2017-04-30, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Hon går på i Gudrun Schymans bedrägerifotspår där den egna moralen är lika med noll.

Sorgligt att dessa feminister och självständiga kvinnor som står på egna ben inte klarar av att utföra sitt arbete utan att sno från andra. Särskilt beklämmande när man snor en annan KVINNAS arbete.

Kawesa kanske tänker att eftersom Theresa är en vit kvinna då kvittar det.. Så var det även när det gällde filmprojektet. Där knyckte hon också "sin idé" från en vit kvinna..

Som tur är visade den vita kvinnan vad HON gick för. Men det är väl "rasism"?

Schyman, Pascalidou, Kawesa…
Citera
2017-04-30, 10:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Slutar Kawesa på universitet kommer hon säkert "avslöja" att de andra medarbetarna kallar henne neger, helt enkelt därför att de var så avundsjuka på hennes akademiska skicklighet.

Tror jag också. Hon verkar inte på något sätt känna sig etiskt förpliktigad att hålla sig till sanningen. Frågan är om hon ens väljer att vänta till efter att hon slutat, om hon nu någonsin tvingas göra det, vilket egentligen kanske känns osäkert. Skulle inte förvåna mig om hon redan nu ger intervjuer där hon talar om den rasistiska miljön på svenska universitet, där studenter och kollegor dagligen "rasifierar" henne, ser snett på henne, och åsidosätter henne för att istället ge fördelar till vita forskare.

Citat:
Ursprungligen postat av Nejtillskatt
ja, Kawesa söker sin identitet. Det är väl typiskt för alla dessa utanförskapsmänniskor (HBTQ-KAWESA). De är oroliga själar eftersom de saknar trygg, fast, bestämd identitet. Många av oss känner en ganska fast grund i någonting, t.ex. etnicitet. Jag är t.ex. skåning med släkt tillbaka till 1600-talet. Det känns liksom bra. Det är där jag hör hemma.

En klar etnisk identitet har hon ju. Kan inte riktigt begripa att det skulle vara så svårt att "finna sin identitet" som svart i ett modernt västerländskt samhälle. Har själv levt mer än ett decennium utomlands, och har aldrig haft några större problem med det. Dessutom har den kränkthets- och special interest-industri hon nu livnär sig av existerat säkert sedan 90-talet, så någon svårighet att känna en mysig och omhuldande grupptillhörighet borde hon ju inte ha.

Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Hon berättade bland annat att hon påbörjade juristutbildningen, men när hon första dagen kom in i föreläsningssalen och upptäckte att alla andra var vita (vilket tydligen var chockartat)och hon tyckte att de tittade på henne och "rasifierade" henne, så "hoppade hon av utbildningen" och beslutade sig för att bli socionom istället. Skulle dock inte förvåna mig om sanningen istället är att hon faktiskt inte klarade av juristutbildningen av rent kognitiva skäl. Men det låter ju bättre att skylla på rasism, precis som allt annat i alla sammanhang. Men nu är ju sanningen att hon gör akademisk karriär som rasifierad, för utan att ha skapat sig en egen legitimitet i egenskap som svart hade hon inte fått sitt jobb, varken på FI eller universitetet. Hon är krasst inkvoterad kan man säga. Inkvoterad med hjälp av floskler och snömos som använts för att lobba för henne själv.

Verkar underligt att hon ens kom in på en juristutbildning. Men visst, inte en chans att det var det verkliga skälet att hon hoppade av. Alla "tittade på henne" och "rasifierade" henne. Visst, obildade bondlurkar som går juristlinjen i Sverige på 2000-talet har aldrig sett en mörkhyad människa i sina liv...

Citat:
Ursprungligen postat av sno
Dels det, men dels kanske även språkförbristningen. Hennes svenska är inte så lysande trots att hon endast var 9år när hon kom till Sverige.

Har också slagits av det. Vill egentligen inte klanka ner på folk som har lite problem att lära sig ett språk, då sådant kan vara svårt och väldigt individuellt olika, och det finns många högintelligenta som inte kan tala eller skriva särskilt väl. Men tycker ändå hennes svenska låter remarkabelt stapplande.

Citat:
Jag kan tänka mig att hon knyckte den vita kvinnans text rakt av helt enkelt därför att hon själv inte kunde formulera sig i närheten av hennes uttryck. Särskilt under tidspress.

