2017-04-29, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Samhället svek honom. Är väl inte konstigt att han blev som han blev i detta förtryckarsamhälle?
Tänker du också börja med överfallsvåldtäkter om du känner dig lessen/kränkt? Du kanske gör det redan? Vore väl inte så "konstigt"?
Citera
2017-04-29, 09:44
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Samhället svek honom. Är väl inte konstigt att han blev som han blev i detta förtryckarsamhälle?
Ja, det var inte samhället som gjorde det där med tjejerna. Det var bara han.
Citera
2017-04-29, 09:49
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ja, då kan män börja bedöma deras arbete utan att blanda in känslor.
De enda intresserade är arbetsgivaren, som förhoppningsvis kan sälja produkten/resultatet och hon, som får lön för att hon gör det.
Men att bedöma människor utan känslor går inte. I hennes fall är det inte särskilt positiva känslor. Hon gör med sina val samhället mer kostsamt, då hon kommer behöver mer och dyrare vård och dessutom vara mer sjukskriven än en som tar hand om sig själv. Beteendet kan fortfarande accepteras hos barn, men utan uppfostran följer sånt med upp i vuxenlivet och då är hon själv ansvarig för sin hälsa.
Citera
2017-04-29, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny999
Tänker du också börja med överfallsvåldtäkter om du känner dig lessen/kränkt? Du kanske gör det redan? Vore väl inte så "konstigt"?

Skulle folk bli kränkta för att man våldtar dem betyder det bara att de är feministiska sektmedlemmar och således sinnessjuka.
Varför ska dessa psykiskt sjuka individer ges rätten att känna sig kränkta?
Senast redigerad av Statistenidittliv 2017-04-29 kl. 09:54.
Citera
2017-04-29, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
De enda intresserade är arbetsgivaren, som förhoppningsvis kan sälja produkten/resultatet och hon, som får lön för att hon gör det.
Men att bedöma människor utan känslor går inte. I hennes fall är det inte särskilt positiva känslor. Hon gör med sina val samhället mer kostsamt, då hon kommer behöver mer och dyrare vård och dessutom vara mer sjukskriven än en som tar hand om sig själv. Beteendet kan fortfarande accepteras hos barn, men utan uppfostran följer sånt med upp i vuxenlivet och då är hon själv ansvarig för sin hälsa.

Jag tänkte mer i skolan. På arbetsplatser gäller helt andra regler.
Citera
2017-04-29, 10:00
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Jag tänkte mer i skolan. På arbetsplatser gäller helt andra regler.
Skolan är en del i samhället och dess fostrande uppgift går förlorad när agendan blir att omvandla den till en Frankfurtskola.
Det personliga ansvaret ska du som person växa in i, när du närmar dig vuxenvärlden, annars kommer du inte fungera optimalt i samhället. Parallella samhällen finns, men de är inte alltid det bästa för någon av oss.
Citera
2017-04-29, 10:45
Medlem
Necriss avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Necris
Citat:
Vem sa att manliga proffessorer inte redan gör detta? Dock tror jag det är vanligare att de ger kvinnor som de finner attraktiva sämre betyg för att dessa inte visar sexuellt intresse för dem.
Alla låter sig påverkas av sina åsikter och känslor. Det är bara korkat att tro något annat.
Jag har rättat texter. Det är lätt att betygsätta objektivt, enbart baserat på materialet som presenterats.
Jaha. Men du är inte alla.
Självklart inte. Som du ser så sa jag heller inte att samtliga som betygsätter eller rättar något klarar att hålla sig objektiva. Jag vände mig mot ditt avslut där du stöder kvinnan och förminskar det hon gjort sig skyldig till genom att påstå att alla låter sig påverkas av känslor och åsikter och därför är det hon gjort inte något speciellt.

Jag sa enbart att det är lätt att vara objektiv, iaf för mig. Sen var det även lätt för resten av studenterna. Genom hela mitt liv har det även varit lätt för de lärare jag haft, även om jag ibland varit medvetet provocerande i mina texter. Jag tror därför att det är helt omöjligt att det i själva verket är extremt svårt att vara objektiv och att jag bara har haft tur genom hela mitt liv där varje tillfälle istället visat att det är lätt.

Därför kan man lätt dra slutsatsen att det är lätt att vara objektiv och att det är denna kvinnan som tillhör en liten minoritet som inte klarar av sitt jobb.
Citera
2017-04-29, 10:50
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Jag kan konstatera att det råder grav sinnessjukdom bland akademiker idag. Vad fan har hänt eller har dom alltid varigt mentalt efterblivna?
Kan man vara någonting annat än efterbliven mentalt?

Det här hade varit en aning roligare om studenten var svart; this student fit the same demographic profile as him: black, college male, between the ages of 18 and 22. Hade blivit ett jävla liv tror jag ... såvida inte den här professorn själv är svart.
Citera
2017-04-29, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Necris
Självklart inte. Som du ser så sa jag heller inte att samtliga som betygsätter eller rättar något klarar att hålla sig objektiva. Jag vände mig mot ditt avslut där du stöder kvinnan och förminskar det hon gjort sig skyldig till genom att påstå att alla låter sig påverkas av känslor och åsikter och därför är det hon gjort inte något speciellt.

Jag sa enbart att det är lätt att vara objektiv, iaf för mig. Sen var det även lätt för resten av studenterna. Genom hela mitt liv har det även varit lätt för de lärare jag haft, även om jag ibland varit medvetet provocerande i mina texter. Jag tror därför att det är helt omöjligt att det i själva verket är extremt svårt att vara objektiv och att jag bara har haft tur genom hela mitt liv där varje tillfälle istället visat att det är lätt.

Därför kan man lätt dra slutsatsen att det är lätt att vara objektiv och att det är denna kvinnan som tillhör en liten minoritet som inte klarar av sitt jobb.

Hon har gjort sig skyldig till att bli våldtagen och berättat om det vilket borde göra att hon stenas till döds.

Men nu lever vi i en Feminazistiskt värld där inte alla kvinnor stenas för sådana vidriga brott.

Jag lider med er män.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2017-04-29 kl. 11:25.
Citera
2017-04-29, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crimsonsoul
Jisses, inte undra på att man aldrig ser feminister i detta forum. Eller att de talar om en "våltäcktskultur." De känner sig tydligen våldtagna om någon ifrågasätter dem.

https://www.thecollegefix.com/post/32272/

Akademin har blivit helt korrupt, men det jag funderat på är hur sånt här trams påverkar saker i samhället. Om allt är våldtäkt, så blir ju själva begreppet devalverat, och det kanske är därför vi ser riktiga våldtäkter dömas som om det bara var ett pojkstreck.
Citera
2017-04-29, 11:41
Medlem
Mooons avatar
Det har jag varken hört eller läst.

Det enda band som finns är att personen som blivit utsatt för övergreppet önskar att våldtäktsmannen blir dömd till ett långt straff.

Vad är det du fiskar efter? Att hon egentligen ville ....

Citat:
Ursprungligen postat av lolpoverty
Varför kallar våldtäktsoffer ofta våldtäktsmannen för "min våldtäktsman" eller på engelska "my rapist". Det låter väldigt personligt och konstigt i mina öron. Känner våldtäktsoffer ett band med "sin våldtäktsman" eller överanalyserar jag?
Citera
2017-04-29, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Det har jag varken hört eller läst.

Det enda band som finns är att personen som blivit utsatt för övergreppet önskar att våldtäktsmannen blir dömd till ett långt straff.

Vad är det du fiskar efter? Att hon egentligen ville ....

Självklart är det så. Alla kvinnor som frivilligt umgås med män vill bli våldtagna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in