2017-04-29, 17:34
Medlem
Politice-Rectams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teasardig
Om du anser att det är bullshit, så anta min utmaning bevisa att genusvetenskap är trams. Hittills, trots mängder med påståenden om hur kasst ämnet är, så har ingen gjort ett seriöst försök.

Enligt mina erfarenheter är själva vetenskapen inte trams, utan forskningen är vetenskapligt verifiabelt. De som driver forskningen är bara extremt idealistiska. Till exempel kan en forskare göra vetenskap om det hurdana påverkan olika slags föräldraledighetsmodeller har, och resultaten är korrekta, men i regel tycker en genusvetare att föräldrar skall inte få välja hur mycket de tar ut ledigheter, utan båda föräldrarna måste vara lediga en lika lång tid.
Citera
2017-04-29, 18:33
Medlem
Kobolds avatar
Jag har oerhört svårt att känna någon sympati för någon som "känner sig våldtagen" utan att verkligen ha blivit våldtagen. Det förminskar traumat av att ha blivit våldtagen på riktigt, till att vara en ledsam känsla man kan känna när man har läst ett inlägg på Twitter, som man inte tyckte om. En zigenare spottade efter mig, när jag inte gav honom pengar. Är det rimligt att jag känner mig folkmördad? Borde alla andra erkänna detta hatbrott som folkmord? Nej, givetvis är en spottloska inte att jämföra med systematiskt mord på till exempel miljoner judar. Jag är en töntig grinpelle om jag tror något annat. Den kvinnliga professorn får känna sig hur våldtagen som helst, men jag skrattar bar åt henne och hennes löjliga känslor och tycker att hon borde få sparken och en permanent vistelse på ett dårhus.
Citera
2017-04-29, 19:54
Medlem
lolpovertys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Det har jag varken hört eller läst

Vad är det du fiskar efter? Att hon egentligen ville ....
Nä men du verkar vara lite extra svår att ha att göra med så det kanske inte är så konstigt. Googla det.
Det finns även välanvända #minvåldtäktman / #myrapist på Twitter.

Jag undrar varför kvinnor säger 'min våldtäktsman'. Jag tror att det beror på att de känner ett band mellan sig själv och den mannen. Ett mycket komplext band. Vad tror du?

"This is my rapist. There are many like it, but this one is mine..."
Citera
2017-04-29, 19:59
Medlem
Necriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Hon har gjort sig skyldig till att bli våldtagen och berättat om det vilket borde göra att hon stenas till döds.

Men nu lever vi i en Feminazistiskt värld där inte alla kvinnor stenas för sådana vidriga brott.

Jag lider med er män.

Är detta ditt svar när jag försöker föra en logisk, sammanhängande diskussion? Du väljer att svara helt utan relevanta argument för din ståndpunkt och du försöker inte argumentera mot mina argument... löjligt inlägg från din sida.
Citera
2017-04-29, 20:31
Medlem
NietzschesHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av victortich
Vad har du för data att kring hälften av Sveriges kvinnor har såna ideér om våldtäkt?? - inge jävla chicklist böcker eller 50 shades räknas..

Det är inte bara en svensk studie (enkät) utan flertalet även i andra länder och andelen kvinnor med våldtäktsfantasier brukar ligga däromkring. Man kan sedan kategorisera det till olika grad av tvång och hur långt man går..

Men hur som helst, denna fakta verkar uppröra dig. Varför? Det är vad det är. En sexfantasi.
Citera
2017-04-29, 20:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NietzschesHorse
Det är inte bara en svensk studie (enkät) utan flertalet även i andra länder och andelen kvinnor med våldtäktsfantasier brukar ligga däromkring. Man kan sedan kategorisera det till olika grad av tvång och hur långt man går..

Men hur som helst, denna fakta verkar uppröra dig. Varför? Det är vad det är. En sexfantasi.

Blir sällan upprörd. Men tyckte bara att din procentsiffra lät jäääääävligt högt.

Sen är det väl pretty stor skillnad mellan en random runkfantasi och att per se bli våldtagen/eller överhuvudtaget ha tankar kring det.

