2017-04-28, 17:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Bra re-match mellan Murray och Ramos. Men jag har nog sällan sett Murray serva så dåligt. Ryckte upp sig på slutet och vann i avgörande tiebreaket iaf, Ramos servade för matchen.

Han servade dock jävligt bra i tiebreaket. Ramos hade 0-40 vid 4-4 i Murrays serve i andra set.

Fan vad Murray är irriterande med sitt ständiga gnäll. Muttrade för sig själv kontinuerligt medan jag tittade.

Tror Thiem spöar honom. Dags för Thiem att växa upp nu.
Citera
2017-04-28, 21:36
Medlem
Lite synd att Ramos inte vann. Hans utveckling som tennisspelare förtjänade ett bättre öde. Det ska bli intressant att se hur långt upp på rankingen han kan nå.
Citera
2017-04-28, 21:57
Medlem
Elias kvalar till Estoril så ingen skada som det verkar då, möter en portugise , Monteiro första rundan, borde kunna klara den , om så blir fallet blir det nog Escobedo i kvalfinal.
Citera
2017-04-29, 16:40
Medlem
Elias hade full huggning mot en portugise rankad runt 500 , vann först efter närmare 3 timmar , formen måste va ruskigt usel.
Ger han inte stora möjligheter vinna kvalfinalen mot escobedo, amerikanens bästa underlag kanske inte är grus men
Citera
2017-04-29, 16:42
Medlem
AlbusDumbledores avatar
Allt tyder på att Federer eller Nadal blir världsetta igen i slutet av året.
Citera
2017-04-29, 19:53
Medlem
barnets avatar
Murray och Djokovic är verkligen båda två under isen. Kan bli en ruskigt intressant Franska öppna.
Citera
2017-04-29, 22:48
Medlem
Murray måste hittills ha varit den svagaste världsettan någonsin av de som varit etta under en längre tid(?) Helt sjukt hur dåligt han har presterat den här säsongen. Idag får han stryk igen det känns till och med väntat.

Citat:
Ursprungligen postat av barnet
Murray och Djokovic är verkligen båda två under isen. Kan bli en ruskigt intressant Franska öppna.

Normalt sett så skulle jag svara på din kommentar att Murray och Djokovic, (ettan och tvåan i världen) kommer att höja sig när det är dags men båda två har helt enkelt varit för dåliga, jag tror definitivt inte att någon av dem vinner franska i år.

Citat:
Ursprungligen postat av AlbusDumbledore
Allt tyder på att Federer eller Nadal blir världsetta igen i slutet av året.

Ja, det skulle vara konstigt annars. Man ska dessutom komma ihåg att Federer inte spelade efter Wimbledon förra säsongen, så allt han drar in där blir bara plus.
Citera
2017-04-30, 14:29
Medlem
Elias vann mot den ca 100 platser bättre rankade Escobedo 6-1, 6-4, bra så långt
Citera
2017-04-30, 14:29
Medlem
Elias kvalar in , 6-1 6-4 mot Escobedo, jag förstår mig inte på pojken, ena dagen har han fullt jobb med en 500 rankad och sedan blåser han i stort sett banan med escobedo även om 2:a var jämnare,kvalitet verkar finnas. i första verkar Elias servat enormt , 90 % första in , tror han låg på över 80 totalt , inte en enda breakboll emot.
Möter Anderson,berlocq, Sousa eller Edmund nu
Citera
2017-04-30, 14:32
Medlem
Bra gjort av E. Ymer att slå Escobedo i kvalfinalen till Estoril med 6-1, 6-4. Escobedo är nog bättre på snabba underlag som nämnts men har gått riktigt bra i år och var i ATP-semi häromsistens.
Citera
2017-04-30, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Bra gjort av E. Ymer att slå Escobedo i kvalfinalen till Estoril med 6-1, 6-4. Escobedo är nog bättre på snabba underlag som nämnts men har gått riktigt bra i år och var i ATP-semi häromsistens.

Tog set av Bellucci förra veckan på grus tex .
Kan inte du förklara för mig hur man vinner mot en 500 rankad portugise efter 3 timmar ena dagen ich sedan slår Escobedo rätt enkelt i 2 raka ? Jag förstår nämligen ej han kan ju uppenbarligen spela bra, varför gör han inte det jämnt
Citera
2017-04-30, 14:55
Medlem
Elias är väl snart världsmästare på att slå andra jämngammla spelare på touren? Han verkar ju höja sig varje gång han möter dessa spelare, han har många vinster mot sådana spelare nu, till och med en vinst mot Kyrgios.

Jag tror det mest är mentala problem som gör att Elias inte har nått topp-100 ännu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in