En rafflande omgång är till ända och det finns massor att kommentera. Först av allt så noterar jag att Hoffenheim ligger på en direktplats till CL. Kommer att bli en helt bisarr upplevelse för fans från europeiska metropoler som Milano, Barcelona och London att besöka den bondhålan.

Nu ligger visserligen Stadion i Sinsheim (ca 35.000 invånare) vilket är lite mer civiliserat men ändå.
Som jag skrev tidigare behöver det inte nödvändigtvis vara en fördel för Hamburg att möta tre bottenkonkurrenter nu i sluttampen. Storstryk i dagens sexpoängsmatch mot FCA. Spelar man så mot Wolfsburg och Mainz lär man ta en kvalplats som bäst.
På tal om kvalplatsen så är det där mitt Hannover befinner sig just nu. Ett plusmål mindre än ärkerivalerna Braunschweig. Vore inte kul med en kvalmatch mellan HSV och H96. Dessa föreningar är ju egentligen "bröder" men i en sådan situation skulle det nog kunna bli en hel del stök. Självklart lever hoppet om en direktuppflyttningsplats ännu för Hannovers del. Får hoppas på att få lite hjälp av Union som ju möter Braunschweig nästa vecka.
I botten av Zweite ser det som skrivet trist ut för 1860 München. Fördelen är dock att man nu som avslutning möter tre lag som inte har någonting att spela för.