Citat:
Ursprungligen postat av
Statistenidittliv
Citat:
Ursprungligen postat av
Necris
Citat:
Ursprungligen postat av
Statistenidittliv
Vem sa att manliga proffessorer inte redan gör detta? Dock tror jag det är vanligare att de ger kvinnor som de finner attraktiva sämre betyg för att dessa inte visar sexuellt intresse för dem.
Alla låter sig påverkas av sina åsikter och känslor. Det är bara korkat att tro något annat.
Jag har rättat texter. Det är lätt att betygsätta objektivt, enbart baserat på materialet som presenterats.
Jaha. Men du är inte alla.
Självklart inte. Som du ser så sa jag heller inte att samtliga som betygsätter eller rättar något klarar att hålla sig objektiva. Jag vände mig mot ditt avslut där du stöder kvinnan och förminskar det hon gjort sig skyldig till genom att påstå att alla låter sig påverkas av känslor och åsikter och därför är det hon gjort inte något speciellt.
Jag sa enbart att det är lätt att vara objektiv, iaf för mig. Sen var det även lätt för resten av studenterna. Genom hela mitt liv har det även varit lätt för de lärare jag haft, även om jag ibland varit medvetet provocerande i mina texter. Jag tror därför att det är helt omöjligt att det i själva verket är extremt svårt att vara objektiv och att jag bara har haft tur genom hela mitt liv där varje tillfälle istället visat att det är lätt.
Därför kan man lätt dra slutsatsen att det är lätt att vara objektiv och att det är denna kvinnan som tillhör en liten minoritet som inte klarar av sitt jobb.