2017-04-30, 12:53
Medlem
Flusons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wookieboo
Tjena alla legitimerade forskare!

Min fråga är om följande kombo kan vara skadligt eller orsaka några problem för mig, är bipolär och försöker hålla mig ifrån centralstimulanter då det resulterar i långa race tills påsen är slut

100-300mg tradolan
150-300mg lyrica
200mg lamotrigin (som är min medicin jag tar dagligen)

Så det är inga megadoser, körde samma igår fast lite mer tradolan än angivet ovan och blev lite illamående framåt slutet. Brukar vara vanligt med trad för mig så tänkte inte mer på det.
Just medicinen lamotrigin är det jag har dålig koll på!

Vuxen man på 28år, 65kg ish. Tar droger kanske 1-2gång i veckan alltså inte dagligen.

Har testat dom flesta
Kör på! Jag käkar också Lamotrigin.
Citera
2017-04-30, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fluson
Kör på! Jag käkar också Lamotrigin.

Hejja oss "läkarklassade bipolära" knarkare

Har du käkat samma kombo med högre doser?

Drog 500mg dag 1 1500mg dag 2 Tram alltså inget lyrica förra veckan och struntade i lamotrigin pga okunskap av mixen.
Minns ingenting från dag 2, men enligt sms och messenger loggar så hade jag kul och hade FIFa 17 maraton
Citera
2017-04-30, 13:16
Medlem
Flusons avatar
Citat:
Hejja oss "läkarklassade bipolära" knarkare

Har du käkat samma kombo med högre doser?

Drog 500mg dag 1 1500mg dag 2 Tram alltså inget lyrica förra veckan och struntade i lamotrigin pga okunskap av mixen.
Minns ingenting från dag 2, men enligt sms och messenger loggar så hade jag kul och hade FIFa 17 maraton
Jag använder det mot epilepsi 100mg morgon och kväll och har prövat många olika combos väldigt många gånger och det har aldrig reagerat konstigt med någon drog. Lyrica och tram har aldrig varit några problem, lyrica är ju kramplösande likaså Lamotrigin så risken för kramp på Tramadolen minskar väl typ
Citera
2017-04-30, 13:56
Medlem
Hej! Tog 400mg tram igår, kan jag ta oxy i dag? Tar inte opiater alls ofta. MvH
Citera
2017-04-30, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oldschool-jag
Hej! Tog 400mg tram igår, kan jag ta oxy i dag? Tar inte opiater alls ofta. MvH

Ja det är opiater båda två väl?
Oxy brukar jag ta hellre än Tram, men blandat det många gånger.
Citera
2017-04-30, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fluson
Jag använder det mot epilepsi 100mg morgon och kväll och har prövat många olika combos väldigt många gånger och det har aldrig reagerat konstigt med någon drog. Lyrica och tram har aldrig varit några problem, lyrica är ju kramplösande likaså Lamotrigin så risken för kramp på Tramadolen minskar väl typ

Logiskt sett så håller jag med, vet inte varför men något säger mig att jag har läst att det kan öka risken för kramp. Kanske pratar i nattmössan nu men någon med mer erfarenhet/kunskap får svara på den frågan.
Citera
2017-04-30, 14:05
Medlem
Citat:
Ja det är opiater båda två väl?
Oxy brukar jag ta hellre än Tram, men blandat det många gånger.

Menar mest om oxy effekten kommer bli sämre bara för jag tog tram igår.
Citera
2017-04-30, 16:50
Medlem
Tja! Va säger ni?
Käkade två (20mg) oxascand (benso) igår runt denna tid, samt en hydroxyzine EQL pharma (25mg)
Samt nyligen tagit en allergi tablett av märket cetirizin apofri (10mg)
Går de att köra mdma (dominobricka) idag? Eller bör det väntas?
Citera
2017-05-01, 18:55
Medlem
Äter dagligt diverse mediciner, men nyligen (30min sen) tagit 5mg stess (det är så låg dos så ingen effekt) o ska om ett tag (3timmar ish) ta både 150mg lyrica o 10mg imovane (lyrican är så låg effekt så jag blir inte påverkad öht, håller på stt trappa ner, imovanet blir jag trött och kanske lite "chill" på). Är det lugnt att dricka lite alkohol? Typ en dl 35%ig?
Citera
2017-05-02, 10:49
Medlem
priices avatar
Har tagit tramadol 2 dagar i rad, ca 500mg vid var tillfälle. Tänkte ta oxy i dag, (första gången), och undrar om trammet kommer göra så att effekten av oxyn blir sämre?
Citera
2017-05-03, 18:28
Medlem
Hej alla flummare.... jag har en snabb fråga bara...

har tagit 900 mg lyrica samt 40 mg stilnoct....

ehh igår tog jag 700 mg lyrica och måde som en kung

just nu är jag ju bäng... på ett sätt som skulle kunna liknas vid ... ett starkt sederande och lugnande benso rus ??

hur i helvete ... är jag så här pandad på 900 mg lyrica?? för man ska ju. bli euforisk...speedad..etc..

för de blir jag på 700-800 lätt asså

okej nu till min sista fråga... är de lugnt om jag stoppar i mig 200 mg lyrica till... för att komma över den här sederande benzo ruset som känns nu?? elr kmr inget att hända ??? ...
Senast redigerad av Skyschen 2017-05-03 kl. 18:30. Anledning: stavfel
Citera
2017-05-04, 00:52
Medlem
boobacars avatar
Hej på er, är det farligt att ta något om man går på Abilify?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in