Citat:
Ursprungligen postat av
Sebban
Nu tänjer du återigen på sanningen. Har förklarat ganska ingående varför jag tror att vi lever på en platt jord och i ett slutet system. Har också förklarat varför jag anser att tyck, densitet och flytkraft förklarar allt som tillskrivs gravitation.
Nej det har du verkligen inte. Om du hade förklarat detta så hade du varit världsberömd som den som skrivit om fysiken.
Men vi gör ett nytt försök:
Vad är det för kraft som får saker att falla mot jorden? Hur är denna kraft riktad och varför är den riktad som den är?
Citat:
Ursprungligen postat av
Sebban
Man använder radiofyrar ute till havs. Tekniken har varit i bruk sen 20-talet, alltså i snart hundra år.
Tror knappast att det behövs särskild GPS utrustning. Det räcker väl med att masterna sänder sina koordinater till mobilen, riktning och signalstyrka räknas ut av programmet i telefonen.
Vi vet att det inte finns några "radiofyrar" mitt ute på världshaven.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sebban
Det är nog lite naivt och tro att psykopaterna inte skulle vidta motåtgärder i form av desinformation.
Bevisa att vanliga filmer från vanliga människor är "desinformation". Bevisa att filmerna inte visar verkligheten, bevisa att stjärnorna inte roterar medurs på södra halvklotet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sebban
Varför måste söder vara en punkt? Vem har sagt det? Söderut fungerar alldeles utmärkt på en platt jord. Du kanske blir lätt förvirrad och det är väl anledningen till att du finner det störande. Du bör nog vässa dina argument!
Mot söder är en riktning och det var du som sa "vänd mot söder", jag bara påpekade att det inte finns något "vänd mot söder" på den platta jorden. Du kan helt enkelt inte använda dig av "mot söder" i din värld, på din platta jord är riktningen "mot söder" odefinierad.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sebban
Nej, jag påstod att du var för korkad för att förstå konceptet, men det är nog bättre att använda ordet indoktrinerad.
Eller också är det du som inte kan förklara? Med tanke på att ingen begriper vad du svamlar om är jag nog benägen att tro att felet ligger hos dig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sebban
Gravitation förklarar ingenting utan är bara ett ord som magi eller trolleri.
Har frågat dig sex miljoner gånger vad gravitation är för kraft och att komma med en förklaring hur kraften fungerar. Väntar fortfarande.
Gravitation förklarar det som du inte lyckas förklara. Gravitation förklarar begreppet "ned" och gravitation förklarar att föremål faller mot jorden.
Och vi har förklarat ungefär tusen gånger hur gravitation fungerar och hur man beräknar den. Gravitation är inte märkligare än att massor attraherar varandra.
Det är du som inte har förklarat hur densitet blir en kraft, det är du som inte förklarat varför saker faller nedåt.