2017-04-30, 22:56
Medlem
I sammanhanget vill jag även påminna om att G*bb J*n Stigs*on (u, a, s) - som är en följetong i sig själv - var i kontakt med pappa Alm och i alla fall som jag tolkat det hakat upp sig bland annat på Lindas tidigare penningtransaktioner.

Mannen ifråga har av allt att döma inte riktigt alla hemma och det finns ganska mycket han ställt till med. Hans inställning till och hantering av Quick-historien borde i sig ha gått till åtal, eller i vart fall gjort honom arbetslös.

Jag håller det inte för otroligt att det finns funnit/finns ytterligare kontakter mellan pappa Alm och G*bb J*n.
Citera
2017-04-30, 22:59
Medlem
Helt fantastskt vad faktaresistenta vissa e viss person härinne är. Trots överbevisade gång på gång o tagen med byxorna nere så fortsätter korståget för mördarfamiljen Alms räknning. Tävärr så får ni forysätta grina. Mördarmats vart inte dömd för mordet men kommer leva ett misserabelt liv så länge han han orkar. Hoppas alla är upplysta om familjen. Bra om den ruttna genpolen stängs.
Citera
2017-04-30, 23:32
Medlem
Jubberos avatar
Vulgostar.......... Du som känner Mats rätt bra, kan du passa på att fråga grabben vad han gjorde för inköp på macken, en relativt kort tid innan mordet på Linda.....och vad han skulle använda inköpet till?
Citera
2017-05-01, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leo293
Mats borde ha fått ett rejält skadestånd eftersom han uppenbarligen är utpekad som skyldig till ett brott han är friad från! Enligt min uppfattning solklart oskyldig.

Är du helt rubbad eller?

Domslut

Begångna brott
Brott mot griftefrid
Fängelse 1 år 6 månader

Följande åtal ogillas
Mord, dråp och vållande till annans död (första stycket i gärningsbeskrivningen i bilaga
1)

Av de två åtalspunkterna dömdes han för den första men friades från den andra.
Citera
2017-05-01, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svettet
Lögn? Knappast. Vi antar att Mats A inte flyttade kroppen och inte gjort sig skyldig till griftefridsbrott. Om han är övertygad om sin oskuld, varför överklagar han då inte domen? Svara mig på det min gode *argo.
Han har ju inget att förlora på det. Att acceptera domen = erkänna de omständigheter som åklagaren lägger fram.
Slutsats: Mats Alm inser att han kommer lindrigt undan med utfallet och vill inte riskera ett längre straff eller vidare utredning och accepterar domen. Juridiskt sett har han alltså erkänt den av åklagaren påstådda gärningen.
Mats har aldrig accepterat domen om griftefridsbrott, utan bestämt förnekad att han utfört något sådant brott.
Jag tror själv att det hade varit meningslöst att överklaga till Hovrätten, därför griftefridsbrottet är baserat på att Mats Alm var inte drogad.
Utredningen testade de droger som är vanligen förekommande i Sverige och Europa och de visade att några substanser från de drogerna hade inte Mats.
Därför drogs slutsatsen att han var inte drogad och att han ljög.
Det som man inte tycks ha känt till är att det fanns en drog Scopolamine som kommer från växtriket bland annat i Colombia, och den drogen ger exakt de verkningarna som Mats Alm beskrivit i förhören och som han agerat.
Scopolamine är mycket svår att spåra, men misstänkes att sådan drog använts, finns möjligheten att med håranalys få fram beviset.
Eftersom inget hårprov togs på Mats enligt FUP finns nog ingen möjlighet att bevisa det var Scopolamine drogen som användes mot Mats.
Däremot när man studerar hur den drogen verkar blir man övertygad att han blev drogad med Scopolamine, men det blir i så fall starka indicier men inte bevis.
Citera
2017-05-01, 03:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svettet
Är du helt rubbad eller?

