2017-04-29, 18:31
Medlem
blodgivarens avatar
JM ska alltså ha levt långt över sina tillgångar, som socialsekreterare tjänar hen väl inte så mycket, så jag undrar VAD som menas med detta : att hen har skulder ? Pengarna från HVBrörelsen har någon annan lagt beslag på eller ? Kan det vara så att JMs barn samt hen utsatts för hot och därför avslöjar JM inte detta faktum ? Att denna JM & Aki skulle bossat över en business håller jag inte för troligt eftersom de sägs missbrukat endel även " afghanerna " har missbrukat VEM har egentligen skött ruljansen, inte för att jag personligen hyser någon önskan om att få veta men det är ju allmänt känt att detta är " big and risky business " och JM med pojkvän låses väl in delvis för att skydda dem eftersom de ju, trots sina personligheter, är offer Det är väl bara att se VEM i hennes omgivning som har pengar eller ? Hemsk historia i vilket fall och speciellt att en socialsekreterare åker till en mack för att prostituera sej
Citera
2017-04-29, 18:34
Medlem
blodgivarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaBjorn
Ursäkta men det börjar bli mycket att hålla ordning på nu...
Vem f*n är CM?
Bra fråga : JMs mamma vilken först var misstänkt Vad hade denna för inkomster ?
Citera
2017-04-29, 18:38
Medlem
blodgivarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blodgivaren
JM ska alltså ha levt långt över sina tillgångar, som socialsekreterare tjänar hen väl inte så mycket, så jag undrar VAD som menas med detta : att hen har skulder ? Pengarna från HVBrörelsen har någon annan lagt beslag på eller ? Kan det vara så att JMs barn samt hen utsatts för hot och därför avslöjar JM inte detta faktum ? Att denna JM & Aki skulle bossat över en business håller jag inte för troligt eftersom de sägs missbrukat endel även " afghanerna " har missbrukat VEM har egentligen skött ruljansen, inte för att jag personligen hyser någon önskan om att få veta men det är ju allmänt känt att detta är " big and risky business " och JM med pojkvän låses väl in delvis för att skydda dem eftersom de ju, trots sina personligheter, är offer Det är väl bara att se VEM i hennes omgivning som har pengar eller ? Hemsk historia i vilket fall och speciellt att en socialsekreterare åker till en mack för att prostituera sej
Vem och hur betalades förresten den thailändska " barnflickan "
Citera
2017-04-29, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Kvinna eller man?
Våldet är lika motbjudande oberoende av kön på förövaren.
Ungefär så här ser statistiken ut i Sverige:
Av mördare är ungefär 90% män och 10% kvinnor.
Av de mördade är ungefär 70% män och 30% kvinnor.
Kvinnor är i precis lika hög grad involverade i våldet och dödandet. Fast precis som i detta fall är dom kanske inte den som håller kniven.
Hur många av de 90% manliga mördarna gör det dom gör för att deras kvinna
- blivit kränkt
- kräver det av dem
- manipulerar dem att tro att dom måste göra det
- gör det för att imponera på kvinnan (vilket ponerar att hon blir imponerad därför att hon ville ha detta gjort)

Att säga att det bara är männen står för det dödliga våldet är lika fel som att säga att
- det bara är terroristerna som dödar, men frikänna de organisationer som inspirerar dem
- det bara är gatulangarna som skall straffas, medan de som finansierar/organiserar är oskyldiga

Det är ytterst populistiskt att bara titta på gärningsmannen. I andra sammanhang, när man t.ex. diskuterar invandrarnas brottslighet, så tycker samhället minsann att omständigheter och de som finns runt omkring bär sitt ansvar. Men inte när det gäller våldet; där är det bara männen som är ansvariga.
Fråga: Hur många slagsmål i Folkparken har varit om en kvinna? Hur många mord har föranletts av en kvinnas otrohet?
Och om det bakom varje framgångsrik man står en kvinna (som förväntas ha en del av äran) så står det också en kvinna bakom varje looser. Men då vill kvinnorna inte kännas vid det.