Hon ville väl låta mer "akademisk" än vad hon själv klarade av producera på egen maskin.

Hennes största brist är dock inte språket utan att hon inte kan tänka klart.

Amen to that. Jag är fan övertygad om att hon helt enkelt inte kan producera en koherent argumenterande text. Skulle hon hoppa på flashback skulle hon enbart ge ifrån sig luddiga one-liners och intetsägande mummel.
Citera
2017-04-30, 11:00
Medlem
Holdingbreaths avatar
Är hon kvar på F!?
Citera
2017-04-30, 11:22
Medlem
UndeadNinjas avatar
Herregud så ny som F!-topp men ändå så mycket allvarliga saker redan avslöjade om henne. Hur kan hon sitta kvar? Det var allvarligt nog att hon hade kopplingar till muslimska extremister vilket bör tolkas som att hon själv är lagd åt det hållet och då exempelvis inte iaf i hennes tankar tar avstånd från terrorattacker gjorda av islamister, även om hon skulle ljuga offentligt och ta avstånd.
Har hon tagit avstånd från terrorattentatet i Stockholm? Har inte sett något om det men i hennes ställning borde en twitter eller Facebook-status iaf visat att hon tar avstånd (officiellt då för med de nya rön som framkommit om hennes nära islamistvänner så visar hon nog tummen upp förr attentat bakom stängda dörrar)

Det här plagiatet verkar tom vara polisanmält? Stöld, hon har alltså inte ens orkat ha eget material till föreläsning där hon är den främsta talaren. Ett brott har alltså begåtts då, stulit material.

Vad trodde hon skulle hända när hon rakt av stjäl en annans uppsats som publicerats på några ställen. En annans forskningsarbete, småkänd i feminist kretsarna (vithatarkretsarna).
Trodde hon verkligen att hon skulle komma undan med det? Att ingen skulle granska hennes formuleringar osv?
Ha! Nu satt ju tom personen hon stal utav i publiken till hennes föreläsning.

Den här Kawesa verkar inte alls vara alltför akademiskt smart eller ens det minsta streetsmart vilket hon iaf det borde vara efter alla hennes år av rasism-mobbning mot henne och utanförskap.

Hon kallades alltså för nigga av arbetskamraterna på ett komvux i Malmö? Rasism under hela sitt liv? Har hon verkligen varit i landet Sverige?

Jag själv är uppvuxen med många invandrare både afrikanska och från forna Jugoslavien samt Mellanöstern och denna rasism har fallit mig förbi.
Det var ett par skinnskallar under 90-talet som skrek rasistiska skällsord osv men de var redan då få och jag fattade dem mest som en motpol mot de invandrades rasism mot svenskar. Dock var det väldigt sällan om inte aldrig jag märkte av nån sorts rasism från oss vanliga svenskar nej utan det umgicks blandat iaf med invandrare som var ok.

Däremot fanns det mycket rasism mot oss vanliga svenskar och det var faktiskt en majoritet av invandrarna som var rasistiska mot oss vanliga svenskar medan det som sagt fans ett fåtal, kanske en handfull skinnskallar som var rasistiska mot invandrare.

Dock efter 90-talet försvann dessa skinnskallar och det riktiga rasister som blev kvar tog på sig finare kläder samt blev mer smarta och försiktiga så det var inte direkt heilanden eller rasistiska skällsord ropandes mot invandrare utan dom bytte taktik.
Så jag vågar påstå att Sverige och svenskarna är ett av de minst rasistiska landen i världen mot invandrare och det landet i världen som behandlar invandrare bäst och ger dem samma och mer möjligheter och resurser än svenskar.

Visst det finns rasister om man väljer att kalla alla 7klöver röstade som själva kör whiteflight för rasister, det kanske vi kan välja att göra.