Domslut

Begångna brott
Brott mot griftefrid
Fängelse 1 år 6 månader

Följande åtal ogillas
Mord, dråp och vållande till annans död (första stycket i gärningsbeskrivningen i bilaga
1)

Av de två åtalspunkterna dömdes han för den första men friades från den andra.
Förutsättningen att få resning i ett fall är att något nytt har tillkommit efter rättegången som förändrar förutsättningarna för domen.
I Mats fallet är det drogen Scopolamin som tillkommit som gör att det kan påstås att Mats Alm blev drogad, som han framförde vid förhören.
Det skulle medföra att domen om griftefridsbrott var felaktig.
Det går inte att förneka eller bevisa att det inte var Scopolamin som han blev drogad med, därför någon sådan test mot den drogen gjordes inte.

Om Mats Alm skulle begära resning och vinna den,
han skulle bli berättigad till ett stort skadestånd finns ingen tvekan om det.
Han förlorade sitt jobb som lärare genom anklagan och domen för griftefridsbrott.
Sedan satt han lång tid häkad.
Griftefridsbrott kan ses som en lindrigt brott i vanliga fall men i det här fallet mot Mats blir det annorlunda.
Det påstods att det var ingen annan som visste var kroppen fanns utan Mats och därför var det han som tagit kroppen till fyndplatsen.
Om det framkommit med bevis att Mats var drogad skulle han ha mottagit drogen från kidnapparna och då visste de att Linda var mördad och var kroppen fanns.
Mats Alm dömdes för att han skulle ha flyttat kroppen från en mordplats som ingen visste var den fanns och till fyndplatsen.
Sedan fanns det inga bevis att han flyttat någon kropp utan är ett antagande.
Men att döma en person för griftefridsbrott att han flyttat kroppen från mordplatsen blir samma sak som att påstå han mördade offret också.
Mats Alm blev friad i Tingsrätten från alla mordanklagelser.
Senast redigerad av Fagro 2017-05-01 kl. 03:24.
Citera
2017-05-01, 05:04
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Förutsättningen att få resning i ett fall är att något nytt har tillkommit efter rättegången som förändrar förutsättningarna för domen.
I Mats fallet är det drogen Scopolamin som tillkommit som gör att det kan påstås att Mats Alm blev drogad, som han framförde vid förhören.
Det skulle medföra att domen om griftefridsbrott var felaktig.
Det går inte att förneka eller bevisa att det inte var Scopolamin som han blev drogad med, därför någon sådan test mot den drogen gjordes inte.

Om Mats Alm skulle begära resning och vinna den,
han skulle bli berättigad till ett stort skadestånd finns ingen tvekan om det.
Han förlorade sitt jobb som lärare genom anklagan och domen för griftefridsbrott.
Sedan satt han lång tid häkad.
Griftefridsbrott kan ses som en lindrigt brott i vanliga fall men i det här fallet mot Mats blir det annorlunda.
Det påstods att det var ingen annan som visste var kroppen fanns utan Mats och därför var det han som tagit kroppen till fyndplatsen.
Om det framkommit med bevis att Mats var drogad skulle han ha mottagit drogen från kidnapparna och då visste de att Linda var mördad och var kroppen fanns.
Mats Alm dömdes för att han skulle ha flyttat kroppen från en mordplats som ingen visste var den fanns och till fyndplatsen.
Sedan fanns det inga bevis att han flyttat någon kropp utan är ett antagande.
Men att döma en person för griftefridsbrott att han flyttat kroppen från mordplatsen blir samma sak som att påstå han mördade offret också.
Mats Alm blev friad i Tingsrätten från alla mordanklagelser.

Ja, det har tillkommit flera nya saker.

Det du har sagt här på Flashback är tillräckligt för att få Lars Alm åtalad för medhjälp till mord.

Det judensau, Vulgostar, Leo293 har sagt här är tillsammans med teknisk bevisning snart tillräckligt för att få Mats Alm åtalad och fälld för mord. Saknas bara två små saker och där fortsätter undersökningar, vilka inte talar till Mats Alms fördel.

Just nu är tiden en viktig faktor. Det mesta skulle falla om Mats erkänner mordet som dråp och åtalas och fälls för dråp. Då får han för kort straff, max 4 år, troligen mindre än 2 år, för att det har begåtts för länge sedan. Hans nesliga far Lars Alm kommer undan helt från straff för att då blir de brotten nedlagda p.g.a preskription. Bara när Mats Alm kan åtalas för mord så kan Lars Alm åtalas. Jag vill att Mats Alm skall dömas för mord till minst 10 år.

