2017-04-29, 13:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Tackar för beröm, just nu verkar feministerna dessutom ha fyllnat till

Jag håller med om att feminism inte verkar vara något annat än "Paybacktime"
Kvinnor har varit förtryckta - nu skall vi trycka tillbaks.
Den mobbade blir mobbare.

Men för att mobbing ska funka, krävs ju att motparten viker ned sig....

Flashbackare gör inte det.

You´re most welcome

Körde sedan en Net-rulle, och tänkte under filmen att den handlar om dagens feminister.... ....fast istället för att som ung springa in i ett träd (filmen) och bli blind på det sättet, så handlar det inom feminismen istället om att som ung och lättpåverkad tjej bli hjärntvättad av en tokig teori. (Filmen heter f.ö. Blind Dating)

Jag är mycket oroad över alla unga tjejer som så hett söker efter en identitet, och finner den i den manshatande feministsekten.

Pga den låga åldern har de sedan väldigt svårt att slå sig loss och börja tänka själva, för de tror att de behöver dessa mentala stödhjul och vågar inte se klart ---> att det allt som oftast är fullständiga tokerier och även rent manshat som de blir indoktrinerade med. Jävligt sorgligt, och det bara fortgår. Så oavsett om galningen får sina eftertraktade 4% eller ej, så är många unga tjejer idag väldigt förstörda.

Japp, här på FB kommer de alltid att möta massor av klarsynta människor. I samhället generellt så vänder vindarna sakta men säkert, bara det att det MSM har lyckats fördröja effekten. Men när den kommer så blir den istället mkt starkare just pga det som MSM har pysslat med under ett stort antal år. MSM har fått det svenska folket att sova och nu vaknar de sakta upp..ett jobbigt men nödvändigt uppvaknande.

Tråkigt nog så finns det säkerligen en del kvinnor som vet att det är en sekt full av skit, men att de pga den lockande makten (t ex vid 4%) låter detta överskugga samvetet. (det som finns kvar av det).

Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket

Här hade jag velat ha en gillaknapp på riktigt!
Kan du förstå vilken fest det här gänget hade kunnat ha?

Yes Sir!
Senast redigerad av phare555 2017-04-29 kl. 13:09.
2017-04-29, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av phare555
Feminism 2017 = Inget annat än en galen vilja att skapa ett matriarkat.

Tyvärr är det uppenbart att många av dagens feminister resonerar: "de har fått ha sin diktatur så länge och nu är det vår tur att ha diktatu.....oh shit....ja...eh...skit samma, då får det väl vara diktatur då, så nu är det alltså vår tur att ha diktatur! Heja oss kvinnor!" (fast våran diktatur ska vara lite rosafluffig, mysig, söt o sådär, så den ska vara en fin diktatur och MSM hejar på o alla är glada, tihi)

(Vadå kunna se sig i spegeln?.....äh, spegel schmegel!)

Korkade feminister!

Som ni brukar säga: Två fel gör inte ett rätt! (men kanske bara när NI tycker det? Idioter!)

Till ämnet: Och just därför är det så få feminister som dyker upp med sin fula agenda här på FB, för de allra flesta här vet att feministerna fulspelar, och därför är det som feminist mysigare att debattera på andra platser än här. Riktigt bra inlägg, Gertrud!

Vad har du för bevis för dina påståenden att femiism ex. skulel jobba för matriarkat eller dikatur?

Ge mig ett hållbart sådant bevis eller resonemang tack.

den på riktigt "fula" agendan på detta forum tillhör ju antifeminsiternas sida ( dit Gertrudf för övrigt hör)

Både i HUR man debatterar ( tilltalar sin mostståndare) och MÅLET vad man själv ofta sittter med för idoelogi och olika önskningar i hur samhället ska se ut/ utformas.

ex. förbjud aborter, inför juridisk abort för män, förbjud kvinnor rösta, jobba för sexhandeln,
Jobba på att nedvärdera kivnnors förmågor inom allt.
motarbeta feminisitska drivna frågor som ex. lika inkomster, delade oavlönade arbeten, få bort sexuellt våld etc etc.

Den feministiska sidan är fåtalig här inne helt enkelt för att detta forum är under all jävla värdig nivå. Både retoriskt, intellektuellt och moraliskt.

Vill ni ha hit feminister att diskutera, så får nog herrar antifeminsiter jobba på att sin sida fan skärper sig.
2017-04-29, 13:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Vad har du för bevis för dina påståenden att femiism ex. skulel jobba för matriarkat eller dikatur?

