheim?

Ja.
Citera
2017-05-01, 18:15
Medlem
Citat:
Johanna får nog inte Andra Chansen

Jag har återkommande funderingar på "Big Mama" Johannas ständiga behov av mer pengar. Det kan ju tyda på att hon hade/har skulder till en annan form av affärsverksamhet än flyktingboenden.

Hennes undersåtar som dåvarande pojkvännen, svärsonen och två av barnen har alla kriminella records där det framgår narkotikabruk och innehav. Produkterna kommer någonstans ifrån och med tanke på allt spring till lägenheten på Grankvistgatan, kan det vara en av orsakerna till att föräldrarna inte ville ha sin dotter kvar som hyresgäst längre.

Har hon bedrivit dylik verksamhet så vet alla övriga inblandade att man inte förtäljer något om vad man vet om det hela...

Jag tänker på att en ex-make till Johanna stod som bolagsledamot i en annan flyktingverksamhet i Uppsala som drivs av ett gäng med tungt kriminellt belastad bakgrund. De kanske helt har vänt om till den goda hederliga sidan och ska inte dömas för all framtid, men dessa kopplingar undersöks sannolikt noggrant i vidare kringundersökningar. Kanske ex-maken fått ställa upp med sitt namn i utan att han visste om det. Det hade ju skett på dödsbo-uppteckningen efter Aki.

Den vackra med de onda ögonen blev ful och ondskan personifierad

Ju mer man får reda på i denna skräckhistoria, desto fulare tycks Johanna bli i alla bemärkelser.
Förra våren/försommaren kunde man se Johanna posera med asylsökande ynglingar på sin Facebook. Då såg hon riktigt snygg ut, fast med lömska ögon.
Utifrån sett, blev jag snabbt övertygad om att hon var "skyldig" till sexuellt nyttjande av dessa ynglingar som var i beroendeställning. Det gick liksom inte ihop - en 6-barnsmamma som är socionom, driver bolag för att ta hand om ensamkommande som hon har sex med - ynglingar som är yngre än en av hennes söner. Jag tänkte att det var verkligen inte förtroendeingivande.

Johanna har nog hållit på med sina tvivelaktiga förehavanden under lång tid, men hon tycktes bli helt fartblind i sin iver att tjäna pengar genom att nyttja flyktingsituationen. Hon verkade inte förstå att det inte var lämpligt att idka sex med narkotikaberoende barn från Afghanistan. De var ju snygga så attraktion uppstod. Då var Johanna fortfarande snygg och var till synes rik på pengar, hade fint välordnat hem, flera bilar o s v. Klart att grabbarna såg upp till henne innan de började må dåligt och förstå att det är något som är fel.

Påverkad av tablettbruk?
Johannas återkommande hjärnsläpp tyder på att hon varit påverkad av något preparat som förstärker hennes avsaknad av känslor som skuld och skam. Sammantaget med hennes sex-aptit på yngre män ligger det i linje med någon form av långvarigt bruk av något benzo-preparat som dessutom ofta kan spåras i människor som planerar och har begått våldsbrott.
Jag antar att polisen varit vakna och kontrollerat om Johanna bar på några spår-halter.

Hur det än är, så har bevisen mot Johanna stärkts, åklagarna har ordentligt på fötterna. Det blir nog ingen mer andra chans för henne. Hon kommer behöva extra skydd i fängelset.

Apropå hjärnsläpp. Det kan säkerligen bidra till hennes "hjärnsläpp" men jag tror huvuddelen hänför sig till att hon trasslat in sig totalt i sitt eget spindelnät av lögner. Speciellt när hennes egna barn inte dansar exakt efter hennes planer.

Sedan har hon ju stött på patrull(er) både från IF, sina föräldrar, sexskandalen, nedstängning av rörelsen, en kompanjon som avbröt verksamheten för att avsluta det hela med mord/mordförsök på sina egna föräldrar.

Nu sitter hon där häktad för mord på sin pappa och mordförsök mot mamma, samt har skammen att skuldbelägga sina egna barn för att dom inte ljuger (begår brott) för att rädda hennes skinn för det fruktansvärda brutala brott hon medvetet gjort mot barnens morfar och mormor.

Ondskan personifieras verkligen av Johanna Möller.
Citera
2017-05-01, 18:37
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Nej du har säkert rätt, JM kommer inte att förändras men som sagt 20 år på hinsan kommer i alla fall att sätta sina spår, hennes vanliga kvinnliga vapen att få män att begå brott för hennes skull kommer att vara lite mer verkningslösa.

20 år är en lång tid och förhoppningsvis håller kriminalvården koll på hennes kontakter med omvärlden för att minimera mer djävulskap från henne.

Men du har helt rätt i att hon verkligen är otäck, en riktigt vidrig människa.

Ett tu tre så är hon förlovad med en brevskrivare eller plit på Hinseberg. Hon verkar ju onekligen inte haft problem att skaffa karlar/pojkar.
Det kommer att ge tillvaron lite krydda
Sen funderar jag på vad hon kommer få för ställning där inne bland medbrottslingarna?
Citera
2017-05-01, 18:49
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Ett tu tre så är hon förlovad med en brevskrivare eller plit på Hinseberg. Hon verkar ju onekligen inte haft problem att skaffa karlar/pojkar.
Det kommer att ge tillvaron lite krydda
Sen funderar jag på vad hon kommer få för ställning där inne bland medbrottslingarna?

Tja, vill någon man förkorta sitt miserabla liv så verkar JM vara ett säkert kort, det kommer nog finnas hugade spekulanter.

