Citat:
Ursprungligen postat av
Honan6
Johanna får nog inte Andra Chansen
Jag har återkommande funderingar på "Big Mama" Johannas ständiga behov av mer pengar. Det kan ju tyda på att hon hade/har skulder till en annan form av affärsverksamhet än flyktingboenden.
Hennes undersåtar som dåvarande pojkvännen, svärsonen och två av barnen har alla kriminella records där det framgår narkotikabruk och innehav. Produkterna kommer någonstans ifrån och med tanke på allt spring till lägenheten på Grankvistgatan, kan det vara en av orsakerna till att föräldrarna inte ville ha sin dotter kvar som hyresgäst längre.
Har hon bedrivit dylik verksamhet så vet alla övriga inblandade att man inte förtäljer något om vad man vet om det hela...
Jag tänker på att en ex-make till Johanna stod som bolagsledamot i en annan flyktingverksamhet i Uppsala som drivs av ett gäng med tungt kriminellt belastad bakgrund. De kanske helt har vänt om till den goda hederliga sidan och ska inte dömas för all framtid, men dessa kopplingar undersöks sannolikt noggrant i vidare kringundersökningar. Kanske ex-maken fått ställa upp med sitt namn i utan att han visste om det. Det hade ju skett på dödsbo-uppteckningen efter Aki.
Den vackra med de onda ögonen blev ful och ondskan personifierad
Ju mer man får reda på i denna skräckhistoria, desto fulare tycks Johanna bli i alla bemärkelser.
Förra våren/försommaren kunde man se Johanna posera med asylsökande ynglingar på sin Facebook. Då såg hon riktigt snygg ut, fast med lömska ögon.
Utifrån sett, blev jag snabbt övertygad om att hon var "skyldig" till sexuellt nyttjande av dessa ynglingar som var i beroendeställning. Det gick liksom inte ihop - en 6-barnsmamma som är socionom, driver bolag för att ta hand om ensamkommande som hon har sex med - ynglingar som är yngre än en av hennes söner. Jag tänkte att det var verkligen inte förtroendeingivande.
Johanna har nog hållit på med sina tvivelaktiga förehavanden under lång tid, men hon tycktes bli helt fartblind i sin iver att tjäna pengar genom att nyttja flyktingsituationen. Hon verkade inte förstå att det inte var lämpligt att idka sex med narkotikaberoende barn från Afghanistan. De var ju snygga så attraktion uppstod. Då var Johanna fortfarande snygg och var till synes rik på pengar, hade fint välordnat hem, flera bilar o s v. Klart att grabbarna såg upp till henne innan de började må dåligt och förstå att det är något som är fel.
Påverkad av tablettbruk?
Johannas återkommande hjärnsläpp tyder på att hon varit påverkad av något preparat som förstärker hennes avsaknad av känslor som skuld och skam. Sammantaget med hennes sex-aptit på yngre män ligger det i linje med någon form av långvarigt bruk av något benzo-preparat som dessutom ofta kan spåras i människor som planerar och har begått våldsbrott.
Jag antar att polisen varit vakna och kontrollerat om Johanna bar på några spår-halter.
Hur det än är, så har bevisen mot Johanna stärkts, åklagarna har ordentligt på fötterna. Det blir nog ingen mer andra chans för henne. Hon kommer behöva extra skydd i fängelset.
Apropå hjärnsläpp. Det kan säkerligen bidra till hennes "hjärnsläpp" men jag tror huvuddelen hänför sig till att hon trasslat in sig totalt i sitt eget spindelnät av lögner. Speciellt när hennes egna barn inte dansar exakt efter hennes planer.
Sedan har hon ju stött på patrull(er) både från IF, sina föräldrar, sexskandalen, nedstängning av rörelsen, en kompanjon som avbröt verksamheten för att avsluta det hela med mord/mordförsök på sina egna föräldrar.
Nu sitter hon där häktad för mord på sin pappa och mordförsök mot mamma, samt har skammen att skuldbelägga sina egna barn för att dom inte ljuger (begår brott) för att rädda hennes skinn för det fruktansvärda brutala brott hon medvetet gjort mot barnens morfar och mormor.
Ondskan personifieras verkligen av Johanna Möller.