MR berättar om mordkvällen
"Först i Arbogarondellen ska kvinnan ha vänt sig mot sin unge pojkvän och förklarat resans syfte:
– Hon sa till mig, du måste gå och mörda mina föräldrar."
Han hävdar att han först sa nej, men efter påtryckningar gick han med på planen.
"– Jag tog aldrig upp kniven, det var hon som gav kniven till mig. Och inne i den här plastpåsen fanns det handskar också och hon sa att jag måste ta dem på mig först. Och sen gick jag in, berättade Mohammad Rajabi i förhör."
http://www.expressen.se/nyheter/han-vantade-utanfor-foraldrarnas-sovrum/
Här är bevisen...
Den 42-åriga kvinnan ska ha bett sin 13-åriga son att sitta barnvakt för de mindre barnen när hon och hennes dåvarande pojkvän begav sig ut till sommarstugan utanför Arboga för att mörda föräldrarna.
Vittnen har sett en roströd bil med två personer i närheten av sommarstugan. I 42-åringens roströda företagsbil, har kriminalteknikerna hittat blodspår vid passagerarsidan, blod som visat sig tillhöra mordoffret.
”Kan du smuggla dig till Norge?”
Ett annat samtal:
”Norge...Kan du smuggla dig dit? Det kan ju inte vara så djävla svårt...de kanske har satt en sändare på vår bil... Det är allvar, det är mord och jag vill inte bli dömd för mord eller medhjälp till mord och sitta i finkan i tio”.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/har-ar-bevisen-som-ska-falla-42-aringen
Om lägenheterna som JM och DB bodde i
Vi får nog veta mer, men så här tror jag att det gick till.
JM och Aki hade sålt huset. Hon och Aki skulle separera. Mamma och pappa köpte en lägenhet, en ganska dyr bostadsrätt (ca 3 mille om jag minns rätt) i samma område som dom bodde i själva. Överenskommelsen var att JM och tvillingarna skulle få bo där under förutsättning att hon skötte sig och betalade avgiften till föreningen. Lägenheten var en investering. Göran och Anki köpte lägenheten och betalade köpeskillingen. Det ansvar som dom överlät till JM kom genast tillbaka till dom själva. Om föreningen inte fick månadsavgiften eller om de boende störde eller på annat sätt bröt mot reglerna riskerade Göran och Anki att lägenheten tvångsförsåldes av föreningen och då kanske med förlust för ägarna.
Ett liknande arrangemang gjordes med DB, men det var en enklare och billigare lägenhet.
JM, MR och deras besökare störde grannar. JM betalade inte månadsavgiften och det resulterade i att Göran fick krav och hot om tvångsförsäljning från föreningen. Dessutom tog JM in MR, en till som fick bo i lägenheten.
Curlat bortom all rimlighet hade Göran och Anki redan gjort sedan länge. Kanske var det den överdrivna curligen som var orsak till ansvarslösheten? Det var dags för JM (och DB) att ta ansvar för sig själva! Göran och Anki satte äntligen ner foten. Om inte JM och DB tog sitt ansvar så skulle dom sägas upp.
Resten vet vi.
–