2017-04-28, 22:50
Medlem
CodeRed64s avatar
Detta är början på slutet av "svenne" eran som kanske startade tidigt 60-tal och nu således tar slut i början av 2000-talet. Precis som tidigare när vi blivit influerade eller invaderade av främmande makt (tyskar, ryssar, fransmän) byter vårt samhälle skepnad.

Men det tråkiga nu är att vi inte tar steg framåt, utan vi faller tillbaka som civilisation. Kompetensnivån och utvecklingen tar stryk när outbildade människor flödar in över våra gränser till skillnad när människor invandrade med kompetens.

Hur länge kan vi som arbetar och betala skatt betala bidragskalaset när de som betala skatt och ger oss jobb emigrerar!

Betänk att Trafikverket som är ansvarig för i stort sett all väg, järnväg och sjöfart i Sverige har på årsbasis betydligt mindre budget än vad mifgrationsverket har. (bisarrt )
Citera
2017-04-28, 22:50
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Du vet att de dramatiskt fallande skolresultaten beror på invandringen, va?

Hur går det ihop med ditt påstående om "bara en massa högutbildade människor"?

Det beror på att svensk skola har kollapsat, och ingenting annat.
Citera
2017-04-28, 22:52
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Det beror på att svensk skola har kollapsat, och ingenting annat.

Innan vi fortsätter... är du man eller kvinna?
Citera
2017-04-28, 22:53
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Innan vi fortsätter... är du man eller kvinna?

Varför får jag alltid den här frågan, är det inte rätt uppenbart bara genom att titta på mitt nick?
Men jag är kvinna och 19 år gammal.
Citera
2017-04-28, 22:55
Medlem
Juliusdreads avatar
Citat:
Ja, inte hade det varit bättre iaf.
Jag anser att invandrarna har berikat Sverige på ett bra sätt. Jag menar, utan all den arbetskraften vi fått, hur hade det då gått för företagen, nu mitt under brinnande högkonjunktur?
Nej, jag ser då ingenting negativt med invandringen.

Nu tycker iof jag att arbetskraftsinvandring och Arab & negerinvasion är två helt olika saker. Finnar, polacker, ungrare och tyskar är exempel på folk som jag räknar som arbetskraft, knappast att zoomalier eller kinesarabhazarer.
Citera
2017-04-28, 22:57
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juliusdread
Nu tycker iof jag att arbetskraftsinvandring och Arab & negerinvasion är två helt olika saker. Finnar, polacker, ungrare och tyskar är exempel på folk som jag räknar som arbetskraft, knappast att zoomalier eller kinesarabhazarer.

Jag pratar inte om arbetskraftsinvandringen på 50- och 60-talen nu om du tror det. Jag pratar om invandringen på 00- och 10-talet.
Citera
2017-04-28, 22:57
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Varför får jag alltid den här frågan, är det inte rätt uppenbart bara genom att titta på mitt nick?
Men jag är kvinna och 19 år gammal.

Det var de vibbarna jag fick. Ung svensk kvinna. Skit samma att unga svenska kvinnor blir sadistiskt och brutalt våldtagna av araber och afrikaner dag ut och dag in liksom. Det är ju inte våldtäktsmännens fel. Det är världen det är fel på. Invandringen måste fortsätta.

Öppna gränser. Allas lika värde. Refugees welcome.

Du är en direkt fara för det här landet med din röstsedel.

Tack för diskussionen. Jag är inte intresserad av att diskutera vidare.
Citera
2017-04-28, 22:58
Medlem
CodeRed64s avatar
Citat:
Jag pratar inte om arbetskraftsinvandringen på 50- och 60-talen nu om du tror det. Jag pratar om invandringen på 00- och 10-talet.

Arbetskraftsinvandring på 00 och 10 talet är i stort obefintlig!
Citera
2017-04-28, 22:59
Medlem
Citat:
Du ser ingenting negativt med invandringen? Inget alls?

På riktigt?

Det finns otroligt mycket dåligt med invandringen. Men du din dumma åsna måste någon ggn förstå, att det det har blivit såhär beror på svenskarna. Inte på blattarna, då de flesta är vettiga. Och vi har lagar och regler som gör att vi kan skicka hem kräken. Men svenskarna vill ju inte det, så vi får vad vi förtjänar.
Citera
2017-04-28, 23:02
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Det var de vibbarna jag fick. Ung svensk kvinna. Skit samma att unga svenska kvinnor blir sadistiskt och brutalt våldtagna av araber och afrikaner dag ut och dag in liksom. Det är ju inte våldtäktsmännens fel. Det är världen det är fel på. Invandringen måste fortsätta.

Öppna gränser. Allas lika värde. Refugees welcome.

Du är en direkt fara för det här landet med din röstsedel.

Tack för diskussionen. Jag är inte intresserad av att diskutera vidare.

Fast det är ju försvinnande få som blir det. Så det är ju irrelevant att föra fram som argument.
Men ja, jag är för invandringen - så länge den är kontrollerad.
Citera
2017-04-28, 23:03
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CodeRed64
Arbetskraftsinvandring på 00 och 10 talet är i stort obefintlig!

Jasså? Så du menar att de som kom för typ 10 år sedan inte jobbar?
Citera
2017-04-28, 23:04
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thomas6668
Det finns otroligt mycket dåligt med invandringen. Men du din dumma åsna måste någon ggn förstå, att det det har blivit såhär beror på svenskarna. Inte på blattarna, då de flesta är vettiga. Och vi har lagar och regler som gör att vi kan skicka hem kräken. Men svenskarna vill ju inte det, så vi får vad vi förtjänar.

Jag vet inte om jag håller med om att de flesta blattar som kommit de senaste årtiondena är vettiga faktiskt. Vissa är det, men de flesta? Nja, jag tror inte det. Bara för att man inte sticker kniven i magen på någon eller drar med sig sju polare ut och gruppvåldtar en 12-åring i parken, så betyder det inte att man är vettig. Många av dessa "vettiga" invandrare går ju för fan omkring med slöja på sig, precis som de gör i några av världens mest fascistiska stater. Hur "vettigt" är det? Däremot håller jag med dig om att svenska folket är efterblivet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in