2017-04-29, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Länk?

Presskonferensen. Varför två knivar har tagits i beslag får väl framtiden utvisa.
Citera
2017-04-29, 15:26
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Ah-ja
Jag hade inte tänkt färdigt och har inte läst tidningarna än. Vad jag reagerade på var en punkt, s.7 ur aktbil.131

Den 3 augusti 2016, brottsplatsen m.m.

3. Karta och stillbilder med beskrivning över vallning (s 587-599, tillägg 3 44-
45, tillägg 4 66) med Mohammad Rajabi till styrkande av att han inte hittar till
Granliden och att han när han ska visa vägen till Granliden missar avfarten mot
Sickelsjö och därvid kommer till ett område som täcks av masten Hallarö 210 som
Ghasem Hosini kopplade upp mot den 3 augusti 2016 kl 01.36.

Därav ett halvsmält hugskott, nämligen att han tydligen var ganska bekväm i detta svenska trähus. Alltså hade han varit där en eller annan gång tidigare eller så var Johanna faktiskt med inne under mordnatten.

Det finns massor av intressanta detaljer redan i den aktbilagan. Jag tycker den är snyggt upplagd!

Visst var det så att MR och hosini varit där i området tidigare samma dag även enl hosini?

Att de inte hittade huset, kan det ha gjort att MR vände hem och lät JM visa?
Senast redigerad av JustLikeMoney 2017-04-29 kl. 15:35.
Citera
2017-04-29, 15:34
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Visst var det så att MR och Ghosini varit där i området tidigare samma dag även enl Ghosini?

Så kan det mycket väl vara, att JM hade skckat iväg dem för att dräpa hennes föräldrar men eftersom de inte hittade så var hon tvungen att agera chaufför själv vid ett senare tillfälle

Det verkar även som om det var Göran som ägde bostadsrätten som JM bodde i och när det började cirkulera mer än rykten om att JM skulle ha dräpt sin fd man samt att filmerna på JM där hon glatt knullar med afghanpojkarna så drog Göran i nödbromsen och ville inte bli förknippad med JM och hennes förehavanden.
JM ska ha byggt en avog inställning till båda sina föräldrar och även till sin syster för att de lyckades med sina affärer (företaget) och JM sabbade allt som hon företog sig
Citera
2017-04-29, 15:39
Medlem
Citat:
Visst var det så att MR och Ghosini varit där i området tidigare samma dag även enl Ghosini?

När kan den uppgiften ha kommit, tror du?
Det står i "samband med vallning", men var det före eller efter erkännandet?
Det står ju också "till styrkande av att han inte hittar till Granliden".
Innebörden kanske är självklar för andra, men jag får inte till det riktigt. Man ska kanske akta sig för att läsa in för mycket i de här punkterna. I alla fall om "man" är jag.
Citera
2017-04-29, 15:43
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Så kan det mycket väl vara, att JM hade skckat iväg dem för att dräpa hennes föräldrar men eftersom de inte hittade så var hon tvungen att agera chaufför själv vid ett senare tillfälle

"”Marias” fosterson (Hosini) ska också samma kväll som mordet utan körkort på småvägar ha kört runt med Rajabi i närheten av sommarstugan, där mordet sedan skedde, innan han blev avsläppt i Eskilstuna."

http://www.expressen.se/nyheter/fostersonen-pekades-ut-som-mordaren-av-arbogakvinnan/
Citera
2017-04-29, 15:44
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:

Det finns ju också en uppgift om att JM, MR, DB och JJ var vid stugan för att hämta några möbler som tillhörde JM, med en hyr-lastbil från Statoil. Jag uppfattar det som att det var dagen före mordet. Kanske har alla fyra varit inne i stugan när dom hämtade vatten? Kanske har JM då visat MR var sovrummet finns?

"Dagen innan hade den 42-årige kvinnan och den 19-årige mannen, hennes son och svärson dykt upp ute vid huset med en flyttbil, som hon hyrt på Statoil.
De skulle lasta in de möbler som den 42-åriga dottern magasinerat där; bland annat ett gammalt skåp, två soffor och lite plankor.
Om hon inte hämtade sina saker skulle de kastas hade föräldrarna förklarat.
Den dagen har föräldrarna varit hemma i ett snabbt ärende – och när de återvänder till sommarstugan är dottern och de andra där.
De är nästan färdiga.
De har varit inne i huset, för utanför står flera vattenglas som de hämtat inne i köket kvar.
Den 42-åriga kvinnan ger nyckeln till sin pappa och efter bara tio minuter, en kvart åker de därifrån."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Jm7LX/det-ar-som-en-skrackfilm

Jag har också noterat den uppgift du refererar till.

Inte helt motsägelsefritt...

