Citat:
Lönediskriminering finns belägg för i åtskilliga studier av detta, bla den största någonsin miljonunderökningen. denna har jag länkat säkert 300 ggr vid det här laget behöver du den igen?
Känns det omöjligt för dig att leta upp denna själv och kolla?
Patriarkat är ett sociologiskt begrepp det har som definition: Mäns dominans inom bla bla bla..dvs alla de största områdena inom ett samhälle....uppfylls detta i ett land/ samhälle/ grupp så har du ett patriarkat. End of story.
Våldtäktskultur är ett feminisitsk begrepp, det står för; en kultur som lägger skulden för sexuellt våld på kvinnor, väldigt förenklat. Det är alltså inte enbart existensen av faktiska våldtäkter i ett samhälle eller hot om detta, utan också slutshaming/ rättsväsendets behandling/ kulturell framställning etc. etc.
Vad är det som fattas i form av belägg från mig tycker du?
Ska jag länka dig 30 länkar kring ordet patriarkat som bevis för att begreppet existerar, och står för just det jag presenterade?
Ska jag länka dig 30 st länkar kring vad våldtätkskultur står för inom feminisitsk teori?
Eller behöver du x antal länkar kring fenomenen faktiskt våldtäkt/ slut shaming etc?
för at tinse att detta ja, är reella verkligheter?
Vore ju bra om du kunde kläcka ur dig vad exakt du behöver.
I stort är "kritiken" på detta forum mot feminism, kritik mot kvinnor. Det hör likosm lite ihop.
Känns det omöjligt för dig att leta upp denna själv och kolla?
Patriarkat är ett sociologiskt begrepp det har som definition: Mäns dominans inom bla bla bla..dvs alla de största områdena inom ett samhälle....uppfylls detta i ett land/ samhälle/ grupp så har du ett patriarkat. End of story.
Våldtäktskultur är ett feminisitsk begrepp, det står för; en kultur som lägger skulden för sexuellt våld på kvinnor, väldigt förenklat. Det är alltså inte enbart existensen av faktiska våldtäkter i ett samhälle eller hot om detta, utan också slutshaming/ rättsväsendets behandling/ kulturell framställning etc. etc.
Vad är det som fattas i form av belägg från mig tycker du?
Ska jag länka dig 30 länkar kring ordet patriarkat som bevis för att begreppet existerar, och står för just det jag presenterade?
Ska jag länka dig 30 st länkar kring vad våldtätkskultur står för inom feminisitsk teori?
Eller behöver du x antal länkar kring fenomenen faktiskt våldtäkt/ slut shaming etc?
för at tinse att detta ja, är reella verkligheter?
Vore ju bra om du kunde kläcka ur dig vad exakt du behöver.
I stort är "kritiken" på detta forum mot feminism, kritik mot kvinnor. Det hör likosm lite ihop.
Kör hårt, ingen av dina undersökningar kan bevisa dina påståenden.
Bara för att jorden ser platt ut ur en trångsynt individuell åskådning så är den inte platt. Gud finns inte även om miljarder människor anser det.
Du tror på sagor, därför att andra tror på sagor.
Här på FB kan de inte använda sig av gruppen män som syndabock utan att få ett massivt och välförtjänt motstånd.
) varför de ständigt möter ett massivt motstånd.