Skulle Mats Alm fällas för dråp kommer det bli omöjligt att få till stånd ett åtal för mord.

Skopolamin finns det inget fog för. Gärningsbeskrivningen stämmer inte överens med fakta. Att ens dra upp något sådant skulle bara bevisa att Mats Alm fortsätter att ljuga.
Citera
2017-05-01, 06:38
Medlem
Vulgostars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero
Vulgostar.......... Du som känner Mats rätt bra, kan du passa på att fråga grabben vad han gjorde för inköp på macken, en relativt kort tid innan mordet på Linda.....och vad han skulle använda inköpet till?

Jag har aldrig träffat karln. Men jag skulle tro korv och bröd med kaffe, det köper många i just mackar för att fylla på kistan.
Citera
2017-05-01, 06:44
Medlem
Vulgostars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Ja, det har tillkommit flera nya saker.

Det du har sagt här på Flashback är tillräckligt för att få Lars Alm åtalad för medhjälp till mord.

Det judensau, Vulgostar, Leo293 har sagt här är tillsammans med teknisk bevisning snart tillräckligt för att få Mats Alm åtalad och fälld för mord. Saknas bara två små saker och där fortsätter undersökningar, vilka inte talar till Mats Alms fördel.

Just nu är tiden en viktig faktor. Det mesta skulle falla om Mats erkänner mordet som dråp och åtalas och fälls för dråp. Då får han för kort straff, max 4 år, troligen mindre än 2 år, för att det har begåtts för länge sedan. Hans nesliga far Lars Alm kommer undan helt från straff för att då blir de brotten nedlagda p.g.a preskription. Bara när Mats Alm kan åtalas för mord så kan Lars Alm åtalas. Jag vill att Mats Alm skall dömas för mord till minst 10 år.

Skulle Mats Alm fällas för dråp kommer det bli omöjligt att få till stånd ett åtal för mord.

Skopolamin finns det inget fog för. Gärningsbeskrivningen stämmer inte överens med fakta. Att ens dra upp något sådant skulle bara bevisa att Mats Alm fortsätter att ljuga.

Jag tror Mats kommer bli helt friad från misstankar. Har polisen något plagg kvar från Linda så finns nog spår av scopolamine även där. Polisen är naturligtvis inne här med jämna mellanrum och läser de om scopolamine-teorien så lovar jag att de lägger in högsta växeln, inte tu tal om detta.

Beträffande skadeståndet tror jag med tanke på den mobbing som förekommit av bl.a. Leif GW Ski¤hög så är det mer än 10 mille som plåster på såren.
Citera
2017-05-01, 06:47
Medlem
Vulgostars avatar
Citat:
Mats har aldrig accepterat domen om griftefridsbrott, utan bestämt förnekad att han utfört något sådant brott.
Jag tror själv att det hade varit meningslöst att överklaga till Hovrätten, därför griftefridsbrottet är baserat på att Mats Alm var inte drogad.
Utredningen testade de droger som är vanligen förekommande i Sverige och Europa och de visade att några substanser från de drogerna hade inte Mats.
Därför drogs slutsatsen att han var inte drogad och att han ljög.
Det som man inte tycks ha känt till är att det fanns en drog Scopolamine som kommer från växtriket bland annat i Colombia, och den drogen ger exakt de verkningarna som Mats Alm beskrivit i förhören och som han agerat.
Scopolamine är mycket svår att spåra, men misstänkes att sådan drog använts, finns möjligheten att med håranalys få fram beviset.
Eftersom inget hårprov togs på Mats enligt FUP finns nog ingen möjlighet att bevisa det var Scopolamine drogen som användes mot Mats.
Däremot när man studerar hur den drogen verkar blir man övertygad att han blev drogad med Scopolamine, men det blir i så fall starka indicier men inte bevis.