Ge mig ett hållbart sådant bevis eller resonemang tack.

den på riktigt "fula" agendan på detta forum tillhör ju antifeminsiternas sida ( dit Gertrudf för övrigt hör)

Både i HUR man debatterar ( tilltalar sin mostståndare) och MÅLET vad man själv ofta sittter med för idoelogi och olika önskningar i hur samhället ska se ut/ utformas.

ex. förbjud aborter, inför juridisk abort för män, förbjud kvinnor rösta, jobba för sexhandeln,
Jobba på att nedvärdera kivnnors förmågor inom allt.
motarbeta feminisitska drivna frågor som ex. lika inkomster, delade oavlönade arbeten, få bort sexuellt våld etc etc.

Den feministiska sidan är fåtalig här inne helt enkelt för att detta forum är under all jävla värdig nivå. Både retoriskt, intellektuellt och moraliskt.

Vill ni ha hit feminister att diskutera, så får nog herrar antifeminsiter jobba på att sin sida fan skärper sig.
Då får du nog ÖPPNA ÖGONEN, för som det är nu så jobbar du uppenbarligen för något som du kommer bli förbannad (eller? ) och besviken på om det mot all förmodan skulle lyckas.

Topic: Väldigt få feminister är ej manshatare, och därför är det få feminister här på FB eftersom manshatande ses rakt igenom på en nanosekund.

Sedan finns det några manshatande feminister som ändå är här, och som med sin ohederliga (för att inte lika lätt bli totalt avklädda) retorik tillåts smutsa ner trådarna.

Allt du skriver är istället sådant som kommer från ert smutsiga håll (och det vet du) så den tokerigumman gick inte.
Senast redigerad av phare555 2017-04-29 kl. 13:26.
2017-04-29, 13:24
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:

Tyvärr är det ju du som i inlägg efter inlägg visar dig underlägsen både intellektuellt , retoriskt och moraliskt .

När du sedan blivit satt på pottan nog många gånger försvinner du likt en politikers vallöften.

Feministerna är fåtaliga på Flashback dels för att en försvinnande liten del av befolkningen bekänner sig till den sekt som feminismen i Sverige utvecklats till , dels för att de oftast är så dåligt pålästa och retoriskt underlägsna som du är Merapi , och därför blir till åtlöje direkt .
2017-04-29, 13:25
Medlem
Citat:
Då får du nog ÖPPNA ÖGONEN, för som det är nu så jobbar du uppenbarligen för något som du kommer bli förbannad (eller? ) och besviken på om det mot all förmodan skulle lyckas.

Topic: Väldigt få feminister är ej manshatare, och därför är det få feminister här på FB.

Sedan finns det några manshatande feminister som ändå är här, och som med sin ohederliga (för att inte lika lätt bli totalt avklädda) retorik tillåts smutsa ner trådarna.
med andra ord, du kan itne svara för ditt eget reonemang/ elelr dina egna påståenden.

Ja men fint där föll det du sagt helt. Om man inte klarar backa upp sina påståenden med någon form av stadig grund annat än dravvel, så är det inte värt mer än luften du använder du då uttalar dravvlet.
2017-04-29, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sealstryper
Tyvärr är det ju du som i inlägg efter inlägg visar dig underlägsen både intellektuellt , retoriskt och moraliskt .

När du sedan blivit satt på pottan nog många gånger försvinner du likt en politikers vallöften.

Feministerna är fåtaliga på Flashback dels för att en försvinnande liten del av befolkningen bekänner sig till den sekt som feminismen i Sverige utvecklats till , dels för att de oftast är så dåligt pålästa och retoriskt underlägsna som du är Merapi , och därför blir till åtlöje direkt .
kul hörredu,

Ge mig ett exempel på där jag blivit "satt på pottan" på detta forum tack.
Ge mig exempel på att jag skule vara "retorisk underlägsen" eller "dåligt påläst".

När man frågade sveriges befolkning (tillräckligt statisitskt stort urval) vid förra valet hur mångna som kallade sig för feminist så var det nära 50%. 50% av en befolkning är mig veterligen INTE att betrakta som en "liten" del.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/allt-fler-feminister

Där en pottkant för herr seal att balansera på.
Senast redigerad av Merapi 2017-04-29 kl. 13:40.
2017-04-29, 13:34
Bannlyst
Citat:
med andra ord, du kan itne svara för ditt eget reonemang/ elelr dina egna påståenden.

Ja men fint där föll det du sagt helt. Om man inte klarar backa upp sina påståenden med någon form av stadig grund annat än dravvel, så är det inte värt mer än luften du använder du då uttalar dravvlet.
Som man så möter man så gott som DAGLIGEN manshat från era sektmedlemmar, så skulle man föra anteckning över dessa skulle man inte hinna göra mkt annat.

