2017-04-29, 22:43
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Jag undrar detsamma för mig själv, men misstänker att det handlar om en hel hoper tidningsartiklar som de refererar till. FUP blev klar först sent i går, så det är nog bara tidningarna som har den just nu.
(Inom denna parentes vill jag säga att det är enormt smaklöst av en forummedlem att sitta och kolla vem som beställt den och dessutom berätta att hon gjort det. Bara därför kommer jag inte att beställa den! )

Jo men själva åtalet måste vara väckt om det ska behandlas i rättegången. Mordet på AP måste vara dömt innan de kan gå in på AFA bedrägeriet. Friande från mord på AP så ska ju inte AFA få sina pengar.
Citera
2017-04-29, 22:43
Medlem
Hunnerkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Nej det stämmer inte !
Det är prov taget på båda två när de kom in på sjukhus, så sluta att hitta på och och skapa trådsanningar !!!!
Det var forummedlemmen "stativera" som spred detta och massa annan dynga. Hen verkar vara väldigt tyst nu när åtalet är släppt.
Citera
2017-04-29, 23:05
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Det var visst AP som bröt upp ur förhållandet med JM. Det var han som valde att lämna.
Och lämna, överge en psykopat gör man sällan ostraffat...
Nej, det har vi sett fler exempel på. Jag tänker på det förra Arbogafallet.
Citera
2017-04-29, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Hmm, sa inte MR att ytterdörren stod öppen när han kom dit, inte
olåst utan öppen.
Flaggan kvar i topp.

Varför drar du till med kanske alkoholfritt, vet du något
eller gissar du.
Efterson någon skriver i tråden att de skulle ha varit berusade och enligt uppgift så stämmer inte det- att jag skrev kanske... alkoholfritt - är väl ingenting att kommentera. Helt oviktigt. Ifrågasätt istället den person som försöker skriva att de var berusade.
Lägg fokus på intressantare inlägg.
Senast redigerad av moshes 2017-04-29 kl. 23:15.
Citera
2017-04-29, 23:16
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Det var visst AP som bröt upp ur förhållandet med JM. Det var han som valde att lämna.
Och lämna, överge en psykopat gör man sällan ostraffat...
Det är förbehållet psykopaten att lämna, överge, bryta upp.
Psykopaten bestämmer när det ska vara SLUT i en relation. Punkt. Precis som psykopaten vill bestämma i precis allting annat.

Så när spelreglerna här inte följdes utan det dristades till att gå sin väg för gott så
var det säkert en oerhört kränkt, hatisk och hämndlysten dam som lämnades kvar.
Och så vet vi sedan hur det gick...

http://www.expressen.se/nyheter/42-aringen-forsokte-fa-sonen-att-ta-pa-sig-mord/

Det är sannerligen en utomordentlig uppvisning i skrupelfrihet och känslokyla vederbörande
bjuder på.

Hur tacklar man som son att ens egen mamma utan några som helst samvetsbetänkligheter
lämnar ut en på det här sättet? Beskyller en för något man själv är upphov till? Något
så oerhört allvarligt som ett MORD? MORD på ens egen morfar dessutom.
Finns det något utrymme för förlåtelse? Är inte rimligen mor och son-förhållandet kört
för all framtid genom ett så obeskrivligt grymt agerande som detta är frågan om?
Själv hade jag sagt upp bekantskapen för gott. Här har något skett som ALDRIG går
att komma över eller förlåta.

Alltsammans är som ur en dålig thriller, så många saker som framstår som bara alltför
overkliga...
Som svar på: "Hur tacklar man som son att ens egen mamma utan några som helst samvetsbetänkligheter lämnar ut en på det här sättet? Beskyller en för något man själv är upphov till? Något så oerhört allvarligt som ett MORD? MORD på ens egen morfar dessutom.
Finns det något utrymme för förlåtelse?" Jag tror inte att han kan tackla det. Vem kan hjälpa hennes barn?
Citera
2017-04-29, 23:29
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Missförstånd om farmor?
Jag tror att det där med "farmor" är ett missförstånd som baseras på vad JM skrivit på lappar.

När JM har skrivit om "farmor" till sina barn har hon menat barnens farmor, dvs. sin mamma.

Jag såg att det klarades ut...skillnaden mellan farmor och mormor .

JM talar om sin farmor i polisförhören:

"Mt Jag skulle aldrig skicka dit någon med kniv över huvud taget. Jag hade gjort det själv.
Jag hade gjort det själv. Min farmor sköt sin man.

Fhl2 Mm.

Mt För att han var sjuk. Han hade strupcancer.

Fhl2 Vaddå, ville att din pappa skulle dö bara för att han var sjuk?

