Citat:
CM ( AM ) festade till och hamnade i konflikt, CM överlevde och GM dog JM med pojkvän försökte avstyra det hela Vad i detta resonemang går egentligen inte att bevisa anser ni som har tillgång till dokument ( jag har tyvärr ingen tillgång ) I Sverige romantiseras ju " äldre damer " av någon anledning ! Sedan undrar jag varför CM ( AM ) förde kassabok över vad , vilket det uppges GM betalade till JM Det verkar ju som att CM ( AM ) hållit i en del trådar eller ? Om inte JMs pojkvän erkänt hade då CM ( AM ) fortfarande varit misstänkt ? Nu har hon CM ( AM ) tydligen skydd : varför det ? Tydligen hade CM ( AM ) begärt besöksförbud på JM vilket hon inte fick ! Hyrde de ut sommarhuset till någon " officiellt " ? Det fanns ju inga grannar som kunde se någonting eller ? Reagerar över att det " grandiosa " och välskötta sommarhuset inte hade en matchande båt vid bryggan : någon mer som gjort samma spontana reflektion ?
Att CM/AM,jag skriver Anki för enkelhetens skull och hennes man Göran,skulle ha "festat" till det under mordkvällen finns det inga belägg för hittills,men det får vi säkert svar på när FUP blir tillgänglig,förhoppningsvis på tisdag.
Vad får dig att måla upp ett scenario med att JM och MR skulle ha varit med i stugan under kvällen och avstyrt ett bråk mellan makarna?
Finns absolut inget som tyder på det.
Tycker inte att Anki romantiseras,tvärtom nästan med de fakta vi hittills har.Hon verkar vara en dam med "skinn på näsan",arbetat på bank under sitt yrkesliv och med den yrkeskunskapen förstått hur viktigt det är med dokumentation om vad de bidragit till sina döttrar.Naturligtvis vill en mor att det i slutändan skall bli rättvist mellan barnen.
Alla misstankar mot Anki är avskrivna,och att hon har skydd nu är inte konstigt,har skrivits tidigare i tråden att Johanna hade ett "hov" av kriminella afghaner som hon styrde över,bl a misshandeln av de två pojkarna hon hade sex med.
Att sommarstugan har varit uthyrd är inget som jag läst om tidigare,är det något du vet?
Att de inte har en matchande båt är inget jag reagerat på,de är över sextio,och en båt tar en del tid och ork att sköta.