Slutsats: alla uppenbara lögner och kopplingar till muslimska extremister samt stöld av en annans forskningsarbete.
Hur fan har hon inte fått avgå än eller valt själv att avgå? Tyvärr blir hon nog kvar då när skit händer tvingas politikern avgå eller avgår själv på stört så hon verkar bli kvar ändå. Jag köper inte det med att hon är svart feminist för i det här fallet räcker inte ens det som merit utan blir hon kvar så måste det vara något annat.
Men hon måste väl ryka efter det här nu annars tappar jag den sista lilla tro på svensk politik jag hade kvar.
Senast redigerad av UndeadNinja 2017-04-30 kl. 11:26.
Citera
2017-04-30, 11:24
Medlem
Har hon ens blivit anmäld till LIU:s disciplinnämnd? En plagierande doktorand borde bli det, påföljden är normalt avstängning i ett antal månader eller avskiljning från tjänsten. Är det så att hon är immun som svart feminist eller?
Citera
2017-04-30, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Herregud så ny som F!-topp men ändå så mycket allvarliga saker redan avslöjade om henne. Hur kan hon sitta kvar? Det var allvarligt nog att hon hade kopplingar till muslimska extremister vilket bör tolkas som att hon själv är lagd åt det hållet och då exempelvis inte iaf i hennes tankar tar avstånd från terrorattacker gjorda av islamister, även om hon skulle ljuga offentligt och ta avstånd.
Har hon tagit avstånd från terrorattentatet i Stockholm? Har inte sett något om det men i hennes ställning borde en twitter eller Facebook-status iaf visat att hon tar avstånd (officiellt då för med de nya rön som framkommit om hennes nära islamistvänner så visar hon nog tummen upp förr attentat bakom stängda dörrar)

Det här plagiatet verkar tom vara polisanmält? Stöld, hon har alltså inte ens orkat ha eget material till föreläsning där hon är den främsta talaren. Ett brott har alltså begåtts då, stulit material.

Vad trodde hon skulle hända när hon rakt av stjäl en annans uppsats som publicerats på några ställen. En annans forskningsarbete, småkänd i feminist kretsarna (vithatarkretsarna).
Trodde hon verkligen att hon skulle komma undan med det? Att ingen skulle granska hennes formuleringar osv?
Ha! Nu satt ju tom personen hon stal utav i publiken till hennes föreläsning.

Den här Kawesa verkar inte alls vara alltför akademiskt smart eller ens det minsta streetsmart vilket hon iaf det borde vara efter alla hennes år av rasism-mobbning mot henne och utanförskap.

Hon kallades alltså för nigga av arbetskamraterna på ett komvux i Malmö? Rasism under hela sitt liv? Har hon verkligen varit i landet Sverige?

Jag själv är uppvuxen med många invandrare både afrikanska och från forna Jugoslavien samt Mellanöstern och denna rasism har fallit mig förbi.
Det var ett par skinnskallar under 90-talet som skrek rasistiska skällsord osv men de var redan då få och jag fattade dem mest som en motpol mot de invandrades rasism mot svenskar. Dock var det väldigt sällan om inte aldrig jag märkte av nån sorts rasism från oss vanliga svenskar nej utan det umgicks blandat iaf med invandrare som var ok.

Däremot fanns det mycket rasism mot oss vanliga svenskar och det var faktiskt en majoritet av invandrarna som var rasistiska mot oss vanliga svenskar medan det som sagt fans ett fåtal, kanske en handfull skinnskallar som var rasistiska mot invandrare.

Dock efter 90-talet försvann dessa skinnskallar och det riktiga rasister som blev kvar tog på sig finare kläder samt blev mer smarta och försiktiga så det var inte direkt heilanden eller rasistiska skällsord ropandes mot invandrare utan dom bytte taktik.
Så jag vågar påstå att Sverige och svenskarna är ett av de minst rasistiska landen i världen mot invandrare och det landet i världen som behandlar invandrare bäst och ger dem samma och mer möjligheter och resurser än svenskar.

Visst det finns rasister om man väljer att kalla alla 7klöver röstade som själva kör whiteflight för rasister, det kanske vi kan välja att göra.

Slutsats: alla uppenbara lögner och kopplingar till muslimska extremister samt stöld av en annans forskningsarbete.
Hur fan har hon inte fått avgå än eller valt själv att avgå? Tyvärr blir hon nog kvar då när skit händer tvingas politikern avgå eller avgår själv på stört så hon verkar bli kvar ändå. Jag köper inte det med att hon är svart feminist för i det här fallet räcker inte ens det som merit utan blir hon kvar så måste det vara något annat.
Men hon måste väl ryka efter det här nu annars tappar jag den sista lilla tro på svensk politik jag hade kvar.

