2017-04-28, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flufffen
I länder som t.ex. Saudiarabien så gör man det, landet som nyligen valts in i FNs kvinnokommission. Där feministiska Sverige vägrar avslöja hur man röstat, förmodligen röstade man för. Najs!

Det tror jag inte. Feminister är korkade och inte för jämställdhet och mäns rättigheter som de är i Saudiarabien.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2017-04-28 kl. 18:56.
Citera
2017-04-28, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crimsonsoul
Jisses, inte undra på att man aldrig ser feminister i detta forum. Eller att de talar om en "våltäcktskultur." De känner sig tydligen våldtagna om någon ifrågasätter dem.

I was furious at the fact that, as an instructor, I was expected to take his paper seriously, and scared of what he might do if he did not like his grade. Although I knew it was unlikely that this student would literally try to rape me, his words felt so familiar that I began having trouble distinguishing him from the man that did. Their words were so frighteningly similar that the rational-instructor side of my brain could not overpower the trauma-survivor side. … “Zero! You get a fucking zero!” I literally screamed at my computer screen.

https://www.thecollegefix.com/post/32272/

Hahaha - Alltså detta ser faktiskt ut som ett akademiskt skämt, Akademiska skämt brukar alltid vara "torra", det är ju lite grand den typen av "torrhet" som Monthy Pythons sketcher ofta driver med. I tex Ministry for Silly Walks så finns det en akademisk torrhet i tonläget som markant inslag som gör den extra rolig.

Och Monthy Python-gänget hade ju också en akademisk bakgrund.

Kom ihåg att texten avslutas med … “Zero! You get a fucking zero!” I literally screamed at my computer screen.

Vilket ju är de roliga i att "fucking" står ju för både jävla och knulla.
Hade ju varit roligt att se hela insändaren,
Tex hade det ju varit ännu roligare om det tex stått:
“Zero! You get a fucking zero!” I literally screamed as I was screwed at my computer screen."

Nu har jag ju följt med dåligt i amerikansk akademisk debatt, men skämtet är vinklat åt den här artikeln som handlar om ett helt vrickat disciplinärende på Yale:
https://www.thecollegefix.com/post/31954/

Det ärendet visar ju bara på att den akademiska världen håller på att krackelera inombords utav feministiskt navelskåderi - Man kan ju hoppas att fler väljer att skämta om tokerierna

Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Lyckligtvis har denna professor nu makt så denna unga man inte blir långlivad i den akademiska världen. Snacka om absurd värld som redan bara efter ca 20 års genustrams gjort att professorer inte ens kan se objektivt.

Nja, vi vet inte utfallet av detta, kan hända att dessa "sk professorer" så småningom gör bort sig totalt, den akademiska världen brukar då försöka sätta dessa på undantag, dvs att tjänsten finns kvar men det finns inga arbetsuppgifter och ingen verksamhet att basa över. Inga studenter heller att handleda mm..

Det finns ett exempel på någon sådan professor som själv hade försökt lura till sig medel med att "hitta på" kurser som inte existerade och skrivit upp en mängd studenter som deltagare i dessa kurser. Dessa studenter visste inte ens om att de skulle vara anmälda som deltagare. Denna professor vart inte "avsatt" utan bara fråntagen sina "befogenheter"
Det finns vissa historiska likheter i argumenteringen ifrån kommunist-tiden då den politiserade forskningen ville brännmärka viss forskning som inbyggt kapitalistisk, eller tex "judisk fysik", dvs partikelfysik mm, hos nazismen
Den akademiska feminismen vill i stället brännmärka all gammal forskning som patriarkal och genusojämlik...

Antagligen så är det den berömda "akademiska avundsjukan" som driver den "akademiska feminismen" - Ges den lite tid och det blir fighter inbördes istället
Så med den givna artikeln så kan vi lugnt utgå ifrån att "akademisk feminism" bara är ett stort skämt

Nu till något mera allvarligt: Ni som är historiskt intresserade av ide'historia och evolutionen - Finns det någon darwinistisk förklaring till Feminismen ? Kan den korreleras till Darwinism ?
Citera
2017-04-28, 18:57
Medlem
Detta hade aldrig hänt om man haft könssegregerade skolor. Inför könssegregerade skolor idag.
Citera
2017-04-28, 19:04
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Hur kan man tycka att det är ok med yttringar som "känner sig våldtagen"????

Alla de stackare som råkat ut för en våldtäkt lär ju ta hyfsat illa upp. men man kanske kommer undan om man har rätt "stil".

Mvh
Citera
2017-04-28, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HanSomForsvann
Hur kan man tycka att det är ok med yttringar som "känner sig våldtagen"????

Alla de stackare som råkat ut för en våldtäkt lär ju ta hyfsat illa upp. men man kanske kommer undan om man har rätt "stil".

Mvh

Hon skrev att hon kände dig våldtagen på nytt.
Men du är ju man så du vet väl hur hon borde och bör känna sig.
Citera
2017-04-28, 19:51
Medlem
Necriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Skrämmande minst sagt. Men samtidigt bara hälsosamt att mäns attityder kommer ut i dagsljuset.
Hur menar du? Är det mannens åsikter och text som är skrämmande eller är det professorns handlande?