Hennes status tror jag blir låg, det är ju inte direkt några glamorösa brott hon gjort sig skyldig till, att medverka till sin egen fars död och sin mor svårt skadad ger inte henne några pluspoäng direkt.

A*i,s död kan hon nog skylla på att han var ett svin som behandlade henne illa, där kan hon nog komma undan lite grann.
Citera
2017-05-01, 18:57
Medlem
blodgivarens avatar
Citat:
Johanna får nog inte Andra Chansen

Jag har återkommande funderingar på "Big Mama" Johannas ständiga behov av mer pengar. Det kan ju tyda på att hon hade/har skulder till en annan form av affärsverksamhet än flyktingboenden.

Hennes undersåtar som dåvarande pojkvännen, svärsonen och två av barnen har alla kriminella records där det framgår narkotikabruk och innehav. Produkterna kommer någonstans ifrån och med tanke på allt spring till lägenheten på Grankvistgatan, kan det vara en av orsakerna till att föräldrarna inte ville ha sin dotter kvar som hyresgäst längre.

Har hon bedrivit dylik verksamhet så vet alla övriga inblandade att man inte förtäljer något om vad man vet om det hela...

Jag tänker på att en ex-make till Johanna stod som bolagsledamot i en annan flyktingverksamhet i Uppsala som drivs av ett gäng med tungt kriminellt belastad bakgrund. De kanske helt har vänt om till den goda hederliga sidan och ska inte dömas för all framtid, men dessa kopplingar undersöks sannolikt noggrant i vidare kringundersökningar. Kanske ex-maken fått ställa upp med sitt namn i utan att han visste om det. Det hade ju skett på dödsbo-uppteckningen efter Aki.

Den vackra med de onda ögonen blev ful och ondskan personifierad

Ju mer man får reda på i denna skräckhistoria, desto fulare tycks Johanna bli i alla bemärkelser.
Förra våren/försommaren kunde man se Johanna posera med asylsökande ynglingar på sin Facebook. Då såg hon riktigt snygg ut, fast med lömska ögon.
Utifrån sett, blev jag snabbt övertygad om att hon var "skyldig" till sexuellt nyttjande av dessa ynglingar som var i beroendeställning. Det gick liksom inte ihop - en 6-barnsmamma som är socionom, driver bolag för att ta hand om ensamkommande som hon har sex med - ynglingar som är yngre än en av hennes söner. Jag tänkte att det var verkligen inte förtroendeingivande.

Johanna har nog hållit på med sina tvivelaktiga förehavanden under lång tid, men hon tycktes bli helt fartblind i sin iver att tjäna pengar genom att nyttja flyktingsituationen. Hon verkade inte förstå att det inte var lämpligt att idka sex med narkotikaberoende barn från Afghanistan. De var ju snygga så attraktion uppstod. Då var Johanna fortfarande snygg och var till synes rik på pengar, hade fint välordnat hem, flera bilar o s v. Klart att grabbarna såg upp till henne innan de började må dåligt och förstå att det är något som är fel.

Påverkad av tablettbruk?
Johannas återkommande hjärnsläpp tyder på att hon varit påverkad av något preparat som förstärker hennes avsaknad av känslor som skuld och skam. Sammantaget med hennes sex-aptit på yngre män ligger det i linje med någon form av långvarigt bruk av något benzo-preparat som dessutom ofta kan spåras i människor som planerar och har begått våldsbrott.
Jag antar att polisen varit vakna och kontrollerat om Johanna bar på några spår-halter.

Hur det än är, så har bevisen mot Johanna stärkts, åklagarna har ordentligt på fötterna. Det blir nog ingen mer andra chans för henne. Hon kommer behöva extra skydd i fängelset.
Vapenhandel vilken döljs genom ett maniskt uppvisande av diverse " knivtricks " ? En kvinna blev utsatt för ungefär samma, i Australien, ett snitt i munnen Jag har sett foton på henne ( ja, d var ett x, en moslem ) och hon såg uppriktigt ledsen ut ( utöver att vara chockad ) Satsar en lax på att vapen skulle forslas , i nya båten, mellan t.ex. Sverige och Norge Övriga rutter känner jag inte till
Citera
2017-05-01, 19:00
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Tja, vill någon man förkorta sitt miserabla liv så verkar JM vara ett säkert kort, det kommer nog finnas hugade spekulanter.

Hennes status tror jag blir låg, det är ju inte direkt några glamorösa brott hon gjort sig skyldig till, att medverka till sin egen fars död och sin mor svårt skadad ger inte henne några pluspoäng direkt.

A*i,s död kan hon nog skylla på att han var ett svin som behandlade henne illa, där kan hon nog komma undan lite grann.

Jag tror som du när det gäller hur man ser på hennes brott, men däremot tror jag att hon kan få en stark ställning genom att knyta personer till sig och kanske genom att sätta skräck i andra så kan hon skaffa sig makt.
Citera
2017-05-01, 19:23
Medlem
Är MR verkligen från Afghanistan? Ser helt inavlad ut.
Citera
2017-05-01, 19:24
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Jag tror som du när det gäller hur man ser på hennes brott, men däremot tror jag att hon kan få en stark ställning genom att knyta personer till sig och kanske genom att sätta skräck i andra så kan hon skaffa sig makt.

Kanske, vi får se hur det kommer att gå, det brukar ju läcka lite till press om hur våra fångar har det och JM är ju högvilt med tanke på de brott som hon ska svara för så info kommer nog att komma om hur det går med straffverkställigheten.
Citera
2017-05-01, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guest02
Är MR verkligen från Afghanistan? Ser helt inavlad ut.

Sedan när är Afghanistan förskonat från inavel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in