2017-04-30, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orsa
Jag skulle inte bli förvånad om Johanna först gått fram till stugan för att se om det var tyst och lugnt. Hon har nyckel och låser upp (öppnar) entrédörren när hon har förstått att föräldrarna gått till sängs. Därefter går hon tillbaka till bilen och MR.

Ja, det är ju ett alternativ.
Citera
2017-04-30, 13:09
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orsa
Jag skulle inte bli förvånad om Johanna först gått fram till stugan för att se om det var tyst och lugnt. Hon har nyckel och låser upp (öppnar) entrédörren när hon har förstått att föräldrarna gått till sängs. Därefter går hon tillbaka till bilen och MR.
Ytterdörren var stängd men olåst när paret Möller gick till sängs ?
Citera
2017-04-30, 13:10
Medlem
Master63s avatar
Fantastiskt att sitta i förhör med polisen och uttala dolda hot mm , begrep hon inte att samtalen spelades in? Det är inte jag på bandet? En kvinna som är totalt galen och tror hon står över alla andra och är helt untouchable .
Citera
2017-04-30, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Ond psykopat eller en psykiskt sjuk person, sedan ungdomen, som aldrig fått vård?
Vi får väl veta när den stora sinnesundersökningen är gjord.
Många kallar henne förslagen , av det jag läst i media verkar hon spritt språngande galen. Att ideligen be alla i sin omgivning döda personer hon ogillar, skaffa handgranater mm , detta är ingen manipulativ och förslagen psykopat det är ren galenskap, psykisk sjukdom, tror jag. Psykos, schizofreni?
Hon har ingen sjukdomsinsikt men det har nog ingen som lider av tung psykisk sjukdom.

Spontant förefaller det otroligt att hon under svår psykiskt störning eller sjukdom ska ha lyckats hålla ihop familje- och yrkesliv, samtidigt som hon sjösatte mord. Men å andra sidan, att sexutnyttja flyktingbarn faller väl inte inom ramen för att sköta sitt arbete på ett bra sätt...men vad jag menar är att hon i egenskap av myndighetsperson borde fått ögonen på sig om hon i kontakt med andra myndighetspersoner betett sig exempelvis schizofrent, hört röster, hallucinerat, pratat för sig själv osv. men vad vet jag, det kan ju varit så att omgivningen larmat om sådant, men att det inte togs på allvar och då kan hon mycket väl vara psykiskt sjuk, men annars är ju personlighetsstörningar vanligt förekommande bland kriminella och det är inget som resulterar i rättspsykiatrisk vård, men som kan vara ett helvetet för omgivningen.
Citera
2017-04-30, 13:14
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Det finns mycket bilder om henne, sen ett tag sedan.

https://mm-public.imgix.net/cKDb7F1dLTOVzEO5IWFDUrxLipk.jpeg?id=d03d4478-ca2a-578d-8a5b-8fe809ef8fe7&imType=x-im%2Fimage&ixlib=java-1.0.0&w=1380

http://www.vlt.se/vastmanland/ar-hon-spindeln-i-det-bisarra-mordnatet
Folk här var ju snabba med att söka igenom nätet och spara hennes Facebookbilder och annat redan i juni. De finns fortfarande länkade i tråden förmodligen.

På spindelbilden (kanske från rättssalen) ser hon ut som en koncentrationslägervakt...
Citera
2017-04-30, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Man kan inte annat än tycka oerhört synd om hennes omgivning; särskilt barnen (som jag hoppas erbjuds hjälp och stöd) men även föräldrarna, fd makar, vänner, hennes kompanjon i firman mfl.

En så här utstuderad ondska inom en person som på utsidan kan vara glad och generös i många lägen är oerhört svår att genomskåda. Man tror helt enkelt inte på sina egna ögon och söker logiska och alternativa förklaringar. Stackars omgivning.

Och risken finns att hon frikänns.

