2017-04-29, 22:09
Medlem
Germanofils avatar
Grattis Bayern till guldet!
Citera
2017-04-29, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil

4:e, 5:e eller 6:e året i rad?

Kan RBL utmana nästa år med 2-3 bra förstärkningar?
Det var ju ordentlig klasskillnad när de möttes.
Citera
2017-04-29, 22:19
Medlem
Auunis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bevarass

4:e, 5:e eller 6:e året i rad?

Kan RBL utmana nästa år med 2-3 bra förstärkningar?
Det var ju ordentlig klasskillnad när de möttes.

Femte i rad!

Får jag spå nästa säsong fritt utefter hur lagen ser ut i nuläget tror jag inte RBL kommer kunna utmana BM. Då tror jag det är större chans att Dortmund steppar upp sitt game och deltar i titelracet. Missförstå mig inte; RBL kommer fortfarande tillhöra toppen av BL, men jag tror inte att det kommer räcka hela vägen. Tippar på att en del av deras spelare har en ny klubbadress nästa säsong.
Citera
2017-04-29, 22:45
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Tack. Du nog vet vilket lag utom Union jag önskar upp mest. Men idag är jag mer Hammarbyare än Bayernfan, trots jag inte kunde se matchen på plats.
Citera
2017-04-30, 12:18
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Danke es freut mich sehr.

Ancelotti är fan kung hans uttalande efter gårdagens match säger allt.
Vi kommer vinna trippeln
Citera
2017-04-30, 12:22
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auuni
Där var det klart; Bayern München är mästare för femte året i rad.

Jag har inget favoritlag (eller hatlag heller för den delen) i Bundesliga, utan jag tycker enbart om att se på bra fotboll. Samt så gillar jag att tysk fotboll ackompanjeras av en passionerad läktarkultur. Men är det inte lite tråkigt när ett lag prenumererar på ligatiteln såsom BM gör? För egen del (som neutral supporter alltså ) hade det varit mer intressant om det var fyra-fem lag som fightades varje säsong om titeln. Vad säger panelen här i tråden? Har ni mer eller mindre vant er vid att BM vinner i slutändan, oavsett hur underdogs (i det här fallet Leipzig) ibland sticker upp?

Hur som; grattis till er Bayernsupporters! Lördag och serieguld är ju en härlig kombo.
Att vi vinner titeln igen är bara underbart men visst så kunde jag önska mer av huvudkonkurenterna bra motstånd ger ett bättre Bayern.
Fast det behöver inte bli ett Patrik Andersson-avslut på säsongen nog för att just den segern var den bästa någonsin känslomässigt men det var fan inte bra för min hälsa.
Citera
2017-04-30, 12:31
Medlem
cyberkalles avatar
Nu är jag lite full och funderar lite extra.

Undra om det inte var en nackdel för Dortmund att dom vann över Bayern jag menar att jag tror inte att Tuchel är rätt man att leda dom till ligatiteln jag tror att det hade varit bäst om dom tagit in Nagelsmann.
Nu blev han lite hjälte istället efter cupen.

Jag kan ha fel.
Citera
2017-04-30, 13:24
Medlem
Oranginas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auuni
Där var det klart; Bayern München är mästare för femte året i rad.

Jag har inget favoritlag (eller hatlag heller för den delen) i Bundesliga, utan jag tycker enbart om att se på bra fotboll. Samt så gillar jag att tysk fotboll ackompanjeras av en passionerad läktarkultur. Men är det inte lite tråkigt när ett lag prenumererar på ligatiteln såsom BM gör? För egen del (som neutral supporter alltså ) hade det varit mer intressant om det var fyra-fem lag som fightades varje säsong om titeln. Vad säger panelen här i tråden? Har ni mer eller mindre vant er vid att BM vinner i slutändan, oavsett hur underdogs (i det här fallet Leipzig) ibland sticker upp?

Hur som; grattis till er Bayernsupporters! Lördag och serieguld är ju en härlig kombo.

Mycket tråkigt är det, men det är ju som så läget ser ut just nu. Bayern köper upp sina konkurrenter och ingen har möjlighet att utmana på allvar.

Men men, snart ska det bli andra bullar när Vfb är tillbaka i BL

Red Bull är one-hit wonder för övrigt. Werner kommer självklart att utvecklas ytterliggare. Men Forsberg-hypen kommer att stagnera enligt mina beräkningar.

En mittenplacering är att vänta för Red Bull.
Citera
2017-04-30, 14:18
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orangina
Mycket tråkigt är det, men det är ju som så läget ser ut just nu. Bayern köper upp sina konkurrenter och ingen har möjlighet att utmana på allvar.

Red Bull är one-hit wonder för övrigt. Werner kommer självklart att utvecklas ytterliggare. Men Forsberg-hypen kommer att stagnera enligt mina beräkningar.

Helvete vad vi plundrat klubbar vi har tagit Costa Coman Bernat Lahm Hummels Alaba Alonso Vidal Martinez Ribéry Boateng Robben Müller Thiago Kimmich mm från andra Bundesliga klubbar.

Märkligt att Stuttgart som är en så bra klubb att ta fram talanger inte lyckas behålla någon.
Kan det vara så att det är en skitklubb att representera?
Jag vet att du är sur över att Ulreich kom till Bayern men det är livet.
Citera
2017-04-30, 15:38
Medlem
Grus-Kalles avatar
Sådärja, nu är Sechzig tillbaka på relegationsplats efter en utflykt uppåt i tabellen...det var sannolikt en hedersam förlust med 0-1 mot de andra lejonen, men inga stilpoäng för det.
Citera
2017-04-30, 15:51
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orangina

FC Bayern har i alla tider köpt den bästa tyska landslagsmannen utanför klubben, för att de tack vare sin sunda ekonomi kan göra det. Redan Ballack och Deisler 2002/03 för 6 resp. 9 MEUR för 15 år sedan - vilket var mycket pengar då - samt naturligtvis utländska toppspelare i andra BL-klubbar som Zé Roberto för 9,5 MSEK samma år.
Citera
2017-04-30, 18:23
Medlem
Steff83s avatar
Såhär dominanta har Bayern aldrig varit..trots att man alltid tänker sig att dom varit det. Det är Peps förtjänst delvis. Men jag tror på Carlo nu och det gör ledningen också. Tror alla bitar kommer mer på plats nästa säsong. Detta har varit en övergångssäsong från ett annat system.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in