Scopolaminegänget i Paris var från Lindas hemstad. Jag tycker inte man behöver mer fakta för att inse hur Linda dog. Det borde instiftas ett pris som delas ut till Mats och hans far. Medborgarpriset!
Citera
2017-05-01, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leo293
Minns kampanjen mot Mats Alm i massmedia och i Efterlyst, följde den vecka in och ut! Mats framträdde hos pajasen och jag tycker han gjorde ett mycket trovärdigt intryck, - Mats visade känslor som om han uppriktigt saknade Linda och hur psykologer med flera kunde få det till att det inte var äkta är för mig en gåta. Detta pågick vecka ut och vecka in, Efterlyst körde en kampanj och polisen kunde inte nonchalera anklagelserna utan gick från att se Mats Alm som helt oskyldig till misstänkt för hennes försvinnande, märk väl att det var efter det som han blev kidnappad av kineserna som han blev efterlyst och anhållen i sin utevaro.
Det går tyvärr inte att skriva ut vilka man misstänker utan att bli anklagad för falsk angivelse, därför avstår jag.
Enligt FUP 2548
När Mats kom från fyndplatsen till Gauffins stuga den första polispatrullen till platsen var Jens och Liselotte.
Jens ger en mycket utförlig beskrivning om tillståndet för Mats, han pratade stötvis och gjorde upprepningar, när han nämnde Linda grät han hejdlöst. Han försökte svara Jens så gott han kunde.
Polisen med Gauffin såg till att han fick filtar och höll värmen som motverkar chocktillstånd.
Polismannen Jens beskriver i förhör att han upplevde honom som synbart påverkat av något medel.

Lars Gauffin var den första personen som påträffade Mats. Gauffins tanke var att någon "försökte sätta dit honom" och placerat honom vid den döda kroppen.
Gauffin uppfattade Mats som chockad, andfådd och pratade i staketto (kanske menas hackit) men såg i övrigt fräsch ut.
Till saken hör att Gauffin jobbade vid försvaret och var utbildad för att avgöra om personer kommit i chocktillstånd.
Nu var det ett flertal privatpersoner vid Gauffins stuga som ansåg att Mats var i något chocktillstånd.
Jag anser det som helt obegripligt att det sedan påstods att Mats spelade teater. Det är samma sak när han blev inbjuden till "Efterlyst" och där blev anklagad att det var han som mördat Linda.
Självklart tog han mycket illa vid sig, vem skulle inte ha gjort det, han sörjde Linda och hade inte kommit över sorgeperioden.
Helt vedervärdigt det programmet "Efterlyst" och sedan all smutskastning mot Mats och familjen, som måste ses som den värsta mobbingen som någinsin gjorts i Sverige.
Senast redigerad av Fagro 2017-05-01 kl. 07:55.
Citera
2017-05-01, 08:40
Medlem
Citat:
Enligt FUP 2548
När Mats kom från fyndplatsen till Gauffins stuga den första polispatrullen till platsen var Jens och Liselotte.
Jens ger en mycket utförlig beskrivning om tillståndet för Mats, han pratade stötvis och gjorde upprepningar, när han nämnde Linda grät han hejdlöst. Han försökte svara Jens så gott han kunde.
Polisen med Gauffin såg till att han fick filtar och höll värmen som motverkar chocktillstånd.
Polismannen Jens beskriver i förhör att han upplevde honom som synbart påverkat av något medel.

Lars Gauffin var den första personen som påträffade Mats. Gauffins tanke var att någon "försökte sätta dit honom" och placerat honom vid den döda kroppen.
Gauffin uppfattade Mats som chockad, andfådd och pratade i staketto (kanske menas hackit) men såg i övrigt fräsch ut.
Till saken hör att Gauffin jobbade vid försvaret och var utbildad för att avgöra om personer kommit i chocktillstånd.
Nu var det ett flertal privatpersoner vid Gauffins stuga som ansåg att Mats var i något chocktillstånd.
Jag anser det som helt obegripligt att det sedan påstods att Mats spelade teater. Det är samma sak när han blev inbjuden till "Efterlyst" och där blev anklagad att det var han som mördat Linda.
Självklart tog han mycket illa vid sig, vem skulle inte ha gjort det, han sörjde Linda och hade inte kommit över sorgeperioden.
Helt vedervärdigt det programmet "Efterlyst" och sedan all smutskastning mot Mats och familjen, som måste ses som den värsta mobbingen som någinsin gjorts i Sverige.

Hur länge låg han på sjukhus för sina svåra brännskador?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in