Disclaimer: Jag är beredd att överse med allt detta, för jag gillar kvinnor. Jag tycker bara det är en väldigt sned debatt.
Citera
2017-04-29, 18:44
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Det går ju genom sammanhanget att räkna ut att det är A C Möller som avses.
Citat:
Ursprungligen postat av blodgivaren
Bra fråga : JMs mamma vilken först var misstänkt Vad hade denna för inkomster ?
Då är jag med!
Alltid hört henne benämnas som AM så jag antog jag hade missat någon.
Citera
2017-04-29, 18:57
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenAnnan
Kvinnor är i precis lika hög grad involverade i våldet och dödandet. Fast precis som i detta fall är dom kanske inte den som håller kniven.
Hur många av de 90% manliga mördarna gör det dom gör för att deras kvinna
- blivit kränkt
- kräver det av dem
- manipulerar dem att tro att dom måste göra det
- gör det för att imponera på kvinnan (vilket ponerar att hon blir imponerad därför att hon ville ha detta gjort)

Att säga att det bara är männen står för det dödliga våldet är lika fel som att säga att
- det bara är terroristerna som dödar, men frikänna de organisationer som inspirerar dem
- det bara är gatulangarna som skall straffas, medan de som finansierar/organiserar är oskyldiga

Det är ytterst populistiskt att bara titta på gärningsmannen. I andra sammanhang, när man t.ex. diskuterar invandrarnas brottslighet, så tycker samhället minsann att omständigheter och de som finns runt omkring bär sitt ansvar. Men inte när det gäller våldet; där är det bara männen som är ansvariga.
Fråga: Hur många slagsmål i Folkparken har varit om en kvinna? Hur många mord har föranletts av en kvinnas otrohet?
Och om det bakom varje framgångsrik man står en kvinna (som förväntas ha en del av äran) så står det också en kvinna bakom varje looser. Men då vill kvinnorna inte kännas vid det.

Disclaimer: Jag är beredd att överse med allt detta, för jag gillar kvinnor. Jag tycker bara det är en väldigt sned debatt.

Som man måste jag ändå invända - inte en chans att kvinnor generellt skulle vara lika vålds- och mordbenägna som män, varken direkt eller indirekt.. Titta bara på statistiken hur många män som sitter i fängelse världen över, jämfört med en jämförelsevis procentuell fåtal del kvinnor.

Att säga "bakom varje man står en kvinna...." när det gäller våldsbrott är ett förlegat och gammeldags tänk. Män är generellt oerhört mer mycket mord- och våldsbenägna än kvinnor. Punkt.

JM är ett extremt undantag. Just därför har detta fall väckt så oerhört stor uppmärksamhet.
Senast redigerad av GilGrissom82 2017-04-29 kl. 19:02.
Citera
2017-04-29, 19:14
Medlem
Julgodiss avatar
Tror hon är oskyldig. Bevisningen verkar svag.
Citera
2017-04-29, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julgodis
När det gäller Aki är bevisningen svag.
Citera
2017-04-29, 19:22
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julgodis

Haha all "cred" till dig som går din egen väg
Vad är din alternativteori?
Citera
2017-04-29, 19:28
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oniram
Vad hon måste ha hatat sin man Aki. Varför egentligen? Framkommer det om han varit våldsam eller liknande? Eller var det "bara" för pengarna? Snygg karl ju..
Kvinnan är ju galen, men alla de sätt hon planerar att döda honom?

Ja det är liksom INGEN hejd på alternativ till avlivning. Tresitsig soffa, handgranat, gift och slutligen dränkning. Vilka mer innovativa försök har gjorts undrar man stillsamt
Citera
2017-04-29, 19:28
Medlem
kurtspurts avatar
Citat:
Men när förundersökningen om sexövergrepp lades ner sommaren 2016 kunde ansvarig polis inte hålla sig för skratt och kritiken mot Eskilstuna-Kuriren var svidande: Vi hade haft fel och vi har förstört kvinnas liv.

Så sent som i slutet av mars i år, nio månader senare, hade de utpekade männen ännu inte förhörts av polisen om den grova misshandeln av pojkarna. Samma män misstänks ha varit delaktiga i morden och mordförsöken på kvinnans anhöriga. Ansvarig polis är densamma.

http://www.ekuriren.se/eskilstuna/eva-burman-vem-ska-man-egentligen-tro-pa/

Skaplig känga mot polisen av Eskilstuna-kurirens chefredaktör...
Citera
2017-04-29, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Ja det är liksom INGEN hejd på alternativ till avlivning. Tresitsig soffa, handgranat, gift och slutligen dränkning. Vilka mer innovativa försök har gjorts undrar man stillsamt

Fast nu skall vi inte överdriva: handgranaten tänkte ju hon kasta på någon annan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in