2017-05-01, 13:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag befarar att denna kvinna kommer att passa på att hämnas både på mamman och systern via diverse påståenden för att styrka bilden av en strävsamt arbetande småbarnsmamma som blivit ofördelaktigt behandlad av alla. Likt alla psykopater har hon i häktet stickat sig en rejält stor Offerkofta som täcker in de flesta i sin omgivning.

Lite lustigt (?) att JM själv bistått åklagaren så väl i indiciebyggandet.

LGW skall ju bevaka rätttegången så det skall bli intressant att skåda hans omdömen om både FUP likväl som det kommande "aktstycket" där JM har huvudrollen.

Du citerar skådespel du och spinner vidare på JM.

MR hade planerat och erkänt att han tänkte mörda JM han, flera gånger, för att dagen innan vara på plats med en kompis som dragit till Iran likt ett osynligt lavemang utan att kompisen fick förhöras av polis. Sedan berättar den "trovärdige" MR att han inte hade en aning om att JM och han var på väg till föräldrarna och full av droger ville slippa JMs "tjat" och bara därför genomförde attacken?

Som grädde på moset vill han ensam ta på sig dådet berättar han för en annan vän..

Ja nog blir det skådespel detta. Men ett skådespel Amanda kan plocka isär, för därtill skall alla förnekanden först tas upp.
Citera
2017-05-01, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stativera
Du citerar skådespel du och spinner vidare på JM.

MR hade planerat och erkänt att han tänkte mörda JM han, flera gånger, för att dagen innan vara på plats med en kompis som dragit till Iran likt ett osynligt lavemang utan att kompisen fick förhöras av polis. Sedan berättar den "trovärdige" MR att han inte hade en aning om att JM och han var på väg till föräldrarna och full av droger ville slippa JMs "tjat" och bara därför genomförde attacken?

Som grädde på moset vill han ensam ta på sig dådet berättar han för en annan vän..

Ja nog blir det skådespel detta. Men ett skådespel Amanda kan plocka isär, för därtill skall alla förnekanden först tas upp.

Johanna har inte något alibi för mordkvällen.
Citera
2017-05-01, 13:49
Medlem
lasternassummas avatar
MR berättar om mordkvällen
"Först i Arbogarondellen ska kvinnan ha vänt sig mot sin unge pojkvän och förklarat resans syfte:
– Hon sa till mig, du måste gå och mörda mina föräldrar."

Han hävdar att han först sa nej, men efter påtryckningar gick han med på planen.

"– Jag tog aldrig upp kniven, det var hon som gav kniven till mig. Och inne i den här plastpåsen fanns det handskar också och hon sa att jag måste ta dem på mig först. Och sen gick jag in, berättade Mohammad Rajabi i förhör."

http://www.expressen.se/nyheter/han-vantade-utanfor-foraldrarnas-sovrum/

Här är bevisen...
Den 42-åriga kvinnan ska ha bett sin 13-åriga son att sitta barnvakt för de mindre barnen när hon och hennes dåvarande pojkvän begav sig ut till sommarstugan utanför Arboga för att mörda föräldrarna.

Vittnen har sett en roströd bil med två personer i närheten av sommarstugan. I 42-åringens roströda företagsbil, har kriminalteknikerna hittat blodspår vid passagerarsidan, blod som visat sig tillhöra mordoffret.

”Kan du smuggla dig till Norge?”
Ett annat samtal:

”Norge...Kan du smuggla dig dit? Det kan ju inte vara så djävla svårt...de kanske har satt en sändare på vår bil... Det är allvar, det är mord och jag vill inte bli dömd för mord eller medhjälp till mord och sitta i finkan i tio”.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/har-ar-bevisen-som-ska-falla-42-aringen

Om lägenheterna som JM och DB bodde i
Vi får nog veta mer, men så här tror jag att det gick till.
JM och Aki hade sålt huset. Hon och Aki skulle separera. Mamma och pappa köpte en lägenhet, en ganska dyr bostadsrätt (ca 3 mille om jag minns rätt) i samma område som dom bodde i själva. Överenskommelsen var att JM och tvillingarna skulle få bo där under förutsättning att hon skötte sig och betalade avgiften till föreningen. Lägenheten var en investering. Göran och Anki köpte lägenheten och betalade köpeskillingen. Det ansvar som dom överlät till JM kom genast tillbaka till dom själva. Om föreningen inte fick månadsavgiften eller om de boende störde eller på annat sätt bröt mot reglerna riskerade Göran och Anki att lägenheten tvångsförsåldes av föreningen och då kanske med förlust för ägarna.
Ett liknande arrangemang gjordes med DB, men det var en enklare och billigare lägenhet.

JM, MR och deras besökare störde grannar. JM betalade inte månadsavgiften och det resulterade i att Göran fick krav och hot om tvångsförsäljning från föreningen. Dessutom tog JM in MR, en till som fick bo i lägenheten.

Curlat bortom all rimlighet hade Göran och Anki redan gjort sedan länge. Kanske var det den överdrivna curligen som var orsak till ansvarslösheten? Det var dags för JM (och DB) att ta ansvar för sig själva! Göran och Anki satte äntligen ner foten. Om inte JM och DB tog sitt ansvar så skulle dom sägas upp.

Resten vet vi.

Senast redigerad av lasternassumma 2017-05-01 kl. 13:52.
Citera
2017-05-01, 13:56
Medlem
Jag har funderat på en sak.
Hur tog sig den misstänkta JM från Thailand till Trondheim?
Flög hon till Oslo/Gardemoen från Thailand och sedan vidare till Trondheim?
Citera
2017-05-01, 14:03
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Johanna har inte något alibi för mordkvällen.

