Citat:
Ursprungligen postat av
JustLikeMoney
Visst var det så att MR och Ghosini varit där i området tidigare samma dag även enl Ghosini?
Att de inte hittade huset, kan det ha gjort att MR vände hem och lät JM visa?
Det finns ju också en uppgift om att JM, MR, DB och JJ var vid stugan för att hämta några möbler som tillhörde JM, med en hyr-lastbil från Statoil. Jag uppfattar det som att det var dagen före mordet. Kanske har alla fyra varit inne i stugan när dom hämtade vatten? Kanske har JM då visat MR var sovrummet finns?
"Dagen innan hade den 42-årige kvinnan och den 19-årige mannen, hennes son och svärson dykt upp ute vid huset med en flyttbil, som hon hyrt på Statoil.
De skulle lasta in de möbler som den 42-åriga dottern magasinerat där; bland annat ett gammalt skåp, två soffor och lite plankor.
Om hon inte hämtade sina saker skulle de kastas hade föräldrarna förklarat.
Den dagen har föräldrarna varit hemma i ett snabbt ärende – och när de återvänder till sommarstugan är dottern och de andra där.
De är nästan färdiga.
De har varit inne i huset, för utanför står flera vattenglas som de hämtat inne i köket kvar.
Den 42-åriga kvinnan ger nyckeln till sin pappa och efter bara tio minuter, en kvart åker de därifrån."
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Jm7LX/det-ar-som-en-skrackfilm
Jag har också noterat den uppgift du refererar till.
Inte helt motsägelsefritt...
Har MR varit på utflykt till stugan och i dess omgivningar två gånger samma dag?
Vi får se om det är något datum som jag fattat fel eller om sällskapet med lastbilen plockade upp MR på vägen, kanske? Jag vet inte vilken av dessa två utflykter som inträffade först.
–