2017-04-26, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sotto
Hej
Var ser ni tennis på TV någonstans?
Seamore tenniskanalen lades ner och jag har abstinens.

Tennistv.com för ATP, Eurosport för slams.
Citera
2017-04-26, 16:51
Medlem
Ymer:s får WC till Båstad .
Även Rebecca Peterson verkar spelklar till båstadveckorna.
Citera
2017-04-27, 14:21
Medlem
Albert Montanes avslutade karriären i Barcelona. Sex singeltitlar och nästan sex miljoner USD i inspelade pengar blev det.

Han bästa vinst tycker jag var när han slog Federer i Estoril 2010 och vann titeln där.
Citera
2017-04-27, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Albert Montanes avslutade karriären i Barcelona. Sex singeltitlar och nästan sex miljoner USD i inspelade pengar blev det.

Han bästa vinst tycker jag var när han slog Federer i Estoril 2010 och vann titeln där.

Kommer alltid minnas honom mest för matchen i franska mot Fognini, där Fognini på slutet av matchen(lång femsetare) inte kunde serva och rörde sig i promenadtempo fram till bollarna men ändå vann.
Citera
2017-04-27, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Kommer alltid minnas honom mest för matchen i franska mot Fognini, där Fognini på slutet av matchen(lång femsetare) inte kunde serva och rörde sig i promenadtempo fram till bollarna men ändå vann.

Jo, minns den också, han chokade rejält där. Fognini så så där härligt nonchalant ut och bara svingade in vinnare stillaståendes
Citera
2017-04-27, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av suppose
Japanen Yuichi Sugita, rankad 91, och lucky looser i turneringen efter att ha förlorat i kvalfinalen, har nu gjort något som jag ser som väldigt spektakulärt och ovanligt. Han har slagit ut både Tommy Robredo och Richard Gasquet!

Vem är den här spelaren?
Har ett svagt minne att han gick långt i en slam, eller vann över någon duktig spelare, tidigare i år, eller förra året, också. Kan det stämma?

EDIT: Jag måste tänka på Cincinnati förra året. Där vann han över Edmund, A Zverev, Mahut, och sedan tog Raonic till tre set efter att ha vunnit andra. Också ganska ovanligt/oväntat av en spelare som haft en ranking mellan 200 och 100 under karriären.

Framgångssagan fortsätter. Idag vann Sugita över 20-rankade Carreno Busta. I kvarten väntar Thiem.
Citera
2017-04-27, 20:37
Medlem
Samtidigt vinner nästa asiat, Chung, över A Zverev. Intressant utveckling.
Citera
2017-04-27, 21:08
Medlem
Även Khachanov är klar för kvarten efter att ha slagit Goffin!
Citera
2017-04-27, 22:48
Medlem
barnets avatar
Lite hela havet stormar över tennistoppen nu. Ingen presterar särskilt stabilt och kontinuerligt. Möjligen Nadal då och Federer när han väl spelar.
Citera
2017-04-28, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barnet
Lite hela havet stormar över tennistoppen nu. Ingen presterar särskilt stabilt och kontinuerligt. Möjligen Nadal då och Federer när han väl spelar.

Ja, det är bara två spelare som sticker ut i år hittills. Jag tycker faktiskt att det gör det hela mer intressant. Sedan så ska man väl också nämna Kyrgios som också har varit stabilt bra. I alla fall jämfört med hans jämlikar.
Citera
2017-04-28, 13:56
Medlem
Mot Thiem blev det svårare för Japanen. Lyckades bara hålla ett servegem, med endast 9 vunna poäng i egen serve. Returspelet gick bättre, med 17 vunna poäng och två breaks. 6-1 6-2 med 52 mot 26 vunna poäng.

Jag såg inte matchen. Hade Sugita problem med serven?
Citera
2017-04-28, 17:17
Medlem
Bra re-match mellan Murray och Ramos. Men jag har nog sällan sett Murray serva så dåligt. Ryckte upp sig på slutet och vann i avgörande tiebreaket iaf, Ramos servade för matchen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in