2017-04-30, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Hur kan det vara desinfomation? Påstår du att alla som bor på södra halvklotet är med i konspirationen? Påstår du att miljontals människor ljuger? Påstår du att alla filmer är CGI? Och varför i hela världen är det ingen som bevisar det du påstår?

Här har du två klipp som med all tydlighet visar det du påstår inte finns:
https://www.youtube.com/watch?v=huysYcz-AiQ
https://www.youtube.com/watch?v=dpaDKH9LOsc

Det är nog lite naivt och tro att psykopaterna inte skulle vidta motåtgärder i form av desinformation.
Citera
2017-04-30, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av putteo
Nix, stämmer inte. Inte på en platt jord heller. Du har aldrig varit utanför Sverige va?

Vad är det som inte stämmer?
Citera
2017-04-30, 10:12
Medlem
Citat:
Åt vilket håll är "mot söder" på den platta jorden?

För mig, som lever på den sfäriska jorden, är "mot söder" samma sak som "mot sydpolen" och vi kan mycket enkelt visa att "mot söder" pekar mot samma punkt oavsett om man befinner sig i Europa, USA eller Australien.

Men så kan det ju inte vara på den platta jorden. Där måste "mot söder" vara i olika riktning beroende på var man befinner sig. På den platta jorden betyder "mot söder" en riktning i Europa men en helt annan riktning i Australien.

Du måste släppa begreppet "mot söder" för det funkar inte på den platta jorden, på samma sätt finns det på den platta jorden inget "väster" och ingen "öster". På den platta jorden finns det bara norr, cirklar och "mot kanten".

En nyfiken fråga: Vad kallas motsvarigheten till det vi på den sfäriska jorden kallar sydlig vind? Blir det typ "kantlig vind"?

Varför måste söder vara en punkt? Vem har sagt det? Söderut fungerar alldeles utmärkt på en platt jord. Du kanske blir lätt förvirrad och det är väl anledningen till att du finner det störande. Du bör nog vässa dina argument!
Citera
2017-04-30, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tajger66
Ja frågorna är uppradade och numrerade och är från ett tidigare inlägg "5095" där jag ställde just dessa frågor till JordenIsPlatt men han har inte svarat och jag förväntade mig inget heller. Sov du lite så kanske du är mindre förvirrad imorgon.

Mitt inlägg med frågor hade en liten ton av ironi men kanske inte så lätt att se i skrift. Själv vet jag att vi bor på en sfärisk planet om det är det du undrar.

Du var för artig i din formulering och man ifrågasätter artigt i början innan man fattar vad det är frågan om. Det var nog anledningen till att han såg dig som kättare. En del av er globalister har blivit programmerade till att reagera med ilska mot alla som ifrågasätter er föreställningsvärld.
Citera
2017-04-30, 10:20
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebban
Vad är det som inte stämmer?
Att stjärnorna ser ut att rotera åt olika håll beroende på åt vilket håll man tittar. Rtationsriktningen beror endast på var man befinner sig.

Den södra "polen" kan inte vara desinformation. På södra halvklotet ser man att stjärnorna roterar runt en punkt som inte är Polstjärnan.
Citera
2017-04-30, 10:22
Medlem
Citat:
Densitet är massa per volym (kg/m^3)

Vi vet även att det behövs en kraft för att förflytta (accelerera) föremål, och vi vet att den kraften är proportionell mot massan och accelerationen, F = m*a ( kg*m/s^2). Om densitet är kraften som får vattendropparna att falla så får vi att densiteten = massan * acceleration vilket med enheter blir
kg/m^3 = kg*m/s^2
som i sin tur förenklas till
m = s (meter är lika med sekunder)
Du påstår med andra ord att meter är samma sak som sekunder.

Dessutom är accelerationen en vektor, den har en riktning, droppen faller nedåt. Densitet är å andra sidan en skalär, den saknar riktning, densitet har varken nedåt eller uppåt. Och du kan omöjligt få en vektor från en skalär, du måste på något sätt få till en riktning, droppen måste på något sätt veta vad som är nedåt.

Jag har återigen bevisat att densitet inte kan få föremål att förflytta sig. Du kan inte fortsätta att hävda detta utan att framstå som en fullständig idiot - för vi vet alla att meter inte är samma sak som sekunder och vi vet alla att droppen faller i en riktning

Nej, jag påstod att du var för korkad för att förstå konceptet, men det är nog bättre att använda ordet indoktrinerad. Hela ditt resonemang bygger kring att gravitation är en verklig kraft och att den existerar. Varifrån får du den berömda gravitationskonstanten om inte från den fejkade Cavendish experimentet? Gravitation förklarar ingenting utan är bara ett ord som magi eller trolleri.

Har frågat dig sex miljoner gånger vad gravitation är för kraft och att komma med en förklaring hur kraften fungerar. Väntar fortfarande.
Citera
2017-04-30, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Det skulle vara intressant att höra plattisarnas teorier om vad som händer om man svingar en hink med vatten över huvudet... hur hänger det ihop nu igen, "hinner inte vattnet ramla ner" eller hålls det var i hinken av en mystisk, oförklarlig kraft?