Är det inte mer skrämmande att någons åsikter och känslor påverkar vad som skall vara en objektiv saklig bedömning? Tror du detta hade tillåtits någon annanstans i några andra scenarion? Är det då inte skrämmande att vi har ett samhälle som enbart tillåter något som detta när det sker på just detta sätt?

Om en manlig professor hade vägt in helt irrelevanta saker som utseende och ålder på sina kvinnliga elever och gett alla fula, samt de äldre, sämre betyg än vad de förtjänat, eftersom de inte är sexiga nog så hade rapporteringen om situationen sett likadan ut som nu.

Om en jury dömer en svart anklagad som skyldig enbart för att han är svart, är det då lika rätt som professorns beteende?
Citera
2017-04-28, 19:53
Medlem
NietzschesHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crimsonsoul
Jisses, inte undra på att man aldrig ser feminister i detta forum. Eller att de talar om en "våltäcktskultur." De känner sig tydligen våldtagna om någon ifrågasätter dem.

https://www.thecollegefix.com/post/32272/

Våldtäktskultur på campus existerar precis som det finns spöken i universitetsbibliotekets källare...

Allt det här handlar om att feminister har väldigt starka våldtäktsfantasier, till skillnad från andra kvinnor (trots allt hälften av alla kvinnor har det) så kan inte feminister separera fantasi från verklighet. Det är därför de är så besatta av våldtäkt. Som du märker handlar det ju sällan om att hjälpa offren eller straffa förövare (hej Sverige liksom) eller hur man ska försvara sig utan det handlar i princip alltid om om deras egon i relation till män.

Märker ni inte att allt feminister skriver handlar om dom själva i relation till en eller flera män alternativt det magiska patriarkatet. En av deras största obsessions är vita heterosexuella män.

Det är så långt deras tankar sträcker sig. Inte så långt ifrån en tonårsflickas färgstarka dagbok egentligen.
Senast redigerad av NietzschesHorse 2017-04-28 kl. 19:56.
Citera
2017-04-28, 20:03
Medlem
lolpovertys avatar
Varför kallar våldtäktsoffer ofta våldtäktsmannen för "min våldtäktsman" eller på engelska "my rapist". Det låter väldigt personligt och konstigt i mina öron. Känner våldtäktsoffer ett band med "sin våldtäktsman" eller överanalyserar jag?
Citera
2017-04-28, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Necris
Hur menar du? Är det mannens åsikter och text som är skrämmande eller är det professorns handlande?

Är det inte mer skrämmande att någons åsikter och känslor påverkar vad som skall vara en objektiv saklig bedömning? Tror du detta hade tillåtits någon annanstans i några andra scenarion? Är det då inte skrämmande att vi har ett samhälle som enbart tillåter något som detta när det sker på just detta sätt?

Om en manlig professor hade vägt in helt irrelevanta saker som utseende och ålder på sina kvinnliga elever och gett alla fula, samt de äldre, sämre betyg än vad de förtjänat, eftersom de inte är sexiga nog så hade rapporteringen om situationen sett likadan ut som nu.

Om en jury dömer en svart anklagad som skyldig enbart för att han är svart, är det då lika rätt som professorns beteende?

Vem sa att manliga proffessorer inte redan gör detta? Dock tror jag det är vanligare att de ger kvinnor som de finner attraktiva sämre betyg för att dessa inte visar sexuellt intresse för dem.
Alla låter sig påverkas av sina åsikter och känslor. Det är bara korkat att tro något annat.
Citera
2017-04-28, 20:21
Medlem
Hon verkar inte vara riktigt stabil psykiskt.
Hon betygsätter inte uppsatsen som sådan utan sätter betyg baserat på hur hon (mentalt instabil) känner sig när hon läser uppsatsen.

Citat:
Ursprungligen postat av lolpoverty
Varför kallar våldtäktsoffer ofta våldtäktsmannen för "min våldtäktsman" eller på engelska "my rapist". Det låter väldigt personligt och konstigt i mina öron. Känner våldtäktsoffer ett band med "sin våldtäktsman" eller överanalyserar jag?

Jag reagerar också på ordvalet. Jag har inte sett det på engelska förut dock, bara på svenska. En ung kille som blivit våldtagen av en äldre man. Han sa: "Jag är arg på min våldtäktsman".
Det låter ju som att de har en slags relation till (läs: med) våldtäktsmannen. En relation som de inte vill släppa.
Normalare hade varit att säga t.ex. "personen som våldtog mig", för att markera avståndstagande.
Citera
2017-04-28, 22:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Jag kan konstatera att det råder grav sinnessjukdom bland akademiker idag. Vad fan har hänt eller har dom alltid varigt mentalt efterblivna?

Vad var det Dick Harrysson sa ang. klassen på studenterna som börjar Historia A (20p), dom ligger ungefär på en årskurs åtta nivå jämfört med 1991. Detta var då vid LUNDS univ.

Då får vi dessa clowner högst upp. Anstötligt men dagens sanning.
Citera
2017-04-28, 22:10
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Jag kan konstatera att det råder grav sinnessjukdom bland akademiker idag. Vad fan har hänt eller har dom alltid varigt mentalt efterblivna?
De har väl insett att det finns pengar att tjäna på att bullshitta sig livet igenom. Kostnad: Deras moral.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in