Men jag tror att antingen är du totalt blind eller så väljer du att blunda ibland, för att med gott...eller...nja.....samvete iaf......kunna föra tokerikampen vidare.

Tokeri: Angående ditt inlägg ovan, så är det så att många ännu är indoktrinerade av MSM, men vindarna är på väg att vända, så håll ut Sedan talar det sitt tydliga språk att det trots allt är så få av dessa som röstar på galningens sekt.

Skulle den hatiska galningen få 4% så är det för att hon nu strategiskt har valt att söka efter nya väljargrupper. (precis ALLT är gångbart, bara galningen får sina efterlängtade 4% så att hon kan använda dessa som en språngbräda mot nya galna matriarkat-mål).
Senast redigerad av phare555 2017-04-29 kl. 14:06.
2017-04-29, 13:47
Medlem
Citat:
Som man så möter man så gott som DAGLIGEN manshat från era sektmedlemmar, så skulle man föra anteckning över dessa skulle man inte hinna göra mkt annat.

Men jag tror att antingen är du totalt blind eller så väljer du att blunda ibland, för att med gott...eller...nja.....samvete iaf......kunna föra tokerikampen vidare.

Verkligen? du möter alltså dagligen manshat?

Hur då?
-Blir du aktivt hindrad göra saker som samhället tillåter kvinnor?
-Löper du som man reell risk av att bli utsatt för fysiskt våld, död och/ eller sexuellt våld av kvinnor för att du är man?
-Blir män som grupp diskriminerade ekonomiskt/ maktmässigt/ akademiskt/ kulturellt etc etc av kvinnor?

Verkligen?

Ovan är lite av det som FAKTISKT i en påvisbar RERALITET drabbar kvinnor från män i världen.
Och INTE tvärtom. Inte i världen och INTE i Sverige.

Ok?

Citat:
Tokeri: Angående ditt inlägg ovan, så är det så att många ännu är indoktrinerade av MSM, men vindarna är på väg att vända, så håll ut Sedan talar det sitt tydliga språk att det trots allt är så få av dessa som röstar på galningens sekt.

Skulle den hatiska galningen få 4% så är det för att hon nu strategiskt har valt att söka efter nya väljargrupper. (precis ALLT är gångbart, bara galningen får sina efterlängtade 4% så att hon kan använda dessa som en språngbräda mot nya galna matriarkat-mål).

"Vindarna vänder" är det när vi får en man på USA presidentpost som öppet säger saker som "grab them by their pussys" öppet motarbetar aborträtten, som första åtgärd i vita huset, drog in USA.s bidrag till världens kvinnors reproduktiva rättigheter?

"den hatiska galningen" är det Schyman som åsyftas?
Hon är 1 feminist som driver 1 feminsitisk parti. Du har åtswkilliga miljoner fler feminsiter i Sverige än hon, och du har betydlgit fler partier som deklarerar sig själva som "feminsitiska" än du ahr motsatsen.

suprize.
Senast redigerad av Merapi 2017-04-29 kl. 13:53.
2017-04-29, 13:55
Bannlyst
Citat:

Hur då?
-Löper du som man reell risk av att bli utsatt för fysiskt våld, död och/ eller sexuellt våld av kvinnor för att du är man?
-Blir män som grupp diskriminerade ekonomiskt/ maktmässigt/ akademiskt/ kulturellt etc etc av kvinnor?

Verkligen?

Ovan är lite av det som FAKTISKT i en påvisbar RERALITET drabbar kvinnor från män i världen.

Ok?
Det existerar en massa orättvisor som slår åt BÅDA hållen, men du väljer endast att se de som du VILL se. Därför är du more or less ett hopplöst fall.

Ja, som man möter man så gott som dagligen manshat från era sektmedlemmar, och bara för att det som jag skrev ovan finns, så betyder inte det att det inte finns en jävla massa manshat där ute. Och INGENTING blir bättre av allt jävla manshat. Feminism idag är precis som en sekt, och därför sår det bara splitt mellan könen istället för att vi tillsammans kan åstadkomma saker.

Men det tåget har gått för länge sedan, och det vet både du och alla andra tokor.

Tacka er galna manshatarledare för den saken.
2017-04-29, 14:04
Bannlyst
Citat:

Hur då?

Verkligen?

Ok?

"Vindarna vänder" är det när vi får en man på USA presidentpost som öppet säger saker som "grab them by their pussys" öppet motarbetar aborträtten, som första åtgärd i vita huset, drog in USA.s bidrag till världens kvinnors reproduktiva rättigheter?

