Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Vad har du för bevis för dina påståenden att femiism ex. skulel jobba för matriarkat eller dikatur?
Bevis - är detta en polisstation?
Ni driver enbart kvinnofrågor och inte jämställdhetsfrågor om män ligger efter. Helt klart driver ni kvinnofrågor för att öka kvinnors makt i samhället. Ni tystar och jagar kritiker så de slutar IRL.
Pär Ströms barn blev hotade tom.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
kul hörredu,
Ge mig ett exempel på där jag blivit "satt på pottan" på detta forum tack.
Ganska många av mina inlägg, det är ju därför du försvinner och det kommer avbytare
Citat:
När man frågade sveriges befolkning (tillräckligt statisitskt stort urval) vid förra valet hur mångna som kallade sig för feminist så var det nära 50%. 50% av en befolkning är mig veterligen INTE att betrakta som en "liten" del.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/allt-fler-feminister
Där en pottkant för herr seal att balansera på.
Hahaha du är så rolig
Citat:
Ge mig exempel på att jag skule vara "retorisk underlägsen" eller "dåligt påläst".
Jag hittade undersökningen i fråga...
Citat:
På uppdrag av Feministiskt initiativ har SIFO genomfört en opinionsundersökning med telefonintervjuer. Intervjuer gjordes med totalt 1000 personer under förra veckan (mellan den 12 – 15 maj) och undersökningen visar även att:
*Var fjärde kvinna och var femte man av de tillfrågade kan tänka sig att rösta på Feministiskt initiativ i EU-valet nu på söndag. Lika stora andelar kan tänka sig att rösta på oss i riksdagsvalet.
*Av de tillfrågade tycker 56 procent att det vore bra om Feministiskt initiativ kommer in i riksdagen.
Sveriges befolkning sade du, jadu det verkar ju oerhört represenatativt för Sveriges befolkning.
F! fick 3.12 %
Citat:
Ge mig exempel på att jag skule vara "retorisk underlägsen" eller "dåligt påläst".
Du påstår att de har
"frågat Sveriges befolkning, ett tillräckligt stort statistiskt urval," vilket jag har svårt att tro att 1000 personer är. I vilket fall så är det inte antalet som är kruxet utan det som är viktigt är att urvalet är slumpmässigt. Något som fallerar så fort några inte svarar i telefonen eller inte vill delta.
Uppenbarligen är inte urvalet slumpmässigt då resultatet blev så skevt gentemot verkligheten ett par månader senare.
Retoriskt underlägsen är du nästan alltid då din taktik är att byta ämne och slänga in irrelevanta faktoider. Du är inte saklig, och inte stringent. Du för inte ett genomtänkt resonemang, du driver inte en tes som du klarar av att försvara, utan käbblar mest som en liten unge för käbblandets skull.
Dock är vare sig du eller jag i position att bedöma din retoriska förmåga, det gör publiken. Vi kan starta en poll om du vill.
Edit
För mig blir det mer och mer tydligt att dagens feminister egentligen är kommunister då deras retorik är sprungen ur samma önskan att alla ska vara lika. När det uppdagas att så inte är fallet skjuter man budbäraren. Den blir kallad fascist, rasist, antifeminist osv.
For the record, jag är inte anifeminist, jag är humanist och bryr mig om båda könen eftersom jag bryr mig om människor.