Glöm inte att hon även blåste sin polska städerska.
Citera
2017-04-30, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Sorgligt att dessa feminister och självständiga kvinnor som står på egna ben inte klarar av att utföra sitt arbete utan att sno från andra. Särskilt beklämmande när man snor en annan KVINNAS arbete.

Kawesa kanske tänker att eftersom Theresa är en vit kvinna då kvittar det.. Så var det även när det gällde filmprojektet. Där knyckte hon också "sin idé" från en vit kvinna..

Som tur är visade den vita kvinnan vad HON gick för. Men det är väl "rasism"?

Schyman, Pascalidou, Kawesa…

Var kan man läsa om filmprojektet?
Citera
2017-04-30, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Holdingbreath
Är hon kvar på F!?

Vad tror du? Hon tillhör ju extremvänstern. Och dessa är journalisternas gullegrisar. Skulle hon varit SD, då skulle hon jagas dag och natt i flera veckor tills Jimmie med stammande röst skulle rapportera att hon ska lämna partiet...
Citera
2017-04-30, 12:57
Medlem
I sin ursäkt är hon fokuserad på att hon är svart.
Känns som hon tycker att det är viktigt och spelar roll.
Känns som de som säger sig vilja bekämpa rasism är de som oftast hänger upp sig på hudfärger.

Och jag vill också att du ska veta att jag ser allvarligt på att jag som svart akademiker tappat min väg och betett mig tvärtemot allt jag står för.

http://feministisktinitiativ.se/fragor-och-svar-angaende-anklagelserna-mot-victoria-kawesa/
Citera
2017-04-30, 13:31
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baphometboy
Glöm inte att hon även blåste sin polska städerska.
Hon var vit. Så det räknas inte i negerF!ttans rasistiska värld.
Citera
2017-04-30, 13:38
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pommac69
Känns som de som säger sig vilja bekämpa rasism är de som oftast hänger upp sig på hudfärger.

Och jag vill också att du ska veta att jag ser allvarligt på att jag som svart akademiker tappat min väg och betett mig tvärtemot allt jag står för.

http://feministisktinitiativ.se/fragor-och-svar-angaende-anklagelserna-mot-victoria-kawesa/
Hon är ingenting annat än en simpel fullblodsrasist och korkad brud.
Citera
2017-04-30, 14:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Baphometboy
Var kan man läsa om filmprojektet?

Finns ett par sidor tidigare i tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av pommac69

Ah men shit! Ett annat talande citat:

Citat:
Jag är inte helt säker på hur jag kunde göra ett sådant misstag men det jag vet är att stress, ångest och ett oreflekterat mindervärdeskomplex inför min key note har med saken att göra.

Sen igen kan man ju köra utbytestestet: hur väl tror ni det skulle funka om en vanlig svenne-akademiker efter att ha blivit ertappad med att fuska skulle köra med:

Citat:
Och jag vill också att du ska veta att jag ser allvarligt på att jag som vit akademiker tappat min väg och betett mig tvärtemot allt jag står för.

Så jävla pinsamt alltihop.

Sen en annan sak:

Citat:
Jag fick en erinran av universitetet men jag blev inte fälld för plagiat.

Det är ju rätt upprörande om det är tekniskt korrekt, eftersom det ju just handlade om ett solklart fall av plagiat. Vad fan skulle "erinran" handla om annars? Hon har plagierat. Punkt. Det ska hon fan inte få komma undan med.

Lite om föredraget kan man föresten läsa här. Så jävla typiskt att det är nån bild på nån SD snubbe på PowerPointen (Vinge, tror jag?). Allt det där handlar om är politisk lobbying, och har fan inte nått med forskning att göra. Bara berättar om att hon var helt chockad över att svensk media inte täckte alla svarta som sköts av snuten i USA, och att medierna bidrog till rasismen genom att låta SD och andra som var kritiska till BLM komma till tals, och att afrofobin skördar sina offer här också:

Citat:
Fifteen-year-old Ahmed Hassan from Somalia was murdered in a Nazi terror act in the community of Trollhättan in October 2015.

Det handlar alltså om ett kampanjtal, och inte ett vetenskapligt föredrag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in