Vad kostar ett alibi, på marknaden? 10 000:-?
Vet vi hur många som fanns på listan över de som skulle tillfrågas om dom var beredda att ge JM alibi för mordkvällen för 10 000:-?

Det är ju två som vi vet, från brevet som hon skrev i häktet till dottern. Det kan ju finnas fler...

Är det vanligt att man försöker köpa alibi?
Vet vi någon mer misstänkt mördare som försökt komma undan genom att "köpa" alibi, eller är detta något som bara JM gör?

Citera
2017-05-01, 14:12
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Vad kostar ett alibi, på marknaden? 10 000:-?
Vet vi hur många som fanns på listan över de som skulle tillfrågas om dom var beredda att ge JM alibi för mordkvällen för 10 000:-?

Det är ju två som vi vet, från brevet som hon skrev i häktet till dottern. Det kan ju finnas fler...

Är det vanligt att man försöker köpa alibi?
Vet vi någon mer misstänkt mördare som försökt komma undan genom att "köpa" alibi, eller är detta något som bara JM gör?

Det är nog ganska vanligt. Betänk hur många förundersökningar som läggs ned i brist på bevis.
Sex-filmen är ju en sån, fast där fick väl inte Johanna chansen att betala för tystnad...

Priserna varierar nog beroende på tillgång och efterfrågan i de kriminella nätverken.
Citera
2017-05-01, 16:17
Medlem
Eftersöker en länk till de lappar JM skrivit under häktningstiden

Har haft en som visade flertalet av dessa, men hittar inte igen de nu.
Någon?

I en skrev bedyrade hon sin kärlek till barnen och att dom snart alla skulle vistas på "Gården" .... kan det varit föräldrarnas Sommarhus som avsetts där.
Citera
2017-05-01, 16:27
Medlem
Citat:
Eftersöker en länk till de lappar JM skrivit under häktningstiden

Har haft en som visade flertalet av dessa, men hittar inte igen de nu.
Någon?

I en skrev bedyrade hon sin kärlek till barnen och att dom snart alla skulle vistas på "Gården" .... kan det varit föräldrarnas Sommarhus som avsetts där.
Det här kanske? (Ursprungligen postat av lasernassumma, tror jag)
https://s22.postimg.org/i86fissnl/170430_brev_fr_n_JM_till_JB.jpg

Så visas en del här
http://www.tv4.se/nyheterna/klipp/arbogakvinnans-lappar-k%C3%A4rringen-ska-lida-3911978
Senast redigerad av tantigheter 2017-05-01 kl. 16:36.
Citera
2017-05-01, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter

Så visas en del här
http://www.tv4.se/nyheterna/klipp/arbogakvinnans-lappar-k%C3%A4rringen-ska-lida-3911978

Man kan lugnt säga att alla lappar hon skrivit inte direkt stärker hennes sak. Där pratar hon om ett hus i Strömstad. Det senaste lånet hon tog var på knappt 300.000:- uppgavs gälla ett köp av en båt till ett sommarställe.

Äger hon en fastighet i Strömstad?

Samtidigt ville hon köpa föräldrarnas Sommarställe, som å sin sida ville att det skulle säljas av mäklare via anbud (marknadsmässigt pris).

TACK för länkarna.
Citera
2017-05-01, 17:12
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter

Så visas en del här

Jadu, ju mer man läser om hur och vad JM gjort och försökt göra blir man alldeles nedstämd, det brukar att gå att finna något positivt i den uslaste av alla människor men det går fan inte att finna något som kan tala till JM,s fördel, hur fan kan någon bli så genomrutten?

Det där tilltaget att skylla på sin 13-åriga son tog fan priset, med en sådan mor så behöver man inte skaffa sig några ovänner, de kan i alla fall inte överträffa det lilla mamma försökte göra.
Citera
2017-05-01, 17:12
Medlem
Flera grannar i området där mordet och mordförsöket begicks den 3 augusti förra året, såg en sådan bil som polisen misstänker användes i samband med mordet. Det framgår av uppgifter i den 7 000 sidor tunga förundersökningen.
När hon gick upp från sjön klockan 21.45 såg hon en bil på vägen som körde väldigt sakta. Bilen var orange, rostfärgad en SUV-aktig bil, berättar grannen.
— Jag kan inte säga hur personerna såg ut, eller vilket kön det var, men jag kommer ihåg att jag reagerade på att passageraren tittade rakt fram när de passerade mig, berättar hon.
— Jag kan inte säga hur personerna såg ut, eller vilket kön det var, men jag kommer ihåg att jag reagerade på att passageraren tittade rakt fram när de passerade mig, berättar hon.
http://www.ekuriren.se/eskilstuna/flera-grannar-sag-misstankt-bil-vid-mordplatsen/
Citera
2017-05-01, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Jadu, ju mer man läser om hur och vad JM gjort och försökt göra blir man alldeles nedstämd, det brukar att gå att finna något positivt i den uslaste av alla människor men det går fan inte att finna något som kan tala till JM,s fördel, hur fan kan någon bli så genomrutten?

Det där tilltaget att skylla på sin 13-åriga son tog fan priset, med en sådan mor så behöver man inte skaffa sig några ovänner, de kan i alla fall inte överträffa det lilla mamma försökte göra.

JM gjorde en väl avvägd kalkyl säkerligen. Om hon själv fälls för mord får hon minst 15 år i fängelse. Om 13-årige sonen tar på sig och fälls för samma mord får han knappt något straff alls pga av sin ringa ålder. Han får väl ställa upp för moderskapet som en gång avlade, klämde fram och ammade honom? Det tycker nog JM är högst rimligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in