Känner typ 50 kvinnor/tjejer/unga tjejer, aldrig hört att nåt sånt vart upp på agendan, dock en massa jävla annat drit.
Senast redigerad av victortich 2017-04-29 kl. 20:50.
Citera
2017-04-29, 21:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Det eskalerande tonläget är oroväckande, för med det kommer en masshysteri, som kunde ses nu i några av talen från Womens Marsch. Några av talarna lät på riktigt som Hitler 1935. https://youtu.be/iEdhCxUd2P8

Nu kommer vi till det paradoxala. De börjar prata i termer av att det pågår ett krig mot kvinnorna.
När man kommit så långt får man börja döda motståndarna i "självförsvar".

Radikalfeministerna är värre än någonsin, finns tiotusentals av dessa 100 kilos svettfior....

Grönt hår, 115 pannor, näsring och ett ohemult hat mot alla män...det är modus operandi bland dessa illaluktande varelser.

Brukar likställa dom med en hemvändande IS-soldat.... faaarliga
Senast redigerad av victortich 2017-04-29 kl. 21:46.
Citera
2017-04-29, 21:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Jag kan konstatera att det råder grav sinnessjukdom bland akademiker idag. Vad fan har hänt eller har dom alltid varigt mentalt efterblivna?

Allmänt fel på den intellektuella kompassen pga övertro på genuspolitik och hormonstörande ämnen i miljön.
Citera
2017-04-29, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kobold
Jag har oerhört svårt att känna någon sympati för någon som "känner sig våldtagen" utan att verkligen ha blivit våldtagen. Det förminskar traumat av att ha blivit våldtagen på riktigt, till att vara en ledsam känsla man kan känna när man har läst ett inlägg på Twitter, som man inte tyckte om. En zigenare spottade efter mig, när jag inte gav honom pengar. Är det rimligt att jag känner mig folkmördad? Borde alla andra erkänna detta hatbrott som folkmord? Nej, givetvis är en spottloska inte att jämföra med systematiskt mord på till exempel miljoner judar. Jag är en töntig grinpelle om jag tror något annat. Den kvinnliga professorn får känna sig hur våldtagen som helst, men jag skrattar bar åt henne och hennes löjliga känslor och tycker att hon borde få sparken och en permanent vistelse på ett dårhus.

Fast hon hade ju blivit våldtagen tidigare...

Varför ska kvinnor som blivit våldtagna och mår dåligt över det efteråt få sparken för att de skriver en insändare till en tidning?
Senast redigerad av Statistenidittliv 2017-04-29 kl. 21:56.
Citera
2017-04-29, 21:55
Medlem
Dystopikerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crimsonsoul
Jisses, inte undra på att man aldrig ser feminister i detta forum. Eller att de talar om en "våltäcktskultur." De känner sig tydligen våldtagna om någon ifrågasätter dem.

https://www.thecollegefix.com/post/32272/

Kvinnlig rösträtt känns ifrågasatt kan jag tycka.

Professurens existensberättigande bör diskuteras.
Citera
2017-04-30, 00:44
Medlem
Jag förstår inte varför killar ska få gå i skola. Varför sätter man inte bara ut dem i skogen där de kan bygga en egen civilisation utan mansförtryck och äckliga värdelösa kvinnor? Hur vore det inte humanare?

Om jag någonsin får en son (Gud förbjude) så ska jag vägra honom modersmjölk. Han kommer få suga av sin pappa istället.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2017-04-30 kl. 00:50.
Citera
2017-04-30, 02:55
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Jag förstår inte varför killar ska få gå i skola. Varför sätter man inte bara ut dem i skogen där de kan bygga en egen civilisation utan mansförtryck och äckliga värdelösa kvinnor? Hur vore det inte humanare?

Om jag någonsin får en son (Gud förbjude) så ska jag vägra honom modersmjölk. Han kommer få suga av sin pappa istället.
Det var det de gjorde när de vandrade iväg från Pangea, men eftersom tjejerna varken kunde bygga hus eller starta eldar hängde de med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in