Har MR varit på utflykt till stugan och i dess omgivningar två gånger samma dag?
Vi får se om det är något datum som jag fattat fel eller om sällskapet med lastbilen plockade upp MR på vägen, kanske? Jag vet inte vilken av dessa två utflykter som inträffade först.

Citera
2017-04-29, 15:49
Medlem
LuluBrooksies avatar
Snälla skrik inte på mig nu, men visst är det så att systrarna är adopterade? Tycker de har mörkare drag medan pappan i synnerhet var ljusare (vila i frid). Mamman är väl medelljus.
Jag tänker mig att systrarna kan vara adopterade från Rumänien eller Ex-jugoslavien som hade många barn på barnhem ett tag...

Snälla, kan någon faktiskt bekräfta detta?
Citera
2017-04-29, 15:51
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Frågan är som menas med "handling". Absolut inte pass. Knappast någon id-handling överhuvudtaget. Något papper från Kroatien som visar att han registrerats av den kroatiska polisen vid inresa i landet. Det som svensk gränspolis har upprättat är sannolikt liknande handling, han togs väl av polisen vid gränsen i Sverige innan han vände sig till migratiosverket. Uppgifterna i sådana kommer alltid från utlänningen själv. Så, han har sagt sig vara född 1994 både i Kroatien och i Sverige. Sedan ändrade han sig när han sökte asyl hos Migrationsverket.
Undrar om MR finns regiarerad i Turkiet och än mer Tyskland som är EU med andra namn.
-Annars är väl utvisning till Kroatsien pga Dublinförodnigen????
Citera
2017-04-29, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Snälla skrik inte på mig nu, men visst är det så att systrarna är adopterade? Tycker de har mörkare drag medan pappan i synnerhet var ljusare (vila i frid). Mamman är väl medelljus.
Jag tänker mig att systrarna kan vara adopterade från Rumänien eller Ex-jugoslavien som hade många barn på barnhem ett tag...

Alltså
Jag tänker inte vara snäll och viska.
Du har tjafsat om detta tidigare och fått svar av andra. Mitt svar: vad i hela friden har detta med fallet att göra?
Angår det dig eller någon annan? Och varför vet inte du att väldigt äkta barn till vääääldigt äkta föräldrapar kan bli vääääldigt olika till utseendet? Och till kynne, begåvning osv.
Citera
2017-04-29, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdamBomb
När man tittar på de olika åldersuppgifter som MR angivit vid olika tillfällen så finns en klar linje att med tiden så blir han tvungen att flytta fram sitt födelsedatum.

Det skulle alltså inte förvåna mig ett dugg om han till och med är äldre än vad han uppgav första gången han, oss veterligen, anlände till Europa. Han har själv uppgett i avlyssning och till folk omkring honom att han ska fylla 25 vid tidpunkten för mordet. Jag tror dock att han är äldre än så. Han är antagligen någonstans mellan 25-30 år gammal.

Avsnittet ur stämningsansökan som behandlar MRs ålder:

Den stora frågan är dock om domstolen kan pröva MRs ålder i samband med rättegången?

Det vore enormt stötande moraliskt, juridiskt och ur allmän rättsuppfattning om den här storvuxne våldsamme vuxne afghanen behandlades som en ungdom (dvs under 21 år gammal vid tidpunkten för mordet) och därigenom tillskansade sig en fet straffrabatt och kanske är ute till nästa sommar istället för att få någonstans runt 18 års fängelse eller livstid!

Jag instämmer till fullo och hoppas verkligen att
dom löser åldersfrågan.
Citera
2017-04-29, 16:03
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Alltså
Jag tänker inte vara snäll och viska.
Du har tjafsat om detta tidigare och fått svar av andra. Mitt svar: vad i hela friden har detta med fallet att göra?
Angår det dig eller någon annan? Och varför vet inte du att väldigt äkta barn till vääääldigt äkta föräldrapar kan bli vääääldigt olika till utseendet? Och till kynne, begåvning osv.
Orsaken att jag undrar är att i min tankevärld så kan inte en skötsam familjs dotter döda sin far och sin mor.

Vidare tycker jag knappast att jag "tjafsat" om saken... Jag har frågat en (1) gång tidigare och fick då bara ett tramsigt svar.
Så antingen VET du och bekräftar eller dementerar, eller så håller du käften.
Citera
2017-04-29, 16:05
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie

Detta är trams och har stötts och blötts en antal gånger tidigare i tråden

--------------------------------------------------------------------

Då kan man lika gärna se likheter med att miljonärer som heter Göran blir mördade av sina barn, med tanke på mordet på Göran Lundblad som dräptes av sin pengakåta dotter och nu Göran Möller som råkar ut för samma sak
Att vara straxt över 60, vara miljonär, heta Göran, ha en en dotter ökar sannolikheten att bli mördad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in