2017-04-30, 21:08
Medlem
Auunis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Att vi vinner titeln igen är bara underbart men visst så kunde jag önska mer av huvudkonkurenterna bra motstånd ger ett bättre Bayern.
Fast det behöver inte bli ett Patrik Andersson-avslut på säsongen nog för att just den segern var den bästa någonsin känslomässigt men det var fan inte bra för min hälsa.

Citat:
Ursprungligen postat av Orangina
Mycket tråkigt är det, men det är ju som så läget ser ut just nu. Bayern köper upp sina konkurrenter och ingen har möjlighet att utmana på allvar.

Men men, snart ska det bli andra bullar när Vfb är tillbaka i BL

Red Bull är one-hit wonder för övrigt. Werner kommer självklart att utvecklas ytterliggare. Men Forsberg-hypen kommer att stagnera enligt mina beräkningar.

En mittenplacering är att vänta för Red Bull.

Hur ser ni på BMs förtsatta dominans i Bundesliga? Kommer något lag ha chans att på riktigt utmana Bayern om guldet, eller är det redan klart att BM vinner även nästa säsong? Och nästa igen efter det? Etc.

Man måste dock ge credd till BM för deras taktik att köpa de bästa spelarna från övriga lag i serien. Dels stärker man sitt egna bygge, och i samma veva försvagar man sina konkurrenter. Säga vad man vill om att göra så, men det fungerar ju uppenbarligen. BM utnyttjar sina ekonomiska muskler för att prenumerera på ligatiteln.
Citera
2017-04-30, 21:12
Medlem
Germanofils avatar
En rafflande omgång är till ända och det finns massor att kommentera. Först av allt så noterar jag att Hoffenheim ligger på en direktplats till CL. Kommer att bli en helt bisarr upplevelse för fans från europeiska metropoler som Milano, Barcelona och London att besöka den bondhålan. Nu ligger visserligen Stadion i Sinsheim (ca 35.000 invånare) vilket är lite mer civiliserat men ändå.

Som jag skrev tidigare behöver det inte nödvändigtvis vara en fördel för Hamburg att möta tre bottenkonkurrenter nu i sluttampen. Storstryk i dagens sexpoängsmatch mot FCA. Spelar man så mot Wolfsburg och Mainz lär man ta en kvalplats som bäst.

På tal om kvalplatsen så är det där mitt Hannover befinner sig just nu. Ett plusmål mindre än ärkerivalerna Braunschweig. Vore inte kul med en kvalmatch mellan HSV och H96. Dessa föreningar är ju egentligen "bröder" men i en sådan situation skulle det nog kunna bli en hel del stök. Självklart lever hoppet om en direktuppflyttningsplats ännu för Hannovers del. Får hoppas på att få lite hjälp av Union som ju möter Braunschweig nästa vecka.

I botten av Zweite ser det som skrivet trist ut för 1860 München. Fördelen är dock att man nu som avslutning möter tre lag som inte har någonting att spela för.
Citera
2017-05-01, 11:04
Medlem
Oranginas avatar
Citat:
Helvete vad vi plundrat klubbar vi har tagit Costa Coman Bernat Lahm Hummels Alaba Alonso Vidal Martinez Ribéry Boateng Robben Müller Thiago Kimmich mm från andra Bundesliga klubbar.

Märkligt att Stuttgart som är en så bra klubb att ta fram talanger inte lyckas behålla någon.
Kan det vara så att det är en skitklubb att representera?
Jag vet att du är sur över att Ulreich kom till Bayern men det är livet.

En irrelevant målvakt gråter jag inga floder över

Däremot sved det mycket att tappa spelare som Gomez och Kimmich till er.

Skitklubb? Pff, var inte barnslig nu..
Citera
2017-05-01, 12:53
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
En irrelevant målvakt gråter jag inga floder över

Däremot sved det mycket att tappa spelare som Gomez och Kimmich till er.

Skitklubb? Pff, var inte barnslig nu..
Fast nu hade mig veterligt Kimmich redan lämnat för Leipzig innan han kom till oss du kan väl inte mena att vi tog han ifrån Stuttgart

Nä jag bara jävlas Stuttgart är en fin klubb som kanske fått det bättre ekonomiskt tack vare MBs köp av 10% av klubben.
Citera
2017-05-01, 13:40
Medlem
Oranginas avatar
Citat:
Fast nu hade mig veterligt Kimmich redan lämnat för Leipzig innan han kom till oss du kan väl inte mena att vi tog han ifrån Stuttgart

Nä jag bara jävlas Stuttgart är en fin klubb som kanske fått det bättre ekonomiskt tack vare MBs köp av 10% av klubben.