Mt Nej. Jag vet inte om han var sjuk.

Fhl2 Ja, men det är ju det du har sagt hela tiden.

Mt Jag tror han var sjuk. Alla tror att han var sjuk. Han skulle nog dö. Fast det är väl lika
bra att vi pratar klart för alltså jag kan inte prata något mer sedan."
Citera
2017-04-29, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Som svar på: "Hur tacklar man som son att ens egen mamma utan några som helst samvetsbetänkligheter lämnar ut en på det här sättet? Beskyller en för något man själv är upphov till? Något så oerhört allvarligt som ett MORD? MORD på ens egen morfar dessutom.
Finns det något utrymme för förlåtelse?" Jag tror inte att han kan tackla det. Vem kan hjälpa hennes barn?

Alla barn (6st) är Offer i detta fall. Den empatilöshet JM visat prov på, som nu är öppenbart tydlig, är den samtliga barn är uppvuxna med från födseln. Djupt tragiskt.
Citera
2017-04-29, 23:38
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jag såg att det klarades ut...skillnaden mellan farmor och mormor .

JM talar om sin farmor i polisförhören:

"Mt Jag skulle aldrig skicka dit någon med kniv över huvud taget. Jag hade gjort det själv.
Jag hade gjort det själv. Min farmor sköt sin man.

Fhl2 Mm.

Mt För att han var sjuk. Han hade strupcancer.

Fhl2 Vaddå, ville att din pappa skulle dö bara för att han var sjuk?

Mt Nej. Jag vet inte om han var sjuk.

Fhl2 Ja, men det är ju det du har sagt hela tiden.

Mt Jag tror han var sjuk. Alla tror att han var sjuk. Han skulle nog dö. Fast det är väl lika
bra att vi pratar klart för alltså jag kan inte prata något mer sedan."

Nyfiken, Var har du sett förhöret? Har du FUPen?
Citera
2017-04-29, 23:40
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Det är inte möjligt för en far att undvika att på något sätt "förknippas" med sin dotter.

Hon kanske inte klarar att ta ansvar då hon är psykiskt sjuk.
Panikångest som medicinerats sedan ungdomen.
Nu verkar det ha spårat ut ännu mer för henne.
Jag misstänker att hon inte kommer klara den större sinnesundersökningen man kommer göra efter en fällande dom.
Hon borde fått vård för många, många år sedan.

Jag håller helt med dig.

Och om hon och hennes liv/leverne störde grannarna i brf så varför inte låta henne bo på sommarstället då.......och sälja brf bara.....
Citera
2017-04-29, 23:59
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Nu har jag ingen aning egentligen men den känsla jag får av försäljning av sommarstugan och uppsägningen av JM är att de höll på och förberedde en flytt till utlandet, jag vet som sagt inte hur det förehåller sig och eventuellt så kanske AM har gett någon förklaring i FUP som vi kan ta del av när vi får FUP tillgänglig men som sagt magkänslan säger att de var på väg till ett behagligare klimat och ville väl inte ha några pengar bundna till Sverige.

Mmm.....smitare de också då kanske. Så lätt är det inte att avveckla allt i Sverige och flytta utomlands, det vet jag.

Och de kunde ändå köpt in någon billig gård/hus på landet för dottern med barn att bo i, så himla dyrt är det inte, och ett matkonto.

Verkar som om hela familjen Möller lider av en del slängar av girighetssjukan.
Citera
2017-04-30, 00:06
Medlem
Citat:
Jag håller helt med dig.

Och om hon och hennes liv/leverne störde grannarna i brf så varför inte låta henne bo på sommarstället då.......och sälja brf bara.....

Nja, sanningen är väl närmast att föräldrarna ville sälja BÅDE JMs lägenhet+sonens och Sommarstället.
Föräldrarna ägde samtliga.

Att det inte föll i god jord hos JM anar man/vet vi. Nu skulle hon som vuxen, självständigt, ansvara för sitt samt barnens, uppehälle och boende som alla vanligtvis gör. JM är dock mest troligt en fullblodspsykopat och hennes världsbild ser helt annars ut.

http://www.psykopati.se/16914073
Citera
2017-04-30, 00:12
Medlem
Citat:
Mmm.....smitare de också då kanske. Så lätt är det inte att avveckla allt i Sverige och flytta utomlands, det vet jag.

Och de kunde ändå köpt in någon billig gård/hus på landet för dottern med barn att bo i, så himla dyrt är det inte, och ett matkonto.

Verkar som om hela familjen Möller lider av en del slängar av girighetssjukan.

Varför i hela friden skall dom fortsätta att försörja en 42-årig dotter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in