Om jag minns rätt så kallas det för centrifugalkraften. Om hinkens botten lossnar så slungas vattnet iväg av centrifugalkraften och samma sak skulle ha hänt på en roterande jordglob om inte den magiska kraften kallad gravitation på nåt mystiskt sätt håller, troligen genom att uttala hemliga kabbalistiska formler, oceanerna på plats.
Det tror jag som inbiten Plattis!
Citera
2017-04-30, 10:34
Medlem
Citat:
Nej, jag påstod att du var för korkad för att förstå konceptet, men det är nog bättre att använda ordet indoktrinerad. Hela ditt resonemang bygger kring att gravitation är en verklig kraft och att den existerar. Varifrån får du den berömda gravitationskonstanten om inte från den fejkade Cavendish experimentet? Gravitation förklarar ingenting utan är bara ett ord som magi eller trolleri.

Har frågat dig sex miljoner gånger vad gravitation är för kraft och att komma med en förklaring hur kraften fungerar. Väntar fortfarande.

Men skärp dig förhelvete.

Det är du som måste förklara varför vi inte har gravitation. Vad pysslar forskarna inom området med? Blåljuger? (hahaha)
Citera
2017-04-30, 10:56
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Varför måste söder vara en punkt? Vem har sagt det? Söderut fungerar alldeles utmärkt på en platt jord.
Nej. Vi vet att alla kompassnålar pekar mot en punkt i syd, oavsett var på södra halvklotet man befinner sig. Det råkar vara samma punkt som stjärnhimlens skenbara rotationscentrum på södra halvklotet.
Citera
2017-04-30, 11:00
Medlem
madtops avatar
Citat:
Nu tänjer du återigen på sanningen. Har förklarat ganska ingående varför jag tror att vi lever på en platt jord och i ett slutet system. Har också förklarat varför jag anser att tyck, densitet och flytkraft förklarar allt som tillskrivs gravitation.

Nej det har du verkligen inte. Om du hade förklarat detta så hade du varit världsberömd som den som skrivit om fysiken.

Men vi gör ett nytt försök: Vad är det för kraft som får saker att falla mot jorden? Hur är denna kraft riktad och varför är den riktad som den är?

Citat:
Man använder radiofyrar ute till havs. Tekniken har varit i bruk sen 20-talet, alltså i snart hundra år.
Tror knappast att det behövs särskild GPS utrustning. Det räcker väl med att masterna sänder sina koordinater till mobilen, riktning och signalstyrka räknas ut av programmet i telefonen.

Vi vet att det inte finns några "radiofyrar" mitt ute på världshaven.

Citat:
Det är nog lite naivt och tro att psykopaterna inte skulle vidta motåtgärder i form av desinformation.
Bevisa att vanliga filmer från vanliga människor är "desinformation". Bevisa att filmerna inte visar verkligheten, bevisa att stjärnorna inte roterar medurs på södra halvklotet.

Citat:
Varför måste söder vara en punkt? Vem har sagt det? Söderut fungerar alldeles utmärkt på en platt jord. Du kanske blir lätt förvirrad och det är väl anledningen till att du finner det störande. Du bör nog vässa dina argument!
Mot söder är en riktning och det var du som sa "vänd mot söder", jag bara påpekade att det inte finns något "vänd mot söder" på den platta jorden. Du kan helt enkelt inte använda dig av "mot söder" i din värld, på din platta jord är riktningen "mot söder" odefinierad.

Citat:
Nej, jag påstod att du var för korkad för att förstå konceptet, men det är nog bättre att använda ordet indoktrinerad.

Eller också är det du som inte kan förklara? Med tanke på att ingen begriper vad du svamlar om är jag nog benägen att tro att felet ligger hos dig.

Citat:
Gravitation förklarar ingenting utan är bara ett ord som magi eller trolleri.

Gravitation förklarar det som du inte lyckas förklara. Gravitation förklarar begreppet "ned" och gravitation förklarar att föremål faller mot jorden.

Och vi har förklarat ungefär tusen gånger hur gravitation fungerar och hur man beräknar den. Gravitation är inte märkligare än att massor attraherar varandra.

Det är du som inte har förklarat hur densitet blir en kraft, det är du som inte förklarat varför saker faller nedåt.
Senast redigerad av madtop 2017-04-30 kl. 11:09.
Citera
2017-04-30, 11:32
Medlem
madtops avatar
Citat:
Har förklarat ganska ingående varför jag tror att vi lever på en platt jord och i ett slutet system. Har också förklarat varför jag anser att tyck, densitet och flytkraft förklarar allt som tillskrivs gravitation.

Du har inte förklarat ett enda skit, du bara svamlar.

Vetenskapen kan räkna ut hur lång tid det tar för en sten att falla till marken från 25 meters höjd. Vetenskapen kan räkna ut vilken hastighet stenen har precis innan den träffar marken.

Nu vill jag att du räknar ut samma sak. Om du inte kan det så är allt ditt snack om densitet och tryck bara löst och ogrundat svammel.

Beräkna hur lång tid det tar för en sten att falla till marken från 25 meters höjd.
Senast redigerad av madtop 2017-04-30 kl. 11:35.
Citera
2017-04-30, 11:48
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Medan du väntar kan du ju försöka förklara varför densiteten inte vet vad som är upp/ned i fritt fall.
Hur kommer det sig att objekt med högdensitet (människor) flyter i ämnen med låg densitet (luft) när båda befinner sig i fritt fall? Vilken kraft hindrar kroppen att falla ned genom luften?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in