2017-04-29, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leviterande
De två stämningarna jag sett är aktbilagorna 126 och 131, men inget om mordet på Aki. Vad har jag missat?
Jag undrar detsamma för mig själv, men misstänker att det handlar om en hel hoper tidningsartiklar som de refererar till. FUP blev klar först sent i går, så det är nog bara tidningarna som har den just nu.
(Inom denna parentes vill jag säga att det är enormt smaklöst av en forummedlem att sitta och kolla vem som beställt den och dessutom berätta att hon gjort det. Bara därför kommer jag inte att beställa den! )
Citera
2017-04-29, 21:36
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Jag undrar detsamma för mig själv, men misstänker att det handlar om en hel hoper tidningsartiklar som de refererar till. FUP blev klar först sent i går, så det är nog bara tidningarna som har den just nu.
(Inom denna parentes vill jag säga att det är enormt smaklöst av en forummedlem att sitta och kolla vem som beställt den och dessutom berätta att hon gjort det. Bara därför kommer jag inte att beställa den! )
Ja, vilken idiot. Fattar inte personen att det hämmar folks vilja att beställa och lägga upp FUP här. Eller, det kanske var syftet?
Citera
2017-04-29, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Stämmer uppgiften at Göran och Anki varit redlöst berusade mordnatten, så har nog JM vuxit upp under dysfunktionella omständigheter och vad tyder egentligen på motsatsen. Man blir inte så här personlighetsstörd av att växa upp i trygghet. Men kanske har jag för höga krav på människor. Jag tycker då inte det finns någon orsak att supa sig redlöst berusad en hemmakväll, men visst, det finns många par som gör det (antar jag). Men att supa sig redlös brukar vara ett tecken på alkoholism, att man inte kan stoppa sig själv ifrån att hälla i sig alkohol tills flaskorna är tomma.
Nej den uppgiften stämmer inte- någon försöker fortfarande trolla i tråden. dE drack vin till maten- kanske till och med alkoholfritt vin, du.
Nu borde vi istället oroa oss över att Johannas alla närstående berättar sanningen, och J.M håller på att tappa ansiktet, minst sagt. Hon påstår sig vara oskyldig- och alla andra bevis visar på motsatsen. Vad kan hon göra nu- när allting blivit uppenbarat. Hoppas att de skärper bevakakningen av henne-så inte något händer. Enligt advokaten så mår hon dåligt nu.
Citera
2017-04-29, 21:46
Medlem
JM inte bara försökte få ut brev från häktet i Uppsala. Hon lyckades också! Måste vara fruktansvärt manipulativ 😳

https://www.svd.se/arbogakvinnan-lyckades-smuggla-brev-ur-haktet/om/sommarstugemorden
Citera
2017-04-29, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Nej den uppgiften stämmer inte- någon försöker fortfarande trolla i tråden. dE drack vin till maten- kanske till och med alkoholfritt vin, du.
Nu borde vi istället oroa oss över att Johannas alla närstående berättar sanningen, och J.M håller på att tappa ansiktet, minst sagt. Hon påstår sig vara oskyldig- och alla andra bevis visar på motsatsen. Vad kan hon göra nu- när allting blivit uppenbarat. Hoppas att de skärper bevakakningen av henne-så inte något händer. Enligt advokaten så mår hon dåligt nu.

Hmm, sa inte MR att ytterdörren stod öppen när han kom dit, inte
olåst utan öppen.
Flaggan kvar i topp.

Varför drar du till med kanske alkoholfritt, vet du något
eller gissar du.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Ja, vilken idiot. Fattar inte personen att det hämmar folks vilja att beställa och lägga upp FUP här. Eller, det kanske var syftet?
Eller så gör jag det bara för att få liknande information ...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes

Delar helt dina synpunkter (fetmarkerat) och hoppas på intensivbevakning av JM.

All styrka till de anhöriga brottsoffer med hopp om att de skall orka med denna rättegång.
Tror det blir tufft.
Citera
2017-04-29, 22:02
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wonderworker
JM inte bara försökte få ut brev från häktet i Uppsala. Hon lyckades också! Måste vara fruktansvärt manipulativ 😳

https://www.svd.se/arbogakvinnan-lyckades-smuggla-brev-ur-haktet/om/sommarstugemorden
Det verkar som om någon trots allt har låtit sig mutas.
Antagligen sopas det under mattan av kriminalvården.
Citera
2017-04-29, 22:04
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leviterande
De två stämningarna jag sett är aktbilagorna 126 och 131, men inget om mordet på Aki. Vad har jag missat?

Ärende AM-101334-16
handlar enbart om grovt bedrägeri angående Akis livförsäkring
Citat:
Vilseledandet har bestått av att Johanna Möller gjort en anmälan om dödsfall beträffande Aki Paasila till AFA där hon osant svarat nej på frågan ”Finns det anledning att anta att dödsfallet orsakats av annan person?”
Brottet bör bedömas som grovt eftersom gärningen avsåg ett betydande värde.
Citera
2017-04-29, 22:06
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Stämmer uppgiften at Göran och Anki varit redlöst berusade mordnatten, så har nog JM vuxit upp under dysfunktionella omständigheter och vad tyder egentligen på motsatsen. Man blir inte så här personlighetsstörd av att växa upp i trygghet. Men kanske har jag för höga krav på människor. Jag tycker då inte det finns någon orsak att supa sig redlöst berusad en hemmakväll, men visst, det finns många par som gör det (antar jag). Men att supa sig redlös brukar vara ett tecken på alkoholism, att man inte kan stoppa sig själv ifrån att hälla i sig alkohol tills flaskorna är tomma.

Nej det stämmer inte !
Det är prov taget på båda två när de kom in på sjukhus, så sluta att hitta på och och skapa trådsanningar !!!!
Citera
2017-04-29, 22:38
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Nej det stämmer inte !
Det är prov taget på båda två när de kom in på sjukhus, så sluta att hitta på och och skapa trådsanningar !!!!

Exakt, de åt typ Lasagne resp. Kebabrulle med ett glas vin eller vad det nu exakt stod. Redlöshet är ett rykte och en trådsanning som nån startat.
Citera
2017-04-29, 22:41
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Ärende AM-101334-16
handlar enbart om grovt bedrägeri angående Akis livförsäkring

Det borde finnas en till för själva mordet på AP.

Saxat från aktbilaga 126:
"1. Till styrkande av att Aki Paasila mördades åberopas samma bevisning som i
stämningsansökan där Johanna Möller åtalas för mord mot Aki Paasila, se denna
stämningsansökan."

Alltså läs mer i den stämning som gäller mordet. Men var är den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in