Vi hade en återköpsklausul på 750 000 Euro på honom, som vi aktiverade och sedan sålde till er för 7 millioner Euro.

Så, ja. Ni köpte honom från oss.
Citera
2017-05-01, 13:55
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Vi hade en återköpsklausul på 750 000 Euro på honom, som vi aktiverade och sedan sålde till er för 7 millioner Euro.

Det var som attans det hade jag missat / förträngt.
Citera
2017-05-01, 14:44
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
På tal om kvalplatsen så är det där mitt Hannover befinner sig just nu. Ett plusmål mindre än ärkerivalerna Braunschweig. Vore inte kul med en kvalmatch mellan HSV och H96. Dessa föreningar är ju egentligen "bröder" men i en sådan situation skulle det nog kunna bli en hel del stök. Självklart lever hoppet om en direktuppflyttningsplats ännu för Hannovers del. Får hoppas på att få lite hjälp av Union som ju möter Braunschweig nästa vecka.

I botten av Zweite ser det som skrivet trist ut för 1860 München. Fördelen är dock att man nu som avslutning möter tre lag som inte har någonting att spela för.

Hade någon för ett par år sen sagt att Christoffer Nyman skulle vara den som jävlades när Hannover försökte ta sig tillbaka till Bundesliga hade jag skrattat. Måtte den fan kyla ner sig till matchen mot Union. Braunschweig möter ju dessutom bottenlagen i sina sista matcher...
Citera
2017-05-01, 16:04
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:

Vilken fantastisk affär för båda lagen, ungefär halva slanten man får för CL-kvalifikation i Tyskland.
Citera
2017-05-01, 18:13
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
En rafflande omgång är till ända och det finns massor att kommentera. Först av allt så noterar jag att Hoffenheim ligger på en direktplats till CL. Kommer att bli en helt bisarr upplevelse för fans från europeiska metropoler som Milano, Barcelona och London att besöka den bondhålan. Nu ligger visserligen Stadion i Sinsheim (ca 35.000 invånare) vilket är lite mer civiliserat men ändå.

Som jag skrev tidigare behöver det inte nödvändigtvis vara en fördel för Hamburg att möta tre bottenkonkurrenter nu i sluttampen. Storstryk i dagens sexpoängsmatch mot FCA. Spelar man så mot Wolfsburg och Mainz lär man ta en kvalplats som bäst.

Känns som att det bara är dags för HSV att åka ur. Börjar tröttna rejält på allt snack om HSV och hur misskötta dom är. Inte ens roligt att ha samma visa varje år.

Åk bara ur och börja om eller förbli ett värdelöst lag.
Citera
2017-05-01, 18:25
Medlem
Oranginas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Kalle
Vilken fantastisk affär för båda lagen, ungefär halva slanten man får för CL-kvalifikation i Tyskland.

Vet ej om du är ironisk eller inte. Men nej, inte bra på något sätt att sälja en sådan spelare som Kimmich för att sedan åka ur ett kort tag efter.

Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Känns som att det bara är dags för HSV att åka ur. Börjar tröttna rejält på allt snack om HSV och hur misskötta dom är. Inte ens roligt att ha samma visa varje år.

Ja, det är på tiden att HSV tar en vända i Zweite. Intressant att se vilket nytt bottenlag Kostic väljer.

Har gärna ner både HSV och Volkswagen. Så Ingolstadt får gärna börja vinna!
Citera
2017-05-01, 18:27
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale

Ja. Jag tror ju tex att Stuttgart kommer må bra av denna säsongen och fått rensat ut och komma tillbaka som den klubb man har potential att vara..man likt HSV hängde på gärdesgården i ett par säsonger.
Citera
2017-05-01, 19:00
Medlem
Oranginas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Ja. Jag tror ju tex att Stuttgart kommer må bra av denna säsongen och fått rensat ut och komma tillbaka som den klubb man har potential att vara..man likt HSV hängde på gärdesgården i ett par säsonger.

Precis. Både Vfb och HSV har varit i en negativ spiral rätt så länge.

Att ta ett mellanår i Zweite, rensa truppen och komma tillbaka med vinnaranda i omklädningsrummet är något som är extremt viktigt.

Förutom att jag ogillar HSV, så tror jag att de behöver börja om på nytt, likt vi gjorde. Även om jag ej ansåg att vi behövde det innan. Vi hade en spelartrupp som var god för mitten/EL-platserna, men underpresterade något grovt. HSV är bara dåliga rakt igenom, så ett år i Zweite skulle göra de gott.

Bara att kolla på nykomlingarna Freiburg och Red Bull i år så ser vi hur viktigt det är med vinnarkulturen i omklädningsrummet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in