"den hatiska galningen" är det Schyman som åsyftas?
Hon är 1 feminist som driver 1 feminsitisk parti. Du har åtswkilliga miljoner fler feminsiter i Sverige än hon, och du har betydlgit fler partier som deklarerar sig själva som "feminsitiska" än du ahr motsatsen.

suprize.
Ja hon är EN feminazi, men hon påverkar massor av andra att också bli feminazis, och därför är hon farlig för samhället.

(nu är inte detta topic, men sådant som man kan säga i USA kanske man inte kan säga i Sverige, så sluta jämföra två så olika länder och det är OFF-topic så gå till annan tråd för att debattera den grejen).

Många feminister är feminazis och därför trivs de inte här på FB, för här blir de avklädda in på bara manshatarskinnet.
Senast redigerad av phare555 2017-04-29 kl. 14:09.
2017-04-29, 14:29
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:

Bevis - är detta en polisstation?

Ni driver enbart kvinnofrågor och inte jämställdhetsfrågor om män ligger efter. Helt klart driver ni kvinnofrågor för att öka kvinnors makt i samhället. Ni tystar och jagar kritiker så de slutar IRL.
Pär Ströms barn blev hotade tom.

Citat:
kul hörredu,

Ge mig ett exempel på där jag blivit "satt på pottan" på detta forum tack.

Ganska många av mina inlägg, det är ju därför du försvinner och det kommer avbytare

Citat:
När man frågade sveriges befolkning (tillräckligt statisitskt stort urval) vid förra valet hur mångna som kallade sig för feminist så var det nära 50%. 50% av en befolkning är mig veterligen INTE att betrakta som en "liten" del.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/allt-fler-feminister

Där en pottkant för herr seal att balansera på.

Hahaha du är så rolig

Citat:
Ge mig exempel på att jag skule vara "retorisk underlägsen" eller "dåligt påläst".

Jag hittade undersökningen i fråga...

Citat:
På uppdrag av Feministiskt initiativ har SIFO genomfört en opinionsundersökning med telefonintervjuer. Intervjuer gjordes med totalt 1000 personer under förra veckan (mellan den 12 – 15 maj) och undersökningen visar även att:

*Var fjärde kvinna och var femte man av de tillfrågade kan tänka sig att rösta på Feministiskt initiativ i EU-valet nu på söndag. Lika stora andelar kan tänka sig att rösta på oss i riksdagsvalet.
*Av de tillfrågade tycker 56 procent att det vore bra om Feministiskt initiativ kommer in i riksdagen.

Sveriges befolkning sade du, jadu det verkar ju oerhört represenatativt för Sveriges befolkning.

F! fick 3.12 %

Citat:
Du påstår att de har "frågat Sveriges befolkning, ett tillräckligt stort statistiskt urval," vilket jag har svårt att tro att 1000 personer är. I vilket fall så är det inte antalet som är kruxet utan det som är viktigt är att urvalet är slumpmässigt. Något som fallerar så fort några inte svarar i telefonen eller inte vill delta.

Uppenbarligen är inte urvalet slumpmässigt då resultatet blev så skevt gentemot verkligheten ett par månader senare.

Retoriskt underlägsen är du nästan alltid då din taktik är att byta ämne och slänga in irrelevanta faktoider. Du är inte saklig, och inte stringent. Du för inte ett genomtänkt resonemang, du driver inte en tes som du klarar av att försvara, utan käbblar mest som en liten unge för käbblandets skull.

Dock är vare sig du eller jag i position att bedöma din retoriska förmåga, det gör publiken. Vi kan starta en poll om du vill.

Edit

För mig blir det mer och mer tydligt att dagens feminister egentligen är kommunister då deras retorik är sprungen ur samma önskan att alla ska vara lika. När det uppdagas att så inte är fallet skjuter man budbäraren. Den blir kallad fascist, rasist, antifeminist osv.

For the record, jag är inte anifeminist, jag är humanist och bryr mig om båda könen eftersom jag bryr mig om människor.
Senast redigerad av Gertrud1 2017-04-29 kl. 14:46.
2017-04-29, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
För mig blir det mer och mer tydligt att dagens feminister egentligen är kommunister då deras retorik är sprungen ur samma önskan att alla ska vara lika. När det uppdagas att så inte är fallet skjuter man budbäraren. Den blir kallad fascist, rasist, antifeminist osv.

For the record, jag är inte anifeminist, jag är humanist och bryr mig om båda könen eftersom jag bryr mig om människor.

Kommunism är därtill en falsk önskan att alla ska vara lika, det handlar mer om att omfördela resurser från den onda gruppen till den goda, när resurserna är slut får den onda gruppen spendera sin tid i arbetsläger.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in