Citat:
Ursprungligen postat av
TobbeGubben
Sitter och flummar igenom era inlägg och kan säga att jag är avundsjuk på er som kan springa.
Varvet den 20 maj har jag sett framemot förra året då jag oturligt fick stryka mig p g a löparknä.
Har tränat hela vintern och gjort det lugnt och fint.
Nu en månad innan varvet drar man på sig värsta influensan. Kände att det var bättre i söndags så jag tog en rask promenad.
Dagen efter vaknar man med feber, ont i halsen och huvudet. Nu har det gått ytterliggare 5 dagar och har världens bihåleinflammation. Febern har inte heller släppt.
Ingen direkt optimal uppladdning inför varvet, om man ens hinner bli kry inför varvet. Så känns det inte så roligt att springa det längre. Känns inget vidare att ställa sig på startlinjen och inte veta vilken form man har..
Har inte varit sjuk på över 3 år, hur lyckas man få det just nu?
Om du blir kry inför varvet så tycker jag att du ska köra på din plan du hade innan du blev sjuk. All träning du lagt ner finns ju kvar, formen försvinner inte bara sådär. Hade en liknande situation för några år sen, en bra vinter och tidig vår träningsmässigt och sen en bristning i vaden i april. Fick till två långpass mellan skadan och Varvet, men lyckades persa ändå.
Krya på dig, lycka till på Varvet. Tränar själv för en ultra i juni, många goa långpass blir det.