Att hon ber sonen ta på sig mordet på pappan ser jag som ett
erkännande, om hon va oskyldig skulle hon aldrig göra så.
Men i och för sig vet vi ju det redan.

Hoppas nu dom kan binda henne till platsen vid tidpunkten
för dådet.
Citera
2017-04-30, 13:23
Medlem
Master63s avatar
Någon som sett eller hört kommentarer från hennes ex som har" turen att fortfarande vara i livet" ?
Citera
Medlem
lasternassummas avatar
Lite nytt om JMs företag

Socionomen JM sade upp sig från sitt jobb på socialkontoret 2015-10-31 om jag minns rätt.
Då drogs Pengelius/Pangea igång med placeringar och omhändertagande av ensamkommande flyktingbarn som specialitet. JM var ensam ordinarie styrelseledamot och trolig huvudägare, kanske ensam ägare.
Enligt årsredovisningen för 2015 hann bolaget då fakturera 1 933 000.
Det var rush och tryck inom flyktingindustrin på hösten 2015 och JMs nystartade företag lyckades fakturera nära 2 miljoner på några veckor.
Hur det fortsatte under början av 2016 vet jag inte, men om omsättningen låg runt ett par mille i månaden så hann det ju bli en del från januari till juni, då skriverna om sex med ensamkommande flyktingbarn säkert började göra det svårare för Pangelius/Pangea att sälja sina tjänster.

Cach på väg in till JM i februari 2017
Det kan vara en del av överskott i företaget från 2016 som JM hoppades få ut som utdelning i början av 2017, efter att bokslutet var klart.

Nu gick det ju inte som JM hade planerat. 2016-12-22 beslutades att Pangelius/Pangea ska likvideras, dvs. läggas ner/upplösas.

Citera
Medlem
Jag tror Johanna utförde mord och mordförsök själv. Vi har läst hur hon lovat pengar till folk för att ta på sig skulden. Det är väl så enkelt att även pojkvännen Mohammad Rajabi fick erbjudandet. Han behövde pengar, så han ställde upp och erkände.
Tror alltså inte alls att han är den skyldige utan det är Johanna Möller själv. Case solved.
Citera
2017-04-30, 13:26
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tennnyson
Jag tror Johanna utförde mord och mordförsök själv. Vi har läst hur hon lovat pengar till folk för att ta på sig skulden. Det är väl så enkelt att även pojkvännen Mohammad Rajabi fick erbjudandet. Han behövde pengar, så han ställde upp och erkände.
Tror alltså inte alls att han är den skyldige utan det är Johanna Möller själv. Case solved.
Har du öht läst något om fallet?
Citera
2017-04-30, 13:28
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tennnyson
Göran Möller hade afghanens DNA under sina naglar.
Citera
2017-04-30, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Att hon ber sonen ta på sig mordet på pappan ser jag som ett
erkännande, om hon va oskyldig skulle hon aldrig göra så.
Men i och för sig vet vi ju det redan.

Hoppas nu dom kan binda henne till platsen vid tidpunkten
för dådet.

Hon ligger helt klart illa till. Men man vet aldrig vad som händer i en rättegång. En person som inte känner någon skuld och som är slug och extremt manipulativ kan tillsammans med en skicklig advokat smula sönder det mesta. Nämndemännen kommer nog inte att läsa någon FUP. De dömer på det som sägs i rätten, dock kryddat med det de läst i tidningarna.

JM har helt enkelt haft tråkigt i häktet och roat sig med att driva med polisen och breven har varit ett led i hennes försvar. Hon är ju oskyldig men polisen har ju bestämt sig för att sätta dit henne. Hon har försökt bygga rimligt tvivel och hon har velat peka på att det finns alternativ. Ingen har ju kunnat knyta henne till platsen. Inte ens avlyssningen innehåller några bevis på att hon är skyldig, hon har ju bara stöttat sin